Avatar billede smith Nybegynder
13. maj 2002 - 14:13 Der er 11 kommentarer

domæne

Hejsa

Jeg har lige installeret en windows 2000 server op.
jeg har lavet den til en domain controller med active directory wizarden.

men når jeg prøver og tilmelde min win2k client med wizarden siger den at den ikke kan finde det angive computer domæne. Jeg har også prøvet og oprette en computer account men stadig med samme resultat.
Nogen der kan hjælpe ?? :)
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
13. maj 2002 - 14:16 #1
du skal også installere en scout !!
Avatar billede smith Nybegynder
13. maj 2002 - 14:17 #2
en scout ?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
13. maj 2002 - 14:17 #3
en scout?

det har jeg sq aldrig hørt om :D

smith > husk at tjekke alle kabler osv osv :)
Avatar billede smith Nybegynder
13. maj 2002 - 14:19 #4
jeg kan sagtens pinge servern og lave net use til drevene.. men maskinen kan bare ikke få lov til at joine domænet. den siger at det ikke eksisterer eller ikke kan blive kontaktet
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
13. maj 2002 - 14:21 #5
scout = IP range!
da jeg satte min 2000 Adv server op skulle jeg lave en scout før jeg kunne logge på den med min client!
Avatar billede smith Nybegynder
13. maj 2002 - 14:22 #6
ehhh hvor vil du gøre det henne ?
Avatar billede moebius Nybegynder
13. maj 2002 - 14:30 #7
Glem hvad den tosse siger, han er lidt...

Du skal huske at dine klienter skal være i samme subnet, som serveren.
Hvis wizarden ikke virker kan du prøve at gøre det manuelt!

Jeg har aldrig haft problemer med 2k server. Kan være fordi jeg kun bruger Adv. server!
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
13. maj 2002 - 14:41 #8
jaja!! Moebius!! så tar jeg nogen billeder af det så du kan se det imorgen!
kan ikke huske hvor jeg gjor det men det finder jeg ud af nå jeg kommer hjem.
Avatar billede woolbox Nybegynder
13. maj 2002 - 16:25 #9
scout = scope? :o)

Du har inst. DNS på domain controlleren? - Så skal du tilføje en SRV-record i DNS der peger på domain controllerens IP-adresse eller FQDN og sørge for at det er den DNS-server som klienten bruger. Så burde det virke! - Hvis ikke, kan det være at du kører WINS?

Angiv IP-adressen på domaincontrolleren i en statisk entry på din WINS-server!

:o)
Avatar billede flagz Nybegynder
13. maj 2002 - 18:40 #10
Hej smith

Dit problem lyder lidt som et DNS problem.
Prøv at gøre følgende: Kør følgende kommando fra en kommandoprompt på DC´en (Domain Cotrolleren): ipconfig /registerdns + ENTER
net stop netlogon + ENTER
net start netlogon + ENTER
Dette tvinger DC´en til at opdatere sin host record og genregistrere sine SRV (Service) Records i DNS.
Husk så at du på din klient skal angive DC´en IP adresse som Primær DNS Server. Når vi snakker Windows 2000 bruges DNS til at finde en DC og ikke NETBios som under Windows NT. Når du har gjort det så kør lige følgende kommando fra en kommandoprompt på klienten: ipconfig /registerdns.
Så skulle du kunne joine dit domæne med din klient.
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
14. maj 2002 - 08:52 #11
hov det hedder en Scoupe og den bruger man hypist vis man skal logge på en domain server med en anden IP og Submask ind den Domain serverene køre med. men engang imellem kan den finde på at spærere den ip som serveren køre med så skal du lave en scoupe så den aceptere den IP og Submask. det gjore min vær fald.