Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 14:11 Der er 88 kommentarer og
1 løsning

PS Freaks: Læs her !!

Spørgsmål tilegnet PS Freaks (Men derfor må andre selvfølgelig også gerne læse :D)

-----

Jeg sad lige og læste denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/206737 da jeg pludselig fik den idé, at det kunne være skide fedt, hvis nogle af os PS freaks her fra Eksperten lavede en tutorial-samling. Så'n lidt for sjov, men alligevel også for alvor. Jeg synes der mangler lidt danske PS tutorial-sites (selvom vi har de go'e www.prodic.dk og www.pixel-studios.dk), så hvis der var nogle der var friske på idéen, ville det være kanon!

Synes DU også, at det lyder fedt, så læg lige en kommentar her i denne tråd.

~ Psoriasis
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 14:12 #1
- En lille sidenote: Der er selvfølgelig intet der afgøres ved at man skriver her - Det viser blot, om folk er interesserede. Så kan vi snakke alvor længere henne ad vejen
13. maj 2002 - 14:17 #2
Post til: psoriasis@sol.dk
Avatar billede werd Nybegynder
13. maj 2002 - 14:24 #3
god ide - arj@staind.dk
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 14:30 #4
Jeg vil gerne læse dem :o)
Avatar billede repsac Nybegynder
13. maj 2002 - 14:32 #5
me too ;) - mangler bare at få PS opdated... har kun en gammel 3.0'er :-/
Avatar billede ijones1 Nybegynder
13. maj 2002 - 14:34 #6
Kræver vist en samling friske hoveder :)
Count me in!!! : jonas@wpsats.dk
Avatar billede cdc Novice
13. maj 2002 - 14:34 #7
Kigger med :o)

/cdc
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 14:38 #8
Ok, så nu har vi ind til videre:

Mig selv (:D)
XzXzX
Werd
ijones1
og /cdc

- Jeg sender mail til dem, der har postet deres mailadresser.
Avatar billede morten.n Nybegynder
13. maj 2002 - 14:38 #9
Hey... det ku være en god ide.... så ku jeg måske ha en chance for at lære Photoshop... men lov mig skrive så alle tingene står det samme Sted F.Eks skal der står hvor man finder du forekelige ting i artiklen og man sKal ik ind i en ny artikel det er skod :( hvis man ska det
Avatar billede jin Nybegynder
13. maj 2002 - 14:44 #10
Jeg er nok ikke lige så god som jer...men kunne da godt tænke mig at være med...!

jin5000@ofir.dk

/JiN
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
13. maj 2002 - 14:45 #11
sådan en har jeg altid manglet... Kan aldrig helt få det til at se godt ud...
Så jeg synes det lyder som en god ide. Kan dog ikke selv være med til at lave den, da jeg er et fjols til PS.

Sleizer
Avatar billede cdc Novice
13. maj 2002 - 14:51 #12
mailto: cdc@get2net.dk
ICQ: 10098222

/cdc
Avatar billede morten.n Nybegynder
13. maj 2002 - 14:57 #13
Hey / cdc må jeg lige tage din icq har noget skal spørge om
Avatar billede morten.n Nybegynder
13. maj 2002 - 14:59 #14
ligemeget..
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 15:07 #15
Sådan!

Nu skulle alle gerne have fået mails. Undskyld ventetiden, men mailen skulle jo lige forfattes ordentligt :)
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 15:08 #16
Forresten, min ICQ er 137111347
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 15:15 #17
Jeg kan se, at der er en stor aldersforskel på nogle af os, men det håber jeg ikke bliver nogen forhindring.

