Avatar billede danielbaek Nybegynder
14. maj 2002 - 15:39 Der er 5 kommentarer og
6 løsninger

Compaq eller IBM?

Hej,

Jeg står over for at skulle købe en IBM Thinkpad x20 eller en Compaq N 400 C.

Hvad ville i vælge? Prisen er ca. det samme.

/Daniel
Avatar billede tlaursen Nybegynder
14. maj 2002 - 15:40 #1
det er jo dybest set et religionsspørgsmål ;)
Her på stedet bruger vi Compaq, og er glade for det.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
14. maj 2002 - 15:40 #2
IBM..hader SCumpaq ;)

okay..nok ikke det bedste svar..men hva :P
Avatar billede nicki Nybegynder
14. maj 2002 - 15:42 #3
Personligt syntes jeg IBM's design stinker (det gælder i hvert fald langt de fleste notebooks)...... HVor er vi dog konstruktive.
Avatar billede donnieb Nybegynder
14. maj 2002 - 15:45 #4
Det er cirka det samme tror jeg. IBM har nogle fordele som Compaq ikke har og omvendt. Hos IBM er thinkpadden noget lort at bruge syntes jeg. Så jeg ville nok vælge Compaqen men nogen mere konkrete løsninger, svar el. lign. tror jeg ikke du får... altså et religion spørgsmål som tlaursen siger.

mvh
Donnie
Avatar billede lazac Nybegynder
14. maj 2002 - 15:49 #5
Som tlaursen skriver er det nok mest et spørgsmål om smag/religion, men du kan gøre dig selv nogle overvejelser.
Tænk på hvad du har af perifert udstyr, dvs. hvad du skal bruge af konnektorer (ir, usb, firewire, netværk, modem, etc.).
Hvad er mulighederne for opgradering?
Hvordan ser de forskellige support-sites ud og hvordan er garantien?
Hvilket OS har du i sinde at køre nu og om et år?
Hvad følger der med af software, tasker og lign.?
Avatar billede nicki Nybegynder
14. maj 2002 - 16:04 #6
Du har ikke overvejet den nye asus 2400 ?

Designet er fedt prisen er også helt fin, og ud fra specifikationerne, vil jeg også sige at det er en helt ok maskine
Avatar billede jenild Nybegynder
14. maj 2002 - 18:27 #7
Jeg har selv en compaq, og jeg vil sige, at du ikke skal købe det, lortet skal hele tiden til reperation, og dem jeg kender har det samme problem med compaq, men jeg kender også nogle der har en IBM og den køre uden problemer.
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
14. maj 2002 - 18:30 #8
nogenlunde det samme her en thinkpad der køre af l*rtens til men den laver en sjov lyd når den fryser
Avatar billede -simon- Nybegynder
14. maj 2002 - 19:27 #9
Jeg ville købe IBM pga de er lækre/de fedeste du kan få og vigtigst af alt er udvalget af tilbehør plus at der et IBM værksted i Brøndby (Danmark) så den ikke skal sendes til udlandet og alt andet som er besværligt, når den måske skal til reperation
Avatar billede tlaursen Nybegynder
30. maj 2002 - 15:14 #10
-simon- >> Hvis du køber den rigtige Compaq/HP, kan du få onsite rep det første år. Hos Compaq/HP kan man tilkøbe ekstra onsite garanti.
Men alt dette kan man sikkert også hos IBM.
Som sagt før.... Det er nok mest smag og behag.
Avatar billede danielbaek Nybegynder
03. juni 2002 - 15:08 #11
Jeg købte en HP Omnibook 500. Tak for rådene...