Avatar billede o0flash0o Nybegynder
12. maj 2002 - 02:27 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Nyt design, ris&ros [hjemmeside]

Nåh, nu har min hjemmeside fået et nyt design. Jeg er dog igang med at finjustere lidt hist og her, men jeg vil lige høre hvad I mener om designet. Det er altså kun desinget, og ikke indholdet, der skal bedømmes...
Avatar billede o0flash0o Nybegynder
12. maj 2002 - 02:28 #1
Hov, I skal lige ha' addressen: http://www.macgregor.dk
Avatar billede 0ffline Nybegynder
12. maj 2002 - 02:39 #2
Svært at bedømme design, da man aldrig når ind til det :)
Sidder her med den næsthurtigeste adsl/Isdn forbindelse, og nu har den snart prøvet at åbne i flere minutter.
Under alle omstændigheder, burde der laves en 'lille' loading intro, så der da er noget der bevæger sig.
Alle ville være forsvundet fra dit site nu, hvis de skal vente på at der sker noget.
Endvidere syntes jeg du skal holde dig fra den orange text farve, da det ike ser særligt fedt ud

/0ffline
Avatar billede emingos Nybegynder
12. maj 2002 - 03:00 #3
den er sku fed nok synes dog os det er lidt tungt grafik men rigtig fedt design !
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
12. maj 2002 - 10:21 #4
Rigtig flot!

Jeg har en forholdsvis hurtig linie 1024 kbs og her er siden ok hurtig.

Generetl er det en flot præsentation.

Jeg downloade projektm og kunne ikke rigtig se der skete noget når jeg trykkede 3.

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede amix Nybegynder
12. maj 2002 - 10:28 #5
Meget flot side, ingen tvivl om det.

Dog er der mangel på billeder, altså alt er tekst og shapes i selve interfacet. Lav et logo så du kan sætte ind i stedet for MacGregor.dk det vil pynte meget på det. En anden ting der ødelægger lidt er dit placering af "logo" (MacGregor.dk), placere det i højre side (kan ikke forstå at Stop music er vigtigere end en logo). Den der Stop Music skal placeres i bunden eller i den højre side. Du skal sætte en ikon (ligesom de har på alle de andre sites). Det der med Start/Stop~music ser meget primitivt ud og ødelægger meget af det ellers flotte design. News sectionen har alt for stort indfang på sitet. Du skal gøre teksten mindre (meget mindre). Den her teskt "This site is optimized for 1024x864 rez. and above. A..." skal ikke stå øverst, det ødelægger meget af sitet! Det vil se meget mere clean ud hvis du fjernede "This site..." og den nedeste tekst "Last updated:  11 May, 2002  ->Download available!". Ellers meget flot side (kan meget godt lide dit work med den gule farve, pynter meget på det. En anden ting er måske at du ikke skal bruge så store font str. i dit "main". Og opstille ting på en anderledes måde. Det du mangler helt klart er head og main tekst. Hos dig er alt main (dvs. du mangler en head tekst). Dette er nok for sent at gøre om nu, men tænk på det næste gang du laver en major update af sitet.

Offline: Jeg kom MEGET hurtigt ind på siden!? Det er nok dig der har en skod ADSL ø__Ø. Sitet kører meget godt (du skal ikke lave en intro video)

--> amix
Avatar billede 0ffline Nybegynder
12. maj 2002 - 11:17 #6
<amix
Det må det jo være!!!
Kan squ stadig ikke åbne den side, bare underligt at jeg ikke bliver 'bremset' på andre sites ;)
Avatar billede zob Nybegynder
12. maj 2002 - 13:09 #7
Jeg har 1024/512 og har ventet i 2 min nu
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
12. maj 2002 - 13:12 #8
Jeg ventede stort set ikke. Det er da helt utroligt hvad man kan lave i Flash. 5 svin til dig, for det er virkelig kanon :)

//Rasmus
Avatar billede 0ffline Nybegynder
12. maj 2002 - 14:39 #9
Sorry ...
Min fejl, ahvde lige ryddet for grundigt op i putteren, så min shockwave var ikke lige installeret igen :/
Håber da ikke jeg har været årsag til unyttigt bekymring. Loadtime ca. 2 sek...
Undskyld

/0ffline
Avatar billede apophis Nybegynder
12. maj 2002 - 16:53 #10
Hmm...
Jeg sidder på en 2048/512 ... Efter 5min. gad jeg ikke at vente mere...!
Avatar billede 0ffline Nybegynder
12. maj 2002 - 16:56 #11
prøv at hente den nyeste plugin på sitet, sikker på at det hjælper
Avatar billede o0flash0o Nybegynder
12. maj 2002 - 17:37 #12
Ja, siden er lavet i Flash MX og benytter derfor Flashplayer 6. Hvis I har problemer så hent den nyeste version her: http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash

Husk at genstarte iexplorer. Det hjælper som regel.

@amix: Hvad mener du med "main". Kan du være lidt mere præcis/forklarende?

@startfirma.dk: Ja, der er vidst sket en fejl mht. ProjektM. Jeg har simpelthen ikke opdateret den. Sorry!
Avatar billede hmm10 Nybegynder
12. maj 2002 - 20:40 #13
jeg giver op! 20 min er for mig en meeeeeeget laaaaaang loade tid! (ADSL)
HMM10
Avatar billede amix Nybegynder
12. maj 2002 - 20:47 #14
Det jeg mener er: du burde opdele teksten mere.
Avatar billede o0flash0o Nybegynder
13. maj 2002 - 00:39 #15
Ok. For lige at klargøre et par ting: startfilen fylder 16kb. Hele siden fylder lidt under 300kb. Så det kan vel ikke passe at man skal bruge 20 min. på at hente siden...
Avatar billede o0flash0o Nybegynder
13. maj 2002 - 01:39 #16
-                                              -
!!!Sidste kritik inden kl. 17 i morgen Mandag!!!
-                                              -
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
13. maj 2002 - 08:07 #17
Jeg kan heller ikke forstå det tager så lang tid med fx HMM10's ADSL. Hos mig kommer siden med det samme.
Avatar billede replica Nybegynder
13. maj 2002 - 11:50 #18
Jeg sidder med et 56kb modem, hvilket jeg tror mange stadig gør, og jeg kan ikke se siden. Regel nr. 1 i webdesign må være: sørg for at så mange som muligt kan se din side. D.v.s tag hensyn til folks browsere, skærmopløsning m.v., hvis du vil ha' flest muligt besøgende på dit site :-)
Avatar billede o0flash0o Nybegynder
14. maj 2002 - 22:23 #19
@replica: Jeg betragter dit "svar" som en kommentar.
Avatar billede o0flash0o Nybegynder
14. maj 2002 - 22:25 #20
Tak for kritikken!
Jeg tildeler hermed amix 30 point pga. kontruktiv kritik.