Avatar billede mfog Nybegynder
13. maj 2002 - 16:47 Der er 6 kommentarer

USB-til-Parallel printer-adapter til OKI/HP

Jeg har en gl. OKI400e printer (som ligeledes kan forsstå HP IIp/PCL4.5) som jeg gerne vil bruge på min mac (iBook m. OS9/X), og har dertil købt en USB-til-Parallel adapter...

Desværre kan jeg ikke finde en brugbar driver, og kan ikke se printeren i Chooser...

* Har du et link til en HP IIp/PCL4.5 driver til mac?
* Har du erfaring med USB-til-Parallel adapter til mac, og vil du sige go el. no-go for sådan een dims?
* Er det værd at købe en pc-printer til denne adapter eller skal jeg heller købe en mac-printer, og isåfald hvilken?

Kan du svare på disse (eller godt på et enkelt) er pointene dine!!!
Avatar billede aktivdata Nybegynder
17. maj 2002 - 09:05 #1
Hvad system kører du? har du slået AppleTalk til?
Avatar billede aktivdata Nybegynder
17. maj 2002 - 09:07 #2
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at vælge LaserWriter 8, og huske at slå AppleTalk til, så tror jeg at det virker.
Avatar billede aktivdata Nybegynder
17. maj 2002 - 09:08 #3
I OS X skulle systemet selv finde en egnet driver, bare du har sat den til AppleTalk
Avatar billede aktivdata Nybegynder
17. maj 2002 - 09:12 #4
Har du flere problæemer så send mig en mail, så sender jeg dig et kapitel fra mit nye hæfte om OS X, det omhandler lige netop det der
Avatar billede mfog Nybegynder
17. maj 2002 - 09:31 #5
Takker for dine kommentarer: Jeg kører 9.2 (+ 10.1.4) på iBook/dual usb og har forsøgt mig med en HP LaserJet driver-pakke (bla. m. HP IIp) -- med USB i både før og efter printeren tændes, med og uden AppleTalk, igennem Chooser/LaserWriter 8, igennem Desktop Printer Utility... intet gør at jeg kan se/vælge printeren...

Det næste jeg vil prøve er forskelligt under OSX; men her er jeg jo lidt mere 'på udebane'... keep-u-posted!
Avatar billede mfog Nybegynder
22. maj 2002 - 14:47 #6
Jeg har nu også forsøgt mig i OSX -- og min Printer/Adapter bliver set af OS'en, men er 'ikke understøttet' ...

Aktivdata: jeg har forsøgt at sende dig en mail på aktivdata.net -- men uden held... ville jo gerne læse dit kapitel om OSX printing!!!