Avatar billede tomb3 Nybegynder
13. maj 2002 - 23:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Opstarts problemer

Har lidt problemer med en comp

Spec:
Soltek 75DRV2
AMD Duron 1000Mhz
256 DDR

Når jeg starter den op, finder den
cpu, hd, cd, cdr, den tæller ram.
Når den skal til at loade CMOS,
fryser den.. er er bare en streg "_"
der står og blinker, og den kommer ikke videre.
Har prøvet at loade defaults, etc.

Nogen forslag?
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. maj 2002 - 23:30 #1
kan det tænkes at det er fordi at den ikke kan boote fra din HD.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
13. maj 2002 - 23:30 #2
pil alt unødvendig hardware ud og kontroller at alle jumpere sidder på default og det samme i BIOS, og intet skal være overclocket

ellers skift grafikkort

hvad mener du i øvrigt med at maskinen går i stå når den loader CMOS? CMOS er betegnelsen for den chip biosen ligger i... HVOR præcist er det den går i stå?
Avatar billede tomb3 Nybegynder
13. maj 2002 - 23:34 #3
Har pillet alt ud, har også lidt på fornemmelsen at det er skærmkortet, kan være jeg lige skal prøve et andet, kunne bare ikke tage mig sammen.
Den er ikke oc.. HDen er helt ny, og derfor ingen partitioner.

Den går i stå, lige før den skal til at boote ..
Ligemeget hvad jeg sætter den til at boote fra, for den når slet ikke så langt.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
13. maj 2002 - 23:40 #4
har lige prøvet med et andet ældre skærmkort, samt et GFX-kort, nytter ikke noget...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
13. maj 2002 - 23:42 #5
gfx kort? grafik kort?
skift alle dele, RAM, CPU osv. ud og check... hvordan opstod problemet? prøv at pille HD fra osv. selv om den er helt ny... du er sikker på at dem ikke bare læser den tomme bootsector fra HD uden at vise nogen fejl?
Avatar billede tomb3 Nybegynder
13. maj 2002 - 23:45 #6
ja grafik kort..

det med ram og cpu må sq blive i morgen, er alt for træt til at rode med lortet, derfor jeg endnu ikke har gjort det.
Har lige pillet HD fra, samme fejl.
Den viser ingen fejlmeddelelse.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
13. maj 2002 - 23:46 #7
btw.. bundkortet sad i min gamle comp, men virker perfekt!
Resten er helt nyt, skal samle den til min mor :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
13. maj 2002 - 23:48 #8
well smide de gamle dele over i,  én for én for at se hvilken del der er den kritiske

altså det gamle RAM/CPU/skærmkort
check også at intet andet end RAM, CPU, gfx kort, KB og skærm er sat til dit MB... så er der mindre chance for at noget laver fejl, det lyder som en fejl med controlleren
Avatar billede tomb3 Nybegynder
13. maj 2002 - 23:55 #9
hmm har pillet alt fra controlleren..
Det eneste der sidder til er
skærm, kb, cpu & ram
Avatar billede malcolmx Nybegynder
14. maj 2002 - 13:20 #10
sæt din startdiskette i, og aktiver fdisk, skriv /mbr så laver du en ny Master Boot Record.
Måske hjælper det...
Avatar billede tomb3 Nybegynder
15. maj 2002 - 20:48 #11
malcolmx> jamen kan slet ikke boote, så langt når den ikke!
Avatar billede suhl Nybegynder
17. maj 2002 - 22:44 #12
tomb3> føler med dig. har selv samme problem, men har nu opgivet og venter på penge til at købe nyt bundkort + processor.
Held og lykke med at få den i gang. Jeg tjekker og ser om du skullle få løst problemet.
Avatar billede the-bull Nybegynder
23. maj 2002 - 00:31 #13
Når den tegner en streg....Ja så tyder det på varme problemmer. Du kan prøve at montere en ekstra blæser!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
29. august 2002 - 00:47 #14
Afsluttes...