Avatar billede hotcut Nybegynder
12. maj 2002 - 17:41 Der er 6 kommentarer

Dual Processor

Hejsa,

Jeg skal snart til at bygge en web-server, og vil jo egentligt gerne have noget der er ret godt, og som jeg ikke behøver udskifte de næste par år.

Jeg vil gerne have en computer med en Pentium processor... dem kan jeg bedst lide :p

Anyway. Kan det betale sig at købe en dual processor, eller kan det bedre betale sig at købe en single processor, og så måske købe en extra server når jeg får brug for det (som kører databasen)?
Er ydelsen meget bedre med dual processors?

Hvad for en bundkort skal jeg vælge? Det skal gerne have DDR :p
Og hvis det kan passe i et Thermal Take kabinet, ville det heller ikke være dårligt :)

PFT
Avatar billede miljoeken Nybegynder
12. maj 2002 - 17:49 #1
her er en test af dual athlon - selvom du helst vil have pentium...
men det kan da give dig en idé af ydelsen, da de laver benchmarks:

http://www.tomshardware.com/mainboard/02q1/020211/index.html
Avatar billede hotcut Nybegynder
12. maj 2002 - 21:33 #2
er der ikke nogen som har nogle råd, imod en Pentium dual løsning?

Men tak miljoeken :)
Avatar billede r2d Nybegynder
13. maj 2002 - 10:52 #3
Netop en webserver vil givet vis have glæde af en dual processor maskine, så hvorfor skulle man argumentere imod det ? - Men 2 servere vil på den anden side være bedre, men det er jo også meget dyrere.
Avatar billede hotcut Nybegynder
13. maj 2002 - 11:18 #4
kan i anbefale et bestemt MB?
Avatar billede r2d Nybegynder
13. maj 2002 - 15:24 #5
Til Athlon XP/MP ?
Avatar billede nelo Nybegynder
14. maj 2002 - 08:52 #6
Af cpu´er ville jeg vælge 2 P3 Tualatin´er!!
Når du vælger bundkort bør du benytte boards med Intel, Serverset....hold dig langt væk fra VIA chipsets når du skal bygge server!!

Se eventuelt www.2cpu.com