Avatar billede uranhjorten Nybegynder
13. maj 2002 - 18:18 Der er 45 kommentarer og
5 løsninger

HJÆÆÆÆLP!

HJÆLP jeg har lige fået en virus det er VSB.loveletter.C :-(((((((. jeg har downloadet den (vedd en fejl) i Kazaar.
den blev fundet af northon anti virus. Men northon kan ikke få slettet den HVAD SKAL JEG GØRE PLEASE HJÆLP jeg er desperat jeg har brugt uendelige timer på at downloade musik og jeg har været så dum ikke at have en backup.

jeg har foresten også et spørgsmål... er virussen blevet aktiveret??? og hvad gør den.

DEN DER HJÆLPER MIG FOR ALLE MINE POINT OGSÅ FLERE END DEM HER PLZ HJÆLP MIG!! jeg har aldrig haft så meget brug for jer før PLZ HJÆLP!!!
Avatar billede sungdk Nybegynder
13. maj 2002 - 18:20 #2
"jeg er desperat jeg har brugt uendelige timer på at downloade musik" >> tsk tsk tsk....pas på med at blive opdaget på den måde - der er APG er utrolig aggrasive her for tiden :/
Avatar billede sungdk Nybegynder
13. maj 2002 - 18:21 #3
minus "der er" :)
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
13. maj 2002 - 18:21 #4
hvad mener du labisma?
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
13. maj 2002 - 18:22 #5
hvem er APG?
Avatar billede zaditor Nybegynder
13. maj 2002 - 18:22 #6
Vent lige et øjeblik..
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
13. maj 2002 - 18:23 #7
Øhh .. har den computer taget synlig skade?
Mens jeg har haft kazaar, har jeg haft 2500 virusser på en gang på min server :o)
Såå.. det pøber ikke være en virus bare fordi Norton siger det..
Alle de filer min Norton fandt var NIMDA... men de gjorde ikke noget
Avatar billede zaditor Nybegynder
13. maj 2002 - 18:23 #8
er ved at finde nogle scanner sider
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2002 - 18:23 #9
APG= Anti Pirat Gruppen
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
13. maj 2002 - 18:24 #10
Jeg har ikke brændt noget
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
13. maj 2002 - 18:24 #11
APG er AntiPiratGruppen, som du kan læse mere om på www.antipiratgruppen.dk :o)
Avatar billede prodic Mester
13. maj 2002 - 18:24 #12
Er du sikker på, at Kazaa ikke stadigvæk bruger filen, og at du af den grund ikke kan slette den?
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
13. maj 2002 - 18:24 #13
prodic jeg forstår det stadig ikke
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
13. maj 2002 - 18:25 #14
jeg er bange for at hvis jeg nu prøver at slette den at den så eksekvere filen for northon kan ikke slette den
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
13. maj 2002 - 18:26 #15
og nej jeg kan ikke se nogen synlig skade
Avatar billede prodic Mester
13. maj 2002 - 18:26 #16
prøv evt. at scanne med housecall.antivirus.com - den kan scanne din PC via nettet og virke som en ekstra garanti hvis ikke Norton kan finde den.
Avatar billede zaditor Nybegynder
13. maj 2002 - 18:26 #17
Avatar billede taskmgr Nybegynder
13. maj 2002 - 18:27 #18
Personen har brug for hjælp til en virus, så la' nur vær' med at komme med tomme (dumme?) kommentarer om Copyright, APG, og skidt og lort.

~
Når nu man er så hurtig, så skal man nok tænke over, at der også findes musik på nettet (mp3), som er lovligt at downe.
~
Avatar billede prodic Mester
13. maj 2002 - 18:27 #19
Prøv evt. at genstarte i Fejlsikret Tilstand og se om du så kan slette filen - det er ikke utænkeligt at Norton ikke kan slette den da Kazaa stadigvæk "bruger" den.
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
13. maj 2002 - 18:28 #20
ok zaditor men koster det ikke penge?
Avatar billede zaditor Nybegynder
13. maj 2002 - 18:29 #21
Den der jeg kom med, vil scanne din computer for virus, og derefter slette den. Håber det virker.

Som dem fra StarWars siger:" May The Force Be With You "
Avatar billede zaditor Nybegynder
13. maj 2002 - 18:29 #22
Nej, no gryn
Avatar billede zaditor Nybegynder
13. maj 2002 - 18:30 #23
Altså det koster ikke penge, jeg har selv brugt den.
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
13. maj 2002 - 18:31 #24
ok men nu prøver jeg lige at bruge norton igen det kan jo være at det var fordi Kazaar stadig kørte
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
13. maj 2002 - 18:32 #25
Btw hvordan kan man se om der er sket skade?
Avatar billede zaditor Nybegynder
13. maj 2002 - 18:34 #26
Nå, jeg må smutte, fodbold, men prøv den scanning, jeg går stærkt ud fra, at den virker.
Avatar billede prodic Mester
13. maj 2002 - 18:35 #27
Uranhjorten->Læs omkring virussen på mit link til Symantec der kan du se beskrivelsen af de forskellige varianter af Loveletter og hvad de gør.

