Avatar billede jemt Nybegynder
12. maj 2002 - 20:49 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

SCSI CD-ROM Drev

Hej.

Jeg skal til at reinstallere en maskine med SCSI CD-ROM drev. Men hvordan gør jeg nu det? En normal win98 Bootdisk kan vel ikke bruges, da SCSI-enheder vel kræver en speciel driver ? Eller duer win98 disken ?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
12. maj 2002 - 21:01 #1
ja

Win98 disketten indlæser SCSI drivere
Avatar billede baryleren Nybegynder
12. maj 2002 - 21:01 #2
jeps... den har også drivere til scsi drev.

For at være sikker på at dit drev er understøttet at standarddriverne, bør du starte op på din windows diskette og vælge CDrom understøttelse, og så se om cdrom drevet er der. SÅ kan du slette din disk og installere =0)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
12. maj 2002 - 21:03 #3
spørgsmålet er om de drivere den indlæser er kompatible med din SCSI controller.
den indlæser til en masse forskellige Adaptec controllere, men hvis det ikke er en Adaptec controller du har, så er jeg ikke helt sikker på om den virker.
Avatar billede baryleren Nybegynder
12. maj 2002 - 21:55 #4
den indlæser ikke kun drivere fra adaptec... men også derfor han bør prøve om han kan boote med cdrom support inden han laver noget drastisk så som at formatere osv =0)
Avatar billede jemt Nybegynder
13. maj 2002 - 20:00 #5
Well - www.bootdisk.com redede dagen :o)
Avatar billede baryleren Nybegynder
13. maj 2002 - 20:23 #6
dvs at det vi foreslog ikke virkede? så er vi jo totalt nubis =0)
Avatar billede jemt Nybegynder
13. maj 2002 - 22:27 #7
hehe :o)