Avatar billede niox Nybegynder
10. maj 2002 - 18:19 Der er 47 kommentarer og
1 løsning

Indkøbskurv ? Kan man lave det i dream weaver ? og hvordan ?

Ja. Jeg skal til at lave en indkøbskurv, men jeg ved SLET ikke noget om det ! jeg har Dreamweaver UltraDev 4 ( dreamweaver ) Så nu kan jeg jo så spørge jer ''EKSPERTER'' !
Avatar billede avlund Nybegynder
10. maj 2002 - 18:25 #1
Du er nok interesseret i en extension som denne...

http://www.charon.co.uk/CharonCart/Default.asp
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
10. maj 2002 - 18:27 #2
Du skal først og fremmest have adgang til et serverside sprog, fx. asp.

Kender du ikke noget til det, er der flere commercielle du kan købe billigt. Ellers kunne dette link være interessant: http://www.15seconds.com/Issue/010411.htm
Avatar billede avlund Nybegynder
10. maj 2002 - 18:30 #3
Ja, OK, ASP er selvfølgelig en forudsætning i det her tilfælde.

Hej Pelkjær, gang i gesjæften? Jeg synes ikke der er overvældende tilslutning inde på forum endnu..
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
10. maj 2002 - 18:33 #4
Avlund>>Hey, -nej desværre synes jeg også at tilslutningen er lille.

Jeg ved ikke med dig og spyro, men jeg synes efterhånden at vi skal gå et skridt videre.
Avatar billede avlund Nybegynder
10. maj 2002 - 18:40 #5
Altså, jeg er i gang med at skrive afgangsprojekt. Det afleveres efter d. 15. og derefter skulle jeg få noget tid.

Det er vel et spørgsmål om at finde noget indhold og stille det op på en fornuftig måde.

Ang. ASP.NET - jeg har kun kigget lidt på det endnu. Jeg regne med at gå over til at bruge det exclusively når nu MX kommer ud i en ordentlig, ikke-beta-alpha-preview udgave.
Avatar billede avlund Nybegynder
10. maj 2002 - 18:41 #6
Afleveres helst ikke efter d. 15... nok snarere d. 15. præcis.
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
10. maj 2002 - 18:41 #7
hej i to
jeg er klar til ag gå vider:O)
spyro
Avatar billede avlund Nybegynder
10. maj 2002 - 18:43 #8
Heheheh, stakkels ham der oprettede det her spm, han får ikke så meget sagt indtil videre...!
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
10. maj 2002 - 18:46 #9
nu må i ikke skræmme ham vær han har kun været her i 1 dag.:O)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
10. maj 2002 - 20:42 #10
Hehe det kan der være noget om :o)

ASP.NET er også nyt for mig endnu, og jeg er enig i at beta MX'en er *for* beta endnu. Crasher en del her hos mig.
Skal vi ikke som udgangpunkt sige at vi til imorgen tænker over et navn så jeg kan få bestillt et domæne? Og derefter kan vi lave noget logosparing indtil den 15.

Lad os tage den videre fra forummet.
Avatar billede spyro.dk Nybegynder
10. maj 2002 - 20:44 #11
ok
:O)
Avatar billede avlund Nybegynder
10. maj 2002 - 20:45 #12
Aftale.

Så, er der andre der ville svare i det her spørgsmål? :)
Avatar billede niox Nybegynder
11. maj 2002 - 10:55 #13
Hvordan kan man undersøge om ens domæne har ASP ?
Avatar billede hotcut Nybegynder
11. maj 2002 - 10:59 #14
lav en ny fil, og kald den "test.asp".

I filen skriver du:

<%response.write("test")%>

Upload filen.
Go til www.ditdomæne.dk/test.asp
Hvis du ser "test" på siden, virker ASP-
Avatar billede niox Nybegynder
11. maj 2002 - 11:03 #15
altså. ! Jeg laver en fil ! bare en word fx. ? også kalder jeg den det der ! også uploader jeg den til mit domæne/test.asp ? Hvordan kan jeg se det siger du ? altså hvad kommer der på siden ?
Avatar billede hotcut Nybegynder
11. maj 2002 - 11:04 #16
det kommer "test" på siden, hvis hjemmesiden understøtter ASP.