Skriv lige, hvis i af en eller anden grund skulle være tændt totalt af på ideen lige pludselig.
Avatar billede jin Nybegynder
13. maj 2002 - 15:16 #18
Er jeg oz med ??
Avatar billede cdc Novice
13. maj 2002 - 15:17 #19
oki morten
Avatar billede cdc Novice
13. maj 2002 - 15:18 #20
lidt om mig http://hjem.get2net.dk/arntsen/exp/index.html ( ikke færdig )

/cdc
Avatar billede zob Nybegynder
13. maj 2002 - 15:24 #21
Det var da lidt mærkeligt... hvorfer gør du dog det? du ved hvem jeg snakker om
Avatar billede zob Nybegynder
13. maj 2002 - 15:27 #22
det er ik alle som er ligegode til grafik vel...
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 15:36 #23
zob > Ok, ok, så fjerner jeg dig fra ignore listen! Jeg vidste jo ikke, at du blev knust over det (lol), men så lad være med at sende så mange beskeder! Lad mig indrømme; Det var en SMULE irriterende med alle de beskeder igår!
Avatar billede kolzie Nybegynder
13. maj 2002 - 16:36 #24
Hvem kunne så tænke sig at være med til www.psptuts.tk ?? :(
Avatar billede kolzie Nybegynder
13. maj 2002 - 17:20 #25
Har alle jer virkelig ofret 9.000 el. lign. på det program?
Jeg kan ikke huske hvad jeg har givet for PSP, men det er vist omkring de 1.000 - og hvis du spørger mig, så har de så godt som lige mange funktioner...!
Avatar billede radiohead Nybegynder
13. maj 2002 - 17:21 #26
Har faktisk haft en igang på www.digitaleye.dk, hvor der var mulighed for at uploade nye tutorials.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 17:21 #27
kolzie ----> ja ... :=)
Avatar billede radiohead Nybegynder
13. maj 2002 - 17:23 #28
Skal lige tilføjes at den ikke blev til en skid, da jeg fatter minus af programmering ;)
Avatar billede kolzie Nybegynder
13. maj 2002 - 17:26 #29
radiohead>
Når du nu er sådan en fantastisk grafiker som du er, burde du da netop udnytte det ved at lære at programmere. Det skulle du nok få nogle cash ud af.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 17:28 #30
fantastisk og fantastisk, høhø ... :-)
Avatar billede master_nemo Nybegynder
13. maj 2002 - 17:30 #31
jeg er da også frisk på det :D

simon@coolart.dk / www.coolart.dk
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 17:33 #32
Jeg vil muligvis bidrage med noget programmering ...
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 17:39 #33
samme her, det kunne sku være sjovt, og inspirende
Avatar billede kolzie Nybegynder
13. maj 2002 - 17:40 #34
Er det virkelig kun Lee og jeg der bruger PSP?
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 17:41 #35
okay stavefejl der
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 17:42 #36
kolzie ---> jepper, jeg syntes at photoshop er ti gange så nemt som psp, men det er jo smag og behag
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 17:45 #37
Jamen det er FINT chokobear!!!
Avatar billede kolzie Nybegynder
13. maj 2002 - 17:48 #38
Chokobear>
Jeg har jo ikke rigtig haft lejlighed til at prøve PhotoShop - jeg gider altså ikke betale den totale overpris. Det er jo sindsygt så meget de tager for det...
Avatar billede zob Nybegynder
13. maj 2002 - 17:49 #39
Så  nu er det på tide at kontakte dem Psoriasis..
Nej det må du selv bestemme jo før i kommer igang med jeres side jo før ka jeg blive færdig med at lære Photoshop :)
Avatar billede kolzie Nybegynder
13. maj 2002 - 17:49 #40
... ja jeg ved godt at jeg bare kan dloade shareware-versionen, men jeg føler at det går fint nok med PSP alligevel - så jeg gider ikke til at dloade de 70 mb el. hvad det nu fylder
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 17:50 #41
Ok, jeg sender dig lige den mail jeg har sendt til de andre, master_nemo.

