Avatar billede draw32 Nybegynder
14. juli 2000 - 10:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IP-DNS

Hej jeg har et spørgsmål?
Der går på hvordan man sender en besked til en hvor man kun har en IP ADR og DNS

Jeg har installeret Blackice og den viser at nogen prøver at hacke sig ind på min maskine det ville jo være rart at kunne sende vedkommende en hilsen
Med venlig hilsen
H:P
Avatar billede lrj Nybegynder
14. juli 2000 - 10:32 #1
Hvad man normalt gør er at finde ud af hvilken udbyder vedkommende har og så kontakter dem via mail med typen af angreb man er blevet udsat for. Så tager de fleste hånd om det.
Avatar billede roslev Nybegynder
14. juli 2000 - 11:07 #2
Er du sikker på at de forsøger at hacke?
Sker det gentagne gange fra samme IP, evt. på forskellige porte?
Avatar billede draw32 Nybegynder
14. juli 2000 - 11:25 #3
jeg har to forsøg fra den samme Adr.
Og så har jeg en masse enkelte fra forskellige Adr.
Avatar billede lrj Nybegynder
14. juli 2000 - 11:38 #4
Har du ICQ kørende prøver deres server vist fra tid til anden noget der kunne ligne et angreb. Tror det er okay..
Avatar billede ranger Nybegynder
14. juli 2000 - 11:40 #5
Du kunne jo scanne vedkommende (sætte et FED fingeraftryk i Deres log, hvis de har en).

Hvis vedkommende kører Windows NT eller 9x med WinPopUp kan du sende vedkommende en besked (net msg ...) hvis du også kører NT eller 9x med WinPopUp, og der ikke er nogen firewalls undervejs der blokerer (det er der temmelig sikkert)..

/El Ranger
Avatar billede roslev Nybegynder
14. juli 2000 - 12:03 #6
2 forsøg er ikke nødvendigvis et hacker angreb - det kan være en gut har tastet forkert adresse til et FTP og har automatisk connection retry... Hold øje med hvilke porte der prøves på f.eks. porte der er default for trojans (såsom BackOrifice). Læg også mærke til aktiviteten - er det bare et ping er der ikke noget at frygte....
Avatar billede victor44 Nybegynder
16. juli 2000 - 00:23 #7
Hvad er det denne IP adresse har gjort ?
Lad os se et udsnit af loggen. Evt. med maskerede adresser.