Avatar billede raiser2 Nybegynder
11. maj 2002 - 00:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Jeg skal bruge en webserver til afvikling af asp....

Jeg har windows xp, på min maskine, hvad skal jeg bruge af webserver.
På min gamle maskine kørte jeg personal webserver, men den kan jeg ikke finde til xp, kan det være rigtigt.

Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 00:44 #1
Er det home eller pro du ejer? I home er webserver ikke indbygget.
Avatar billede webben Nybegynder
11. maj 2002 - 00:46 #2
i pro skal du installere det der hedder IIS - Internet Information Server... led i hjælp om hvordan den virker osv.
Avatar billede raiser2 Nybegynder
11. maj 2002 - 01:08 #3
Det er godt nok, men hvor finder jeg serveren, i den gamle udgave var der en mappe der hed inetpub, jeg kan intet finde, og der er ikke hjælp til installation.
Avatar billede sukos Juniormester
11. maj 2002 - 05:28 #4
Gå i kontrolpanel --> Tilføj/fjern programmer --> Tilføj/fjern windows komponenter
Her skal sættes hak ud for IIS
Avatar billede sukos Juniormester
11. maj 2002 - 05:28 #5
Hvis ellers du har XP pro
Avatar billede thomasledet Nybegynder
12. maj 2002 - 20:42 #6
ellers er der jo også kongen af webservere: apache, der kan alt, hvad en webserver skal kunne...

http://httpd.apache.org