Til jer med programmeringen >> Det lyder da fint, men i første omgang må vi lige vente lidt med at lave et site. Desuden ved jeg også at bl.a. /cdc har en rimelig (totalt god) evne til at lave hjemmesider.

radiohead >> Du kan da vel også skrive lidt tutorials til os? :)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 17:51 #42
jeg ved det ikke, men det er da rigtig det du siger
Avatar billede zob Nybegynder
13. maj 2002 - 17:51 #43
der ser ret komisk ud dloade
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 17:52 #44
psoriasis, det er da en fed ide du har fået
Avatar billede master_nemo Nybegynder
13. maj 2002 - 17:56 #45
lige en kommentar: den hp behøver jo ikke at være super avanceret i første omgang, den skal bare laves og virke...! så prgrammeringen kan komme igang, da (så vidt jeg ved) det vil være det nemmeste i enden :D
Avatar billede kolzie Nybegynder
13. maj 2002 - 17:58 #46
chokobear>
Hvad er url'en til hans side?
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 18:00 #47
Tjoh, det er måske rigtigt nok, men gider du så at lave noget beta-lir?
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 18:00 #48
Min side? http://www.badyouth.dk/psoriasis/index.html - men der skulle være en del problemer med den..
Avatar billede zob Nybegynder
13. maj 2002 - 18:02 #49
er den ik et rimeligt kedeligt banner når man tænker på hvad du ka'??
som  kolzie siger en af de bedste til grafik i danmark
Avatar billede zob Nybegynder
13. maj 2002 - 18:03 #50
Skal spise.... Yum  Det smager godt..
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 18:04 #51
i danmark, hoho.. små slag
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 18:05 #52
Citat fra zob: "er den ik et rimeligt kedeligt banner når man tænker på hvad du ka'??
som  kolzie siger en af de bedste til grafik i danmark"

- Hvad mener du med det?
Avatar billede kolzie Nybegynder
13. maj 2002 - 18:05 #53
Psoriasis>
Jeg kan godt bekræfte at det Zob siger er sandt. Jeg mener at du er en af de bedste til grafik i DK!
Avatar billede cdc Novice
13. maj 2002 - 18:06 #54
Jeg vil prøve at tænke lidt over designet til siden. Skal den programeres i PHP el. ASP ?

/cdc

PS.: Psoriasis, kunne du ikke lige lave en liste over hvem der er med i gruppen og male den rundt.
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 18:07 #55
det var sku et kompliment der rykker, men det er der vel nok noget om, jeg synes du er SEJ ;)
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 18:11 #56
Jeg opsummerer lige; Dem der er med på vognen på nuværende tidspunkt er:

xzxzx
werd
ijones1
/cdc
jin
master_nemo
chokobear_dk
og måske nogle kodeho'der i form af gizmo-gizmo og master_nemo (igen) :D
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
13. maj 2002 - 18:13 #57
gizmo-gizmo = et STORT (og det er STORT) kohovede og ikke kodeho´der
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 18:15 #58
Jamen tak da *får røde kinder* :) Men, hvor meget af DK's websider har i set, hvis i synes jeg er en af de bedste?

Jeg nævner i flæng;

www.highonpixels.dk
www.comcools.com
www.pacroon.dk

/cdc >> Da jeg ikke har så meget forstand på nogle af delene, vil jed lade det være op til jer. Men jeg kan lige spørge; Hvad er mest praktisk?
Jeg synes det skal laves på den måde, så os der er med i det, har 'admin'-rettigheder, og det er os der kan uploade nye ting. Det kan man så vidt jeg ved godt lave i ASP..?
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 18:16 #59
Ihh! Ikke svine folk til i min stuerene tråd :))
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 18:23 #60
chokobear ---> shut up! din affe...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 18:23 #61
IKKE asp.. php :-)
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 18:24 #62
Fordi choko nu er så dum, så lad os allesammen kalde ham Choko's Knasebjørn resten af hans dage her på E. :)
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 18:26 #63
/cdc >> Er det nødvendigt at sende listen rundt? jeg mener, folk kan vel stadig godt læse indenad, så de kan vel læse den herinde :)
Avatar billede apollo Nybegynder
13. maj 2002 - 18:26 #64
Vi er faktisk nogen stykker der er igang med det vi havde tænkt os at man kunne oploade tutorial, scripts, .fla filer osv... og så få point for det

