Avatar billede kiiim Nybegynder
14. maj 2002 - 00:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

MP3 i flash

Kan det passe at man godt kan afspille MP3 filer i en flash-film ... ???
Jeg synes ellers at have læst man kun kunne bruge wave-filer!

Det her er MEGET vigtigt !!!
Avatar billede 0ffline Nybegynder
14. maj 2002 - 00:17 #1
Du kan sagtens bruge Mp3
Avatar billede 0ffline Nybegynder
14. maj 2002 - 00:18 #2
Det er faktisk det der bliver brugt flest steder hvor du støder på lyd i Flash ;)
Avatar billede 0ffline Nybegynder
14. maj 2002 - 00:26 #3
Hvis du mangler nogle mp3 loops kan de findes her :)
http://www.flashkit.com/loops/
Avatar billede kiiim Nybegynder
14. maj 2002 - 00:39 #4
problemet er at jeg allerede HAR en lyd-fil, lavet på pc, men jeg kan ikke afspille den på MAC...
Avatar billede 0ffline Nybegynder
14. maj 2002 - 00:47 #5
Det hænder undertiden at en lydfil er i så 'dårlig' kvalitet, at Flash ikke kan indlæse den
Avatar billede zech Nybegynder
14. maj 2002 - 01:57 #6
Når du komprimerer din Flash til .SWF format (eller hvad det nu hedder, den fil der skal vises på websiden) vil Flash faktisk konvertere al lyden om til Mp3 format.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. maj 2002 - 07:07 #7
Kun Flash MX understøtter MP3 import.
Flash 5 til Mac og PC understøtter begge import af .wav filer, så der skulle
ikke være nogen problemer. Og du bestemmer selv hvilket lydformat, som den
færdige swf fil skal leveres med.

/per
Avatar billede Kengun Praktikant
14. maj 2002 - 07:21 #8
Der er forskel på mp3 formatene. Flash har problemer med at afspille nogle typer mp3-formater. Forsøg at lave om mp3 filen til en anden type mp3.
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
14. maj 2002 - 10:47 #9
Hej Kiiim
Jeg har lavet en step-by-step flashfilm, der forklare hvordan du kan streame en lydfil(Mp3 eller Wav eller...). Den vil jeg da gerne sende dig hvis du har interesse. Du kan kontakte mig på:
kbjoern@mail1.stofanet.dk

Venligst
Kristian Bjørn
KB3-MultiMedieDesign
Avatar billede cont_manager Nybegynder
14. maj 2002 - 13:05 #10
hoejrup>>> ja, hvis filen ligger eksternt. Men du kan godt importere mp3 i Flash 5!