Avatar billede nicki Nybegynder
13. maj 2002 - 22:23 Der er 12 kommentarer

Køb af bærbar

Hej derude!
Ja mit spørgsmål er egentlig ret simpelt: Jeg skal ha' en bærbar, nærmere bestemt en compaq. Men hvor for jeg mest for pengene. Jeg kiggede på armada og evo serierne,  men blev forundret over at de (umiddelbart) ikke er så godt udstyret som presarioerne, til trods for at de faktisk er dyrere. (af personlige årsager vil jeg gerne se om jeg kan undgå presario 700 serien).
Dem jeg har mest kig på er armada n110 og evo 160.
Hva' så?

er der forresten tv-out i n110 (jeg ved godt det ikke står i specs'ene men det sker tit at sådan noget ikke er påført).

Avatar billede rasmus_h Nybegynder
13. maj 2002 - 22:26 #1
Jeg har spurgt om nogenlunde det samme (http://www.eksperten.dk/spm/204204). Prøv at ta' en kigger der!

- Rasmus!
Avatar billede j1x4r4 Nybegynder
13. maj 2002 - 22:27 #2
er du helt sikker på at du vil have en compaq for hos www.danmikro.dk har de en twindhead med tv-out, dvd 1 -1,2 ghz celeron 128 mb ram (sd) 8 mb grafikort til 11.800 kr.
Avatar billede nicki Nybegynder
13. maj 2002 - 22:32 #3
j1x4r4// hvis jeg ska' være helt ærlig vil jeg helst ha' en asus (men jeg har intet valg)

Rasmus // kigger lige
Avatar billede nicki Nybegynder
13. maj 2002 - 22:38 #4
Rasmus_h// Ja det er noget i den retning. Men jeg må indrømme at jeg stadig er lidt lost.
Noget der nager mig er den del med at presario umiddelbart virker bedre end armada og Evo men det kan da ikke passe
Avatar billede csuperman Nybegynder
13. maj 2002 - 22:40 #5
Grunden til at EVO/Armada serien er dyre, er fordi det er den "professionelle" serie. Der ydes mere support på disse og maskinerne skulle være bedre end Presario serien.
mht. valg af model, så har EVO serien nogle lækkre modeller. Armada er ved at udgå, just so U know.
Hvad skal prisniveauet ligge på??
HVorfor vil du undgå Presario-serien??
/Csuperman.
Avatar billede csuperman Nybegynder
13. maj 2002 - 22:45 #6
Men af de 2 du selv nævner, så holder jeg mest på N160...Langt bedre og kun ca. 1500,- dyre INCL. MOMS.
/Csuperman.
Avatar billede nicki Nybegynder
13. maj 2002 - 22:49 #7
csuperman// Først om fremmest vil jeg lige sige at jeg ikke lægger det helt store i support. Jeg har ALDRIG haft et problem, jeg ikke selv kunne løse, en ven kunne løse eller vores EKSPERT (fedte fedte).

Du siger at de (armada og evo) skulle være bedre end presario, men hvordan bedre? specs'ene taler ellers for presarios sag.

Hvad angår det med at jeg ikke vil ha' en presario, så er det heller ikke helt rigtigt. jeg vil bare ikke ha' en presario fra 700 serien. ok ok... årsagen er at noget nær 5 har den fra min klasse... lidt kikset hvis jeg sku blive den 6.
Det gør atlså ikke noget at man ikke ligner alle de andre og er som alle de "andre".

Forresten så har jeg rimelig meget kig på Evo 160.... nogen erfaringer
Avatar billede csuperman Nybegynder
13. maj 2002 - 22:54 #8
Hardwaret skulle være bedre i EVO/Armada. Har selv en Armada M700, lækker maskine, køre også udemærket. Man kan dog være uheldig at få en maskine der er meget ustabil, men det sker jo.

Jeg har desværre ikke noget erfaring med lige EVO N160, kun med N600, N400 og Armada M700 & M300. Alle meget gode maskiner, lige med undtagelse af M300. Den er dårlig.
N160 så ud til at være en god maskine, det ville være mit valg.
/Csuperman.
Avatar billede nicki Nybegynder
14. maj 2002 - 10:14 #9
//Må sige at være enig, 160 ser klart bedre ud.

Vender tilbage snarlist

>:)
Avatar billede nicki Nybegynder
14. maj 2002 - 10:21 #10
Hvis nogen skulle være interesserede, så sidder jeg lige og kigger på nogen relativt detaljerede specifikationer fra compaq.
Noget af det jeg især hæfter mig ved, er at kontrast ration for n110 ligger på 180:1, hvor de for n160 ligger på 150:1 (igen hvis nogen sku' være i tvivl, så er jo højere konstrast ratio desto bedre)
Avatar billede nicki Nybegynder
14. maj 2002 - 10:35 #11
hva' er der stadig ikke nogen der ved om der er tv-out på n110
Avatar billede csuperman Nybegynder
19. juli 2002 - 16:51 #12
Har du fået købt en bærbar eller leder du stadig? ;-)