med hensyn på point så havde vi tænkt os at der skulle være 2 forskellige pointsystemer nogen der var noget værd og nogen man bare kunne stille spøgsmål for dem der var noget værd fik man 5 af når man startet hvillket ville være noget omkring 5-1kr man kan ikke selv sætte penge på sin konto mén hvis man laver et script eller en tutorial så får man point efter hvor mange der brugte ens script eller tutorial
Avatar billede radiohead Nybegynder
13. maj 2002 - 18:27 #65
Selvfølgelig er jeg med!! Jeg svigter da ikke min "omgangskreds"!

I´ve got 2 words for you... "Count me in" ... Naaah, that was 3 :(
Avatar billede zob Nybegynder
13. maj 2002 - 18:29 #66
Knase bjørn hvordan skær den? er lige blevet færdig
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 18:41 #67
Ok, radiohead! Jeg sender lige den mail alle de andre har fået til dig også (Den har jeg satme sendt mange gange efterhånden) Kan jeg også få din ICQ?
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 18:42 #68
æh.. Jeg kan ik rigtig sende, hvis jeg ik har din mailadresse :) post osse lige den, radiohead!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2002 - 18:44 #69
*snøft* ... jeg har ikke fået nogen mail :Oo(
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. maj 2002 - 18:44 #70
Nå, jeg skal spise nu. Vender tilbage imorgen. Bare send mig en e-mail på psoriasis@sol.dk, hvis i har noget i vil spørge om. Jeg håber snart vi kommer igang :)

Og så lige lidt lir: (jeg lavede lige en hurtig en)

www.badyouth.dk/psoriasis/tbubble.jpg
Avatar billede online-help.dk Nybegynder
13. maj 2002 - 18:49 #71
nogen der vil hjælpe apolle og mig med nogen toturials.. så kan måske lave et KÆMPE forum og toturials side...
Avatar billede radiohead Nybegynder
13. maj 2002 - 18:56 #72
psoriasis.. Mail står på mit minisite :)
Avatar billede apollo Nybegynder
13. maj 2002 - 19:10 #73
ups kom vist til at trykke udfør før jeg var færdig
Avatar billede apollo Nybegynder
13. maj 2002 - 19:10 #74
men har kommer den færdige version :Vi er faktisk nogen stykker, der er igang med det vi havde tænkt os at man kunne oploade tutorial, scripts, .fla filer osv... og så få point efter hvor mange, der brugte eller så det, man havde lavet eller lign.... Man skal selvfølgelig også kunne stille spøgsmål som her. Vi har købt et domæne (www.online-help.dk) og det bliver selvfølgelig sådan, at det skal financieres på banner og ingen skal tjene på det. Overskudet skal måske gå til velgørende formål eller lign... Vi tænkte, om vi istedet for at blive konkurrenter så skulle arbejde sammen om et projekt, hvilket vi synes skulle være www.online-help.dk Hvordan og hvorledes kunne vi jo snakke om. Smid en mail af på tyktarm@ofir.dk (ja grin i bare) eller på icq: 126117301

-Morten hess-Nielsen
Avatar billede zob Nybegynder
13. maj 2002 - 20:29 #75
NÅr nu står det her spm temmelig stille
Avatar billede kolzie Nybegynder
13. maj 2002 - 21:04 #76
Zob>
Et spm. står altså ikke stille, hvis der ikke er nogle der har kommenteret det i bare en time, rolig nu da...
Avatar billede radiohead Nybegynder
13. maj 2002 - 22:00 #77
lau@digitaleye.dk
Avatar billede spliffo Nybegynder
13. maj 2002 - 23:58 #78
Hejsan, jeg er også med på online-help og det er mig der står for alt der skal laves i PS.... og apollo har ret, det er en side der ikke skal tjenes penge på... så lad os nu ikke udkonkurere hinanden! det ville bare være dumt.

