Avatar billede goody-goody Nybegynder
13. maj 2002 - 17:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Realtime VST effekter?

Jeg har et Maxi studio isis lydkort med en box med 8 jackindgange. Er det muligt at bruge Vst effekter real time på et inputsignal som fx en guitar der er sat til computeren?
Avatar billede stormester Nybegynder
15. maj 2002 - 13:22 #1
Ja det kan du...

Jeg går udfra at du bruger cubase VST???Slut guitare til dit lydkorts input. Aktiver den aduio kanal du vil optage på. i mixeren vælger du insert og vælg dit pluin f.eks en destortion. nu skulle dit output gerne havde effekten med.
Normalt vil man nok vente med at lægge effekten på til efter du har inspillet dit materiale, da du kan få noget forsinkelse på det direkte signal og det der sendes igennem plug-ins.

håber dette kan hjælper dig igang!
Avatar billede stormester Nybegynder
15. maj 2002 - 13:25 #2
tast fejl i hobe tal ovenfor, men du fatter sikkert indholdet ;)
Avatar billede stormester Nybegynder
15. maj 2002 - 13:33 #3
Du kan naturligvis også bruge denne funktion uden at optage, f.eks hvis du vil jamme oven på noget.

her kan du vælge at sende dit input til en subgruppe, inserte en plug-in effekt og høre dit distorede signal  gennem et output uden det  direktesignal (kræver nok en ekstern mixer og et lydkort med flere outputs)

Har du flere musik teknike spørgsmål så brug www.soundchek.dk forums, her kan du få fat i langt flere musik producer nørder...
Avatar billede stormester Nybegynder
15. maj 2002 - 13:35 #4
Link skal være http://www.soundcheck.dk/