Avatar billede boney_m Nybegynder
16. juli 2000 - 16:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000 med SpeedStream 3010

Er der nogen af jer kloge, der har erfaring med SpeedStream 3010 (fra TDK NetExpress) opsætning under windows 2000 ?. Jvf. TDK findes der ingen driver endnu, men er der måske nogen der har fundet andre måder at få det til at fungere på?
Tak for hjælpen :)
Avatar billede kasseper Nybegynder
16. juli 2000 - 20:10 #1
Jeg har ligesom dig ikke fået megen hjælp af TDK vedr. dette product, dog findes der en metode til det, den kan se lidt opskur ud men den virker faktisk 'here we go':

1. Sluk Pc, og sæt kortet i.
2. Tænd og vent ( WINDOWS FINDER SELV NATIVE DRIVER ( OG JEG SKULLE HILSE OG SIGE AT DENNE DRIVER RENT FAKTISK FUNGERE BEDERE END DE AF TDK LEVERET TIL WIN9x....))
3. Højreklik på My network places og vælg propeties.
4. Højreklki på ATM-connection( ikke ATM ELAN connection ), og vælg Properties.
5. På fanebaldet General skal der under "Components checked are used...." kun være markering i ATM Call Manager og TCP/IP
6. Tryk Configure og derefter Advanced
7. Værdien for Aggregate Rate(kbits) skal være 128 for 256 el. 512 løsningen og 256 for 1024 løsningen.....
På dansk Aggrefate Rate ---> Samlet Hastighed
8. Tryk OK og vent måske et par sek.
9.Marker ATM Call Manager og tryk properties
10.Tryk add.
11.Under Name skriver du noget f.eks. blablabla eller llign. det betyder ikke noget.
12. Værdien for Virtual path ID sættes til 0.
13. Virtual circut ID sættes til 101
14. Tryk OK.
15. Tryk OK igen og vent.....
16. DblKlik på Make new connection
17. Tryk Next, vælg dial up to private network(øverst) og tryk next igen.
18. Vælg den øverste af dine enheder(typisk ATM9-0 eller lign.) og tryk next
19. skriv 0000000000000000000000000000000000000000 (40 nuller, ja 40 nuller ) i tlfnr. og tryk next.
20. Vælg om alle brugere skal kunne benytte forb. og tryk next.
21. navngiv forb. og afslut.
22. Når der ringes op skrives dit kundenummer@netexpres.dk som brugernavn og adgangskode så skulle den være der.....

Håber det virker det gør det hos mig og flere andre.....
Avatar billede boney_m Nybegynder
16. juli 2000 - 20:38 #2
Kasseper: Ja, jeg har faktisk set at win2000 installerer en driver til kortet, men vidste intet om den fine opsætning du her har givet :) Tusind tak for den. Jeg ved ikke om den virker endnu for mig, men du får dine 100 points alligevel, da jeg tror den gør. Dog forstår jeg ikke de 40 nuller, da det nummer der står i min nu, starter med ENI ... men det er jo også ligemeget om man forstår det, når bare det virker :). Tusind tak :)
Avatar billede boney_m Nybegynder
16. juli 2000 - 23:00 #3
Kasseper: :-) Tusind tak for hjælpen, har udskrevet den nu og vil gemme den. TDK montøren fortalte faktisk at det IKKE virkede med Win2000 så jeg er da glad for at de (igen) har taget fejl. Det andet store problem var at dele internetforbindelsen med en anden computer, men pludselig løste også dette problem sig selv helt og aldeles. Tusind TAK :)
Avatar billede kasseper Nybegynder
17. juli 2000 - 14:45 #4
Hej boney_m, jeg er da glad for at det fungere, de 40 nuller skulle eftersigende være dit modems initstreng, men hvorfor der skal 40 og ikke 39 eller 45 kan jeg ikke svare dig på. Anyway, så ser det ud til at pointene er sendt til mig, men jeg har bare ikke modtaget dem, jeg ved ikke hvorfor eller om jeg gør noget galt, jeg har ikke været udsat for det før har du ? Hvis så hvad skal jeg dog gøre for jeg vil da gerne ha' pointene for mit store skrive arbejde.....?!!?!?!?!?;-(
Avatar billede boney_m Nybegynder
17. juli 2000 - 14:52 #5
Hej Kasseper, nej - jeg kan se at pointene er gået til dig, jeg kan også se at jeg ikke har dem længere, men hvofor de ikke kommer til dig, har jeg ingen anelse om :/ Lad os håbe at du får dem - du har fortjent dem.
Avatar billede boney_m Nybegynder
17. juli 2000 - 23:03 #6
Kasseper-: ved du tilfældigvis også hvorfor klient computeren ikke direkte får lov til at gå på nettet, uden at server computeren allerede er logget på? fidusen skulle helst være at begge computere kan gå på nettet uden at serveren skal være logget på. Ved du hvorfor klienten ikke kan??
Avatar billede kasseper Nybegynder
18. juli 2000 - 10:16 #7
Er din klient, klient til serveren du beskriver, i så fald vil serveren jo fungere som gateway til nettet og er der ingen forbindelse kan klienten heller ikke komme på, tror jeg nok. Men jeg kan altså ikke forstå det med de point, jeg må hellere prøve at skrive til admin....Kasper
Avatar billede boney_m Nybegynder
18. juli 2000 - 13:10 #8
Hej Kasper :-)
Under windows98 startede klientens internet browser selv server computerens forbindelse op, uanset om den var i brug eller ej (skal være tændte of course), men nu kan den ikke starte internettet selv - serveren skal selv logge på internettet, før klienten kan komme på. Der må være et eller andet, der mangler i opsætningen :(
Benny
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. juli 2000 - 00:48 #9
Jeg kan lige checke min litteratur og se om der skulle være noget, by the way så har admin nu rettet fejlen og jeg er 100 point rigere....
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. juli 2000 - 00:49 #10
Shit det har admin aligevel ikke det var 100 point fra et andet spg.....?!!!hmmmm...
Avatar billede kimzoom Nybegynder
11. november 2000 - 10:29 #11
virker samme trick på Windows ME??

For jeg kan ikke finde nogle drivere til ME??

Avatar billede boney_m Nybegynder
11. november 2000 - 16:11 #12
Ja - du har ret kimzoom ... faktisk vil win me slet ikke acceptere hul igennem til nøjagtig den samme konfiguration, som både win2000 or win98se begge fungerer fint med. Jeg har faktisk opgivet me på grund af dette. Jeg håber da på et svar på denne også selvfølgelig.
Avatar billede stiegl Nybegynder
14. juni 2002 - 17:40 #13
Nu var jeg lige med på en lytter, da jeg også havde problemer med at logge på, dog med win-XP. Så jeg fulgte den samme ovenstående beskrivelse, som til win-2000, og det virkede sgu´!
TDC, havde ellers rådet mig til at få en ny pakke! HA.
Nu virker det i hvert fald også for dem, der har win-XP, og som sidder og fumler med det.