Avatar billede janrosgaard Nybegynder
13. maj 2002 - 08:48 Der er 10 kommentarer

Vandmærker i Word

Jeg bruger Word (Office XP) og har følgende problem:

Jeg kan sagtens indsætte et vandmærke, så billedet lissom står nedtonet og bagved teksten, men når jeg gør det, fremkommer vandmærket på samtlige sider i dokumentet. Jeg har forsøgt at indsætte sektionsskift, således at vandmærket kun fremkommer på én side, men det hjælper ikke. :(

Hvad gør jeg?

Mvh. Jan Rosgaard
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
13. maj 2002 - 08:50 #1
Har du placeret det i et sidehoved eller en sidefod?
Avatar billede rvm Nybegynder
13. maj 2002 - 09:17 #2
Du har nok indsat dit billede/vandmærke i side´hovedet eller sidefoden. hvis det er tilfældet, så gå ind i sideopsætningen og vælg speciel "første side", så fremkommer billedet kun på 1. side.

Du kunne også, hvis vandmærket skal være på en anden side, vælge at nedtone billet ved at højreklikke på billedet og vælge gennemsigtigthed (virker kun på nogle fomater)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
13. maj 2002 - 11:09 #3
Enig med rym skyldes at du har indsat dit vandmærke i sidehoved eller -fod.

Indsæt et Sektionsskift (næste side), og afbryd derefter forbindelsen til forrige side. Gør du ved at stille cursor i sidehoved eller -fod (alt efter hvor du har indsat dit vandmærke)på din nye side. I den pop-up der kommer frem, skal ikonet "samme som forrige" ikke være trykket ned.....
Avatar billede piphans Nybegynder
13. maj 2002 - 12:23 #4
nu sidder jeg desværre ikke derhjemme ved min XP'er, men jeg mener at der er en funktion der hedder indsæt vandmærke, og det er formentlig den du har brugt.

MEN - den sætter ganske rigtigt som de andre siger, billedet ind i sidehovedet.

Det du skal gøre i stedet er, at sætte billedet ind på helt normal vis, og så nedtone farven i stedet for. JEg kan ikke huske hvordan det fungerer i XP, men her i 2000 kan man tænde en værktøjslinje der hedder picture/billede og på den er der en knap hvor du kan vælge om billedet skal være sort/hvis, gråtoner eller som vandmærke.

mvh P
Avatar billede rvm Nybegynder
13. maj 2002 - 12:24 #5
->Piphans: Det er jo det jeg skriver...
Avatar billede piphans Nybegynder
13. maj 2002 - 15:30 #6
rvm - jo, jeg ville bare lige forklare om forskellen på at indsætte et vandmærke eller et billede formateret som vandmærke.

Det er jo en ny funktion i XP det med indsæt vandmærke

Og så mener jeg ikke at man kan vælge noget der hedder gennemsigtighed? Men måske er det bare mig der husker forkert?

Hvis man højreklikker i word 2000, så skal man vælge Formater billede --> fanebladet billede --> billedstyring --> farve = vandmærke

Men det er som sagt i 2000, det kan sagtens se anderledes ud i XP

P
Avatar billede piphans Nybegynder
13. maj 2002 - 21:47 #7
AHA - det hedder ikke vandmærke i XP - næhhh, det hedder søreme visk ud på værktøjslinjen billede og nedtonet i dialogboksen formater billede...

mvh P
Avatar billede rvm Nybegynder
13. maj 2002 - 21:52 #8
Det er den ene mulighed... men det hedder faktisk vandmærke i Word XP. Jeg sidder ikke lige ved min arbejdscomputer (der har XP), men søg i hjælpen efter vandmærke, så fremkommer metoden *S*
Avatar billede piphans Nybegynder
14. maj 2002 - 08:28 #9
RVM

Jo, det hedder vandmærke. Men bruger man den metode, så er det at den sætter billedet ind på alle sider og i alle sektioner.
Og så skal man ind og sætte sektionsskifte og gå i sidehovedet og fjerne markeringen samme som forrige osv osv

- og så er det da lidt nemmere bare at indsætte billedet på den side det skal være på, nedtone farven og flytte det bag ved teksten.

men det er naturligvis bare min mening - og det ser ikke ud til at janrosgaard er særligt interesseret i svaret alligevel....

P
Avatar billede pwn Forsker
23. oktober 2005 - 16:15 #10
Er svaret ikke, at hvis der indsættes et vandmærke via Formater --> Baggrund --> Trykt Vandmærke, så kommer det på alle sider? (Office 2002 /XP)
mvh
p