Avatar billede aspii Nybegynder
13. maj 2002 - 16:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Word kan ikke åbne kopi af åbent dokument på netværk ..

Hej.

Vi har ca. 15 medarbejdere som deler samme dokumenter på serveren.

Alle medarbejdere har mulighed for at åbne et dokument en anden i forvejen har åben .. bortset fra én!
Jeg har sørget for at give hende fulde rettigheder på netværket .. men lige lidt har det hjulpet.

Når hun prøver at åbne dokumentet får hun rigtigt nok mulighed for at vælge at åbne en kopi, da dokumentet er i brug, men derefter får hun at vide at Word ikke kan åbne det. :(

Vi kører med Windows NT og Word 97.
Avatar billede ijones1 Nybegynder
13. maj 2002 - 16:25 #1
Hvad står der i dialogboksen når den kommer ud og siger at den ikke kan åbne dokumentet?
Avatar billede aspii Nybegynder
13. maj 2002 - 16:26 #2
At jeg skal tjekke at filen og stien er korrekt.
Avatar billede aspii Nybegynder
13. maj 2002 - 16:26 #3
.. eller noget i den retning.
Avatar billede ijones1 Nybegynder
13. maj 2002 - 16:27 #4
hmmm, Har haft det problem før!!! Går lige i tænkeboks...
Avatar billede aspii Nybegynder
13. maj 2002 - 16:28 #5
Det lyder lækkert.

Jeg skal nok tjekke ind ofte.
Avatar billede ijones1 Nybegynder
13. maj 2002 - 16:30 #6
Kører i alle med samme version af word?
Avatar billede ijones1 Nybegynder
13. maj 2002 - 16:36 #7
Prøv at find ud af hvad der står præcist?
Avatar billede rvm Nybegynder
13. maj 2002 - 21:43 #8
1. Når alle de andre kan åbne dokumentet (skrivebeskyttet), så er der ikke noget galt med dokumentet.
2. Hvis hun kan åbne alt muligt andet, så er der heller ikke noget galt med netværket og rettigheder.

Så er der kun den enkelte installation tilbage:
A. Hvad sker der hvis hun logger sig ind på en anden computer?
B. Under forudsætning af at hun kan ovenstående, så er installationen i stykker og jeg vil anbefale en reinstalltion.

Mvh

Richardt
Avatar billede aspii Nybegynder
23. maj 2002 - 13:09 #9
Genial fremgangsmetode til fejlsøgning! :)

1. Fejlen jeg får er følgende:
---
Word kan ikke åbne dokumentet.
Prøv en af følgende:
*Klik på Åbn i menuen Filer for at åbne dokumentet.
*Kontroller at dokumentet har filtypenavnet .DOC .
(<sti og dokument navn>)
---

2. Netværket:
Jeg prøvede så at tjekke om hun kunne åbne andre dokumenter på hendes maskine, som jeg havde åben på min egen. Det kunne hunne ikke!

A:
Jeg fik så en anden til at åbne et dokument, loggede på som hende på min maskine, og så kunne hun godt åbne dokumenterne som kopi!

Så rettighederne er altså ok.
Måske der er noget på netværket - som du nævnte? Men hun har ikke problemer med andre ting.

Som jeg ser det er løsningen en reinstallation af word, eller?
Avatar billede rvm Nybegynder
23. maj 2002 - 22:35 #10
Ja - det ser sådan ud. Hvad det lige er på installationen, der er i stykker kan jeg ikke lige sige, men når alt det andet kan lade sig gøre, så er reinstallation den "sidste" udvej.

Men husk: Måske er det ikke nok, bare at reinstallere Word (altså fjerne den og ligge den ind igen), da denne metode godt kan efterlade filer og kode i registreringsdatabasen, der så bliver genbrugt i den "nye" installation - Og måske er det netop disse filer eller registreringer, der er fejl i...
Avatar billede rickypriv Nybegynder
24. maj 2002 - 18:37 #11
erh .. så vi snakker altså reinstallation af både win nt og word i så fald ?
Avatar billede rvm Nybegynder
25. maj 2002 - 16:05 #12
Ja.
Avatar billede aspii Nybegynder
28. maj 2002 - 15:36 #13
takker