Avatar billede blegansigt.com Nybegynder
13. maj 2002 - 11:24 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp med quicktime...

Hej Eksperter

Jeg har et megaproblem med quicktime...

Jeg skal lave en CD-rom med en præsentation med video i director 8.5.

Når jeg har lavet exe-filen og brændt cd-rom'en kræver min PC (win98) at jeg skal installere en ny quicktime...

Hvordan kommer jeg udenom dette? Kan det overhovedet lade sig gøre?
Eller skal jeg lave det i et ældre Director-program? Kan man tilbagekonvertere?
Jeg ved godt, at det er nemt at installere quicktime fra nettet, men dem der skal bruge cd'en skal se det hele fra starten (via autorun)

Jeg håber, I kan hjælpe mig...
Avatar billede cthun Nybegynder
13. maj 2002 - 11:31 #1
Der findes et script, der går ind og checker om quicktime er installeret.. hvis ikke.. kører den quicktime installations-fil som du også skal ligge på cd'en...

Har du husket at brænde dine *.mov-filer med på cd'en.. Det er vigtigt, da director kun kan hente .mov fra extern placering.
Avatar billede stormester Nybegynder
13. maj 2002 - 11:40 #2
Du kan bruge mit svar fra dette spørgsmål

http://www.eksperten.dk/spm/121711
Avatar billede blegansigt.com Nybegynder
13. maj 2002 - 15:37 #3
stormester ->

Er der en chance for, at du vil skære det ud i pap?

www.blegansigt.com
Avatar billede stormester Nybegynder
13. maj 2002 - 15:55 #4
Måske har jeg ikke forstået dit spørgsmål rigtigt....??

Grunden til den spørg om opdatering er fordi  dit video klip ikke kan afspilles i den player du har på din makine. Normalt vil man som producent vide hvilken version af player slutbruger skal have før han/hun kan afvikle video'en.
Starter du med at teste QT version, kan du efterfølgende få bruger til at installere den rigtige version af quicktime. Det er det mit link med svar viser.....
Avatar billede stormester Nybegynder
13. maj 2002 - 15:58 #5
Eller retter sagt b.la. viser...
Avatar billede stormester Nybegynder
13. maj 2002 - 16:02 #6
"kræver min PC (win98) at jeg skal installere en ny quicktime..." mener du fra din exe fil (laver i director), eller at den spørg om du vil opdater til QT pro når du starter QT player????
Avatar billede medieroed Praktikant
14. maj 2002 - 00:10 #7
1: download inst. filerne til den nyeste version af QT (http://www.apple.com/quicktime/download/standalone/)

2:Sæt dette framescript i frame 2 af din stub-projector:

3: Når du laver din Projector, så Husk at sætte options til "animate in background" - ellers "fryser" din projector efter installationen.

on prepareframe me
  if quickTimeVersion() < 5 then
    open "quicktimeinstaller.exe"
-- hvis inst. filerne ligger i samme bib. som .exe
  end if
end

Håber det hjælper
Avatar billede blegansigt.com Nybegynder
14. maj 2002 - 09:21 #8
stormester ->
Jeg er rimelig ny i faget og har ikke prøvet at indsætte kode (hedder det Lingo?) Så jeg blev lidt forvirret af de mange forskellige svar i sp. 121711.

Scenario: Når jeg starter exe-filen beder den om at jeg skal installere en nyere QuickTime.

Der er flere points, hvis det passer bedre på sværhedsgraden...

medieroed ->
når jeg sætter din kode ind i frame 2 kommer maskinen med en scriptfejl: Variable used before assigned a value
if quickTimeVersion() < 5 then

Hvad gør man så - skriver jeg koden et forkert sted?

www.blegansigt.com
Avatar billede medieroed Praktikant
14. maj 2002 - 13:27 #9
OK vi prøver igen. jeg har tjekket koden igennem og der er ingen problemer hos mig (dir8.5), så vi går lidt langsommere frem.

1: marker en tom castmember

2:åben scriptvinduet (ctrl + 0)

3: indsæt følgende kode:

on startMovie
  if quickTimeVersion() < 6 then
    open"quicktimeinstaller.exe"
    -- hvis inst. filerne ligger i samme bib. som .exe
  else
    alert "det var da ikke så svært" -- omskriv til go to movie "etellerandet.dir"
  end if
end

4: tryk shift F8 (recompile all scripts)

5: kør lortet!!

Hvis du kun får popupbeskeden er det fordi din lokalt installerede version af QT er i orden (det burde den jo være i det du har lavet filmene)

6: who's your daddy?
Avatar billede blegansigt.com Nybegynder
14. maj 2002 - 14:21 #10
Hvorfor bliver jeg ved med at få den samme fejl...???

Script error: Variable used before assigned a value
if quickTimeVersion() < 6 then

Jeg har gjort præcis som beskrevet...

blegere
Avatar billede stormester Nybegynder
14. maj 2002 - 14:38 #11
prøv at  skrive scriptet ind i stedet for at paste det fra siden her, det kan nogle gange give bugs at paste lingo scripts.
Avatar billede blegansigt.com Nybegynder
14. maj 2002 - 14:56 #12
medieroed ->
Your The Man - tak for hjælpen..

stormester ->
Ny regel - aldrig paste fra Eksperten... Tak til dig også...

www.blegansigt.com
Avatar billede stormester Nybegynder
14. maj 2002 - 15:26 #13
Tak for point, var det paste problemmet der gav alerten???
Avatar billede blegansigt.com Nybegynder
14. maj 2002 - 15:32 #14
YES...

Nu lidt mindre bleg i ansigtet - blegansigt.com
Avatar billede medieroed Praktikant
14. maj 2002 - 19:05 #15
øhhh, nu jeg tænker over det så tror jeg nu ikke at QT er nået længere end version 5, så der skulle have stået
if quicktimeversion() < 5

glad for at jeg ku´ hjælpe