Avatar billede julle Nybegynder
13. maj 2002 - 10:06 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP!!!! Jeg er ved at blive sindsyg af dette program....

Hej Allesammen,

Håber at der er en der vil hjælpe mig at sætte noget op i Illustrator. Jeg har lavet det der skal laves! Det er bare en lille banner, med 2 stk logo på og 2 linjers tekst, men når jeg skal have det til trykning kan de ikke bruge det?

Hvem vil tjene 200 point? Skriv din email adr, og jeg sender dig *.ai filen... 308 kb....
Avatar billede snaps Nybegynder
13. maj 2002 - 10:10 #1
Kan du ikke bare køre en PDF-fil ud og så sende den til trykkeriet?
Avatar billede julle Nybegynder
13. maj 2002 - 10:12 #2
Nej... de vil have ai filen....?!?
Avatar billede Jman Praktikant
13. maj 2002 - 10:12 #3
jeg vil da gerne kigge på det, men kunne godt tænke mig at vide hvorfor du ikke kan få det trykt... hvad siger trykkeren - mail: jman@jman.dk
Avatar billede snaps Nybegynder
13. maj 2002 - 10:14 #4
Hvad giver de som grund. Måske du skal konvertere filen til en .eps?
Avatar billede julle Nybegynder
13. maj 2002 - 10:14 #5
Ja, men så får jeg bare fejl i mit program?
Avatar billede snaps Nybegynder
13. maj 2002 - 10:16 #6
Kan du ikke forklare lidt mere? Ellers send filen til "superior"
Avatar billede Himbear Nybegynder
13. maj 2002 - 10:25 #7
Det kan være at de har et problem med skrifterne.

Inden du sender det, kan du markere alt (Ctrl + a) og lave teksten til grafik (Ctrl + Shift + o eller Type - Create Outlines)

Prøv at gøre det. Har trykkeriet ikke sagt, hvorfor de ikke kan bruge din fil?
Avatar billede tre Nybegynder
13. maj 2002 - 10:33 #8
Hvis du har placeret billedfiler som links, kan de heller ikke bruge filen.

Der kan du inkludere dine links i AI filen ved at markere billedet og vælge "Embed" i linkspaletten....

Husk også at lave en outline på din text som tino_bh siger
Avatar billede Jman Praktikant
13. maj 2002 - 10:33 #9
hej Julle!
Da man jo, om muligt, skal lave en forklaring på problemet, vil jeg skrive det her (så kan det også være at du lære mere af det *S*)
Grunden til at dit logo ikke er kommet med i filen, du sender er at det er et link til dit logo...
Når du i Illustrator vælger "Place" skal du sørger for at der IKKE er hak i feltet "link" - ellers placerer du reelt en genvej til dit image/logo...
Du kan altid kende forskellen ved at der er en blåt kryds over filen i illustrator (guidelines). Dette indikerer at det er et link.
Så det du skal lave er blot at placere din pdf (logo) i Illustrator, som du ganske rigtigt har jort, men blot sikre dig at du ikke placerer et link...
Jeg vil gerne lave det for dig, men det er vel smartest at du også lærer af processen.
Avatar billede spe Nybegynder
13. maj 2002 - 10:34 #10
Lyder mærkeligt at de ikke kan bruge din fil hvis de selv har Illustrator. Hvilken udgave af Illustrator bruger du og hvilken bruger trykkeriet?
Avatar billede spe Nybegynder
13. maj 2002 - 10:36 #11
Suplement til superior: du kan godt lade din placerede fil være en linket fil HVIS du sender den oprindelige fil du placerede med dit illustrator dokument også.
Avatar billede julle Nybegynder
13. maj 2002 - 10:36 #12
Ahhhh :o) Det var jo lige det, jeg prøver lige og se om det kan lade sig gøre!
Avatar billede Jman Praktikant
13. maj 2002 - 10:37 #13
spe: korrekt, men resultatet bliver det samme og her er det kun en fil *S*
Avatar billede spe Nybegynder
13. maj 2002 - 10:39 #14
superior jo men det kan være en tung sag og så kan der være en fordel ved at have dem hver for sig. Men ellers har du ret.