Avatar billede 4b4dk Nybegynder
14. maj 2002 - 20:16 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Strømledninger til bundkort

Jeg kan ikke få strøm på mit nye bundkort!!!
Bundkortet er et: Elitegroup K7S5A Socket A bundkort, og mit motherboard er forsynet med 300w.

MIt problem er at jeg ikke aner hvordan ledninger fra tænd/reset knapperne skal sætte i bundkortet.

Her er en liste over de steder jeg kan sætte i bundkortet:

HDD LED P1-3
Reset Switch P5-7
Power/ACPI LED P2-4
Power button P6-8

Men de ledninger jeg har fra kabinettet passer ikke ligefrem. De er:

M/B SW
TURBO LED
Power LED +-
Reset SW
HDD LED

Hvordan skal de sættes i? (min brugermanual give ringen hjælp).. det er lykkedes mig at blæseren har blæst ½ sec, ikke andet! HJÆLP HJÆLP HJÆLP :(((
Avatar billede siz23 Nybegynder
14. maj 2002 - 20:21 #1
pil alt andet fra sæt disse 2 sammen(Power button P6-8=M/B SW), så burde det virke, hvis du har en jord ledning i dit kabinet, så vær sikker på den sidder fast til en skrue, eller noget andet på kabinetet.

håber det hjælper.
Avatar billede makse Nybegynder
14. maj 2002 - 20:23 #2
M/B SW til Power button P6-8
Power LED +- til Power/ACPI LED P2-4
Reset SW til Reset Switch P5-7
HDD LED til HDD LED P1-3
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
14. maj 2002 - 20:29 #3
Blæseren kører i ½ sec resten starter ikke ???!!! :((( Hvad er der galt....
Avatar billede makse Nybegynder
14. maj 2002 - 20:36 #4
Har du tilsluttet CPU køleren til det rigtige stik på bundkortet? (CPU_FAN eller lignende)
Avatar billede ricky Nybegynder
14. maj 2002 - 20:40 #5
check også lige RAM og grafikkort - at det sidder rigtigt - og helt nede i soklerne
Avatar billede makse Nybegynder
14. maj 2002 - 20:48 #6
Og sørg for at IDE kablerne sidder ordentligt i IDE stikkene.
Check også at grafikkortet sidder helt nede i soklen.
Avatar billede backside Nybegynder
14. maj 2002 - 20:52 #7
Det har jeg prøvet før, det er nok de to power ben der er kortsluttet hele tiden. Se om du ikke har monteret noget forkert på dem.
Avatar billede siz23 Nybegynder
14. maj 2002 - 20:53 #8
prøv at pil alt fra som ikke er nødvendigt for at starte computeren, så har du den mindste fejl marken.
dvs.
cpu+køler
ram
grafik kort.
M/B SW til Power button P6-8

evt. pc-speaker så du kan hører om der er fejl.
pil ALT andet fra, såsom HD,diskdrev, netkort, lydkort osv.
også prøv at starte den.
Avatar billede backside Nybegynder
14. maj 2002 - 20:56 #9
OK, måske en ringe forklaring.
Hvis de to ben til power er kortsluttet hele tiden vil den opføre sig som du beskriver. I mit tilfælde var det en skrue UNDER bundkortet der kortsluttede netop de to ben. Kan også være hvis du har fået sat system højttaleren til de to ben, det vil give en konstant kortslutning.
Avatar billede baryleren Nybegynder
14. maj 2002 - 21:27 #10
kan også være fordi den er jumpet forkert mht processoren.

Sørg for at bruge default settings på bundkortet.. ikke noget med at clocke den selv til at starte med
Avatar billede herman01753 Nybegynder
14. maj 2002 - 23:47 #11
jeg har selv haft samme problem, der var det strømforsyningen den var gal med, køleren kørte i knap et sekund, og gi derefter i stå.
Prøv at låne en anden strømforsyning og se om det ikke hjælper.

Hilsen Morten
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
14. maj 2002 - 23:55 #12
Det var køleren som var problemet.. min lillebror havde trykket den så den ikke kunne dreje rundt (DUM DUM DUM FEJL!) Jeg deler pointene op. Håber det er ok! :) tak for hjælpen!
Avatar billede siz23 Nybegynder
15. maj 2002 - 14:36 #13
takker for points ;)
Avatar billede herman01753 Nybegynder
15. maj 2002 - 15:21 #14
tak for point. det var godt du fandt løsningen
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
15. maj 2002 - 15:57 #15
Jeps.. det var lækkert :)