Emil Magner Heinsen
grimabe@hotmail.com    (den kan i også godt grine af)
Avatar billede staz Nybegynder
14. maj 2002 - 08:12 #79
Hvis i virklig gerne vil have gang i sådan et projekt, så tror jeg i skal gøre det på en lidt mere prof. måde. Lad mig komme med et forslag. Sådan som jeg kan se det nu, er i 10 mennesker ca. Men kun PS folk. I stedet for at lave et site, kun med ps tuts så lav et site som det gamle builder... det tror jeg mange af os savner.

To af jer, sætter jer ned og laver en skitche over hvad der skal på siden og hvorfor. Så laver alle et design hvor det bedste bliver valgt... Så er der en der sætter en skabalon op, samt en der programmere sitet. Resten som viser interesse, kan jo begynde at lave tuts, artikler m.m.

Når i er så mange kan i vel lige så godt arbejde sammen.

Psoriasis >> takker

---- Staz ----
Avatar billede apollo Nybegynder
14. maj 2002 - 13:16 #80
jeg er enig. Men det var jo også meningen at der også skulle være asp, og php tutorials, måske mere. Men det kommer an på hvem der kan finde ud af hvad, men nu må vi se. Jeg vil sende en e-mail til psoriasis og spøger ham hvad han synes om ideen.

-Apollo aka Morten hess-Nielsen
tyktarm@ofir.dk
Avatar billede staz Nybegynder
14. maj 2002 - 15:43 #81
Cmk30 og jeg har taget intertivet til et sitet a la det i taler om. Hvis i er med på ideen, så tag og læs http://www.eksperten.dk/spm/211220 og bag os op,

---- Staz ----
Avatar billede psoriasis Nybegynder
14. maj 2002 - 15:46 #82
Ok, nu føler jeg lige, at jeg bliver nødt til at 'skære igennem':

Jeg synes kun, at det er os, der ikke er med i online-help, der skal lave tutorialsitet. Og der skal kun være tutorials til Photoshop.

Så kan online-help for min skyld lave hvad de har lyst til.

Tag endelig ikke min bemærkning som negativ, det er bare hvad jeg mener. Så må i synes jeg virker fjendtlig, men jeg synes bare ikke denne 'fusion' mellem onlin-help og os PS gutter er på sin plads.

Jeg sender mail rundt til dem, jeg mener er med på PS vognen på nuværende tidspunkt.

~ Psoriasis
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
14. maj 2002 - 20:06 #83
Poster lige en kommentar... Vil sgu gerne følge udviklingen her...

--->Psoriasis
Kan vi link til siden når den er oppe... Jeg må sgu lære at bruge PS en dag :|

Zlimmer ~over&out~
Avatar billede psoriasis Nybegynder
14. maj 2002 - 23:05 #84
Huh??

Hvis du mener, om der kommer et link til siden herinde, så er svaret ja!
Avatar billede zob Nybegynder
15. maj 2002 - 18:39 #85
FEdt nok!! det blir sikkert rigtig fedt med de der tings lærigt inghold Jeps... nærmere betegnet:

</Tåtureal>
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
16. maj 2002 - 17:29 #86
--->psoriasis
Jep det var det jeg mente...
Glæder mig til at se resultatet :)

Zlimmer ~over&out~
Avatar billede psoriasis Nybegynder
12. juni 2002 - 22:03 #87
Tak for alt.

/Lukker
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
12. juni 2002 - 22:58 #88
:o)
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
14. juni 2002 - 16:22 #89
--->psoriasis
Er det blevet til noget, eller skal man begynde at søge efter noget selv..?

Zlimmer ~over&out~