Men normalt ville de omdøbe dine billedfiler og musikfiler så de har endelsen VBS fremfor f.eks. gif/jpg/mp3
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
13. maj 2002 - 18:42 #28
please...er i der??
Avatar billede prodic Mester
13. maj 2002 - 18:44 #29
Hvad er problemet nu?
Avatar billede perhaps Nybegynder
13. maj 2002 - 18:53 #30
uranhjorten! Gør som jeg siger: Gå ind på www.housecall.antivirus.com
Der skal du køre en onlinescanning. Når den er færdig får du at vide om du har virus og om de kan deletes. Hvis de kan deletes gør du det. Derefter scanner du igen med Norton for at se om der er noget tilbage. Kan du ikke delete filerne hverken hos Norton eller onlinescanneren og du virkelig har loveletter så skal du prøve noget helt andet. Men jeg tror ikke du har loveletter. En opdateret Norton burde have fanget den og (måske) sat den i karantæne. Er den i karantæne kan der intet ske med din pc. Lad os nu sige at housecall fandt virus og den ikke kunne deletes, så ville jeg downloade F-Prot fra www.avirus.dk Den fylder kun 2 disketter og kører i dos. Tager lidt tid, men den kan fjerne alle variationer af loveletter. Spring op og fald ned på at den skriver noget om windows 95. Den er opdateret og meget effektiv. På den URL jeg gav dig finder du også en nøjagtig instruktion i brugen af F-Prot. Kom tilbage hvis der er noget du ikke kan finde ud af.
Avatar billede nicidem Nybegynder
13. maj 2002 - 19:30 #31
´Jeg syntes sku altid at der bliver fundet loveletter virus når man downloader med KaZaA! Både i Mpeg filer og avi filer?!

Tror ikke du skal tage den så vildt seriøst! det var garanteret i en dat fil ik?
Når du så er færdig med at downloade den dat fil, så er den pludselig væk anyway!
Avatar billede perhaps Nybegynder
13. maj 2002 - 19:41 #32
loveletter kan ødelægge både lyd- og billedfiler forever, så den er værd at ta' alvorlig. Og Kazaa, ja den er fyldt med vira, spyware og malware. Ingen tvivl om det. Hvordan går det uranhjort er du nået videre??
Avatar billede nicidem Nybegynder
13. maj 2002 - 19:58 #33
www.lavasoftusa.com
download Ad-Aware 5.81 (eller nyere)

Og fjern alt hvad den finder undtagen: CD_Client.dll (den bruges af Kazaa, men er stadig spyware! Så på www.download.com søger du på Cydoor, og downloader noget der har med kazaa at gøre! og erstatter cd_client med den du har downloadet! Så er du fri for det ihvertfald =0)
Avatar billede nicidem Nybegynder
13. maj 2002 - 19:59 #34
Avatar billede iq-n Nybegynder
13. maj 2002 - 20:52 #35
Jeg har haft samme virus og fik den på samme måde. Virusen er ikke aktiv det er bare en fil der er blevet smittet (hvis den skulle være aktiv var den kommet gennem mail og du ville have mange flere advarelse).

Løsning:
Genstart computeren i fejlsikker tilstand find filen og slet den. (Hvis det stadig er en kazaa fil; Skal du finde filen under det navn som original filen hedder. Det er fordi norton har sat den under karentæne så den ikke bliver helt omdøbt)
Avatar billede iq-n Nybegynder
13. maj 2002 - 20:57 #36
Det er en kazaa-fil hvis norton andmelder en fil med ligende navn "download###################.dat"
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
13. maj 2002 - 22:33 #37
iq-n er du der??
Avatar billede zaditor Nybegynder
13. maj 2002 - 22:36 #38
uranhjorten => Har du prøvet mit link til scanneren?
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
13. maj 2002 - 22:42 #39
Ja men den gik i kage da Updaten var nået til 95 :-(
Avatar billede zaditor Nybegynder
13. maj 2002 - 22:43 #40
What!!! Prøv igen så, hvis du altså vil... Det hjalp ved mig...
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
13. maj 2002 - 22:45 #41
ok men hvad hvis den nu slet ikke er der mere
Avatar billede prodic Mester
13. maj 2002 - 23:08 #42
Uran->Hvis en af de tidligere anbefalede online-scannere ikke finder noget kan du være ret sikker på, at du IKKE er inficeret.
Tjek evt. i Norton Antivirus's history efter hvad den har gjort ved virussen/filen - af den vej kan du også finde ud af om filen er væk/ibrug/aktiv eller andet.

Men har Norton fanget den kan du være ret sikker på, at du IKKE er inficeret med den - hvis du var så ville du vide det nu.
Avatar billede iq-n Nybegynder
13. maj 2002 - 23:26 #43
Jeg er her nu. bare spørg nå jeg ikke er der så svare jeg senere
Avatar billede perhaps Nybegynder
14. maj 2002 - 08:58 #44
Prøver du egentlig det vi siger til dig. Hvis du havde afprøvet mit svar ville du have fået at vide om du havde virus og hvordan du skulle fjerne den.
Avatar billede zaditor Nybegynder
14. maj 2002 - 17:45 #45
Okay Uranhjorten => Hvis nu at Panda online scanning ikke finder noget, så er der I HVERT FALD ikke sket noget med din computer.. Og hvis du nu vil gøre en extra indsats, så prøv at bruge Norton Antivirus.. Hvis den heller ikke finder noget, så er der 100% ikke sket noget som helst...
Avatar billede uranhjorten Nybegynder
14. maj 2002 - 19:00 #46
Mange tak allesammen...
jeg har nu LiveUpdatet min NAV og den har fundet 1 fil infectet men virus den fil er nu sat i karantæne
Derefter har jeg scannet med panda scanneren og den har ikke fundet noget så nu tror jeg at jeg er i sikkerhed, mange tak allesammen i har seriøst været en rigtig stor hjælp i skal nok allesammen få point
Avatar billede iq-n Nybegynder
14. maj 2002 - 19:23 #47
Takker
Avatar billede zaditor Nybegynder
14. maj 2002 - 19:57 #48
Sir' også tak her fra! ;)
Avatar billede zaditor Nybegynder
14. maj 2002 - 19:58 #49
Godt du fik løst dit prob.
Avatar billede perhaps Nybegynder
14. maj 2002 - 23:25 #50
Tak for points!