Avatar billede perlepigen Nybegynder
12. maj 2002 - 00:24 Der er 19 kommentarer

min computer låser

For ikke så lang tid siden fik jeg ny bundkort (ecs Elitegroup) og en større processer på 1700 .. jeg beholdte mine gamle ram som er på 256.. men siden jeg fik de nye bundkort.. begyndte min computer at låse i min ynglings spil "diablo LOD" det var ikke så tit i starten.. kun 1 gang om ugen.. men det er blevet værre og værre.. her til aften låste den så jeg måtte genstarte hver ca hver 10-15 minut.. jeg har prøvet at geninstaller spillet/spillet med en anden cd/køre spillet på et andet cd rom drev.. men intet har virkede...nogle der har en ide til hvad det muligvis kan være. Jeg vil blive meget glad for et råd der virkere
Hilsen PerlePigen
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 00:26 #1
Opdater grafikkort driverne + bios + bios-driver.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
12. maj 2002 - 00:31 #2
er det kun i diablo den låser?

eller er det også i windows?
Avatar billede perlepigen Nybegynder
12. maj 2002 - 00:34 #3
det er kun i diablo
Avatar billede bundgaard Nybegynder
12. maj 2002 - 00:39 #4
hmm..lyder mærkeligt..

har du prøvet at opdatere spillet?
Avatar billede perlepigen Nybegynder
12. maj 2002 - 00:40 #5
jeg spiller på battlenet.. så det gør den automatisk

kender mangle som spiller det samme spil.. de har ikke de problemer.. heller ikke selvom deres comp er meget ældre end min
Avatar billede bundgaard Nybegynder
12. maj 2002 - 00:42 #6
hmm..

prøv at hent de nyeste drivere til dit grafikkort som schulze siger..
måske det hjælper :)

jeg spiller btw lidt selv, har også et ECS bundkort & en xp 1600..jeg har ingen problemer..
Avatar billede bundgaard Nybegynder
12. maj 2002 - 00:44 #7
spiller du andre spil end diablo?

måske det er fordi din computer bliver for varm, den fryser?
Avatar billede perlepigen Nybegynder
12. maj 2002 - 00:44 #8
jeg har xp .. den er sat til at opdater automatisk... så jeg skulle have de sidste driver til grafik kortet.. tror jeg da nok
Avatar billede perlepigen Nybegynder
12. maj 2002 - 00:45 #9
nej kun diablo.. men burde den ikke låse i windows også. hvis det er fordi den bliver for varm
Avatar billede bundgaard Nybegynder
12. maj 2002 - 00:51 #10
hmm..ved det ikke helt..

og ville dog anbefale dig at hente de nyeste drivere selv :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
12. maj 2002 - 00:52 #11
dem man får med Windows XP er ikke sååå gode..

hvilket grafikkort har du?
Avatar billede perlepigen Nybegynder
12. maj 2002 - 00:56 #12
matrox millennium g400 dualhead max
Avatar billede bundgaard Nybegynder
12. maj 2002 - 01:04 #13
prøv at hent de nyeste drivere her..

http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/w2k_572.cfm

og se om det hjælper :)
Avatar billede perlepigen Nybegynder
12. maj 2002 - 01:12 #14
det vil jeg prøve.. du skal have tusind tak for hjælpen..
Avatar billede perlepigen Nybegynder
12. maj 2002 - 01:33 #15
øv det virkede heller ikke >:O(
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 01:35 #16
Prøv at køre spillet fra HD. dvs. kopier diablo over på din hd og installer det så fra din hd.

Ps.: hd=harddisk
Avatar billede perlepigen Nybegynder
12. maj 2002 - 01:37 #17
det kan man ikke.. cd'en skal sidde i.. man installer kun noget.. men den forlanger desværre cd'en
Avatar billede razorgoose Nybegynder
12. maj 2002 - 20:43 #18
har en kammerat der købte det samme bundkort og fik at vide i forretningen at skulle have køre med win XP og 2 ram blokke ville det kræve en bios opgradering ellers ville den fryse hele tiden...

Razorgoose
Avatar billede perlepigen Nybegynder
12. maj 2002 - 21:09 #19
hvordan køre jeg en bios opgradering, det vel ikke noget med det der hvor man skal gemme en fil der hedder flash ..?? og den skal man så starte op på.. for det tør jeg simpelhen ikke..
tror du det vil hjælpe hvis jeg tager den ene ram blok ud ??
og hvorfor er det kun inde i diablo den låser og ikke når jeg sidder og laver fx hjemmeside