Avatar billede stensen Nybegynder
11. maj 2002 - 22:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opstat af hardisk/langsom.?

Hvorfor tager min hardisk c:\,så lang tid om at starte op.
Ca 1 min tager den.Der er installeret xpwin home,og den er ikke delt op.Jeg har 1giga ram.Måske der findes,en løsning,i regedit???
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 22:39 #1
Det er vel ikke kun din harddisk, men hele maskinen.

For det meste kan det være en dynamisk tildeling af IP der tager lang tid, da den skal pinge ud på netværket og have svar. Det kan være et driverproblem, eller så meget andet.

Har det virket hurtigt før?
Avatar billede stensen Nybegynder
11. maj 2002 - 22:53 #2
Min maskine tager ca 12sek fra genstart/til jeg kan se mit skrivebord,
men ca 1 min, så kan jeg høre min hardisk c:\ starte op.Min msn er slået fra.Det har virket før,inden jeg,formaterede mit xpwin....
Avatar billede bundgaard Nybegynder
11. maj 2002 - 22:55 #3
har du DMA på?
Avatar billede stensen Nybegynder
11. maj 2002 - 23:17 #4
Ha,med din hjælp fandt jeg proplemet. Jeg havde 2 netkort i pc´eren,
tog den ene,ud som ikke er på internet. OG vupti, proplemet forsvandt.
Det må mindst give 100 point til dig,Tak for hjælpen..;-)
Gad vide,hvis jeg bytter netkortene om,så den jeg bruger til internet,
ligger som nr1,og den anden som nr2...Hmmmmm
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 23:20 #5
Hvis du selv tildeler en IP adresse til hver enkelt netkort/forbindelse burde du slippe for problemet.

Nogen gange er det nok at flytte et kort, eller bytte rundt på dem. Men det er jo Microsoft der har lavet systemet, så deeet... :)
Avatar billede stensen Nybegynder
11. maj 2002 - 23:20 #6
Hvordan faen,fordeler man Point.  el barto 100 point....  ;-)
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 23:39 #7
Stik mig 15 point og gem resten til en anden gang ;)