Højreklik på skrivebrodet, klik ny og klik på text-dekument.
Åbn det, og skriv det jeg sagde før.
Klik filer, og gem som. Upload filen, og prøv at se om hjemmesiden kan finde den, og skriver "test"
Avatar billede niox Nybegynder
11. maj 2002 - 11:05 #17
Ahhhh OK ! tak !
Avatar billede niox Nybegynder
11. maj 2002 - 11:12 #18
Så. Nu har jeg prøvet det ! og når jeg skriver mit domæne/test.asp.txt ( det hedder filen ) så skriver den bare det her    <%response.write("test")%>
det er det eneste der står på siden !... oppe i venstre hjørne  http://www.speed-line.dk/test.asp.txt
Avatar billede niox Nybegynder
11. maj 2002 - 11:20 #19
Understøtter den så ASP ?
Avatar billede hotcut Nybegynder
11. maj 2002 - 11:28 #20
nej, det gør den ikke :(
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 11:35 #21
Prøv lige at omdøbe test.asp.txt til test.asp og prøv igen.
Avatar billede hotcut Nybegynder
11. maj 2002 - 11:48 #22
lol, troede du havde gjort det :p
Avatar billede niox Nybegynder
11. maj 2002 - 12:04 #23
FUCK !!! hver gang jeg laver en fil så omdøber den sig selv til test.asp.txt eller doc eller sådan noget ondsvagt noget ! hvad kan man gøre der ?
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 12:05 #24
Når du gemmer fra notepad - noteblok eller hvad den nu hedder så vælg alle filer så du ser alle filer før du gemmer, så kan den godt gemme som f. eks. .asp
Avatar billede niox Nybegynder
11. maj 2002 - 12:08 #25
Nej det gider den ikke ! desværre ! Er der SLET ikke andre måder man kan tjekke om den understøtter ASP ?
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 12:09 #26
Så højreklik på filen og vælg omdøb og så skulle den jo hedde det rigtige og hvis windows brikker sig fortæller du den bare at den skal gøre det alligevel :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 12:10 #27
brikker = brokker :-)
Avatar billede niox Nybegynder
11. maj 2002 - 12:10 #28
Jup nu virker det vidst ! 2sek...
Avatar billede avlund Nybegynder
11. maj 2002 - 12:11 #29
Du kan godt omdøbe den alligevel hvis du bruger Win98 eller opefter.

- Tryk Windowstast + e for at åbne en ny winExplorer
- Gå op i menuen "Tools" og vælg "Folder Options"
- Tag fanebladet "View" og derefter fjern hakket i "Hide file extensions for known file types"

Så skulle den være der. Vælg filen, tryk F2 og gem den som test.asp.
Avatar billede avlund Nybegynder
11. maj 2002 - 12:12 #30
Nå for søren, havde ikke engang set at jeg havde fået points. Tak for resten.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 12:14 #31
Nå det virker ikke. Det er en Apache server som normalt ikke understøtter ASP. SÅ må du hitte på noget andet.
Avatar billede niox Nybegynder
11. maj 2002 - 12:16 #32
Ja når jeg skriver www.speed-line.dk/test.asp så siger den noget med en fil overførelse fra www.speed-line.dk er det rigtig eller forkert ?
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 12:17 #33
Ja så kan man hente filen. Men Apache serveren understøtter ikke asp.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 12:17 #34
Hvis du trykker på den første link du sendte her så kan du se i bunden at det er Apache server.
Avatar billede niox Nybegynder
11. maj 2002 - 12:17 #35
Kan man ikke få tilføjet det ? eller skal man have nyt webhotel ?
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 12:18 #36
Chilli sfot laver noget, men det koster $500 eller deromkring, så skal du have asp er det nok et andet hotel.
Men spørg der hvor du har om de vil lave det :-)
Avatar billede niox Nybegynder
11. maj 2002 - 12:21 #37
Ok tak !
Avatar billede avlund Nybegynder
11. maj 2002 - 12:21 #38
Nej, Chilisoft ASP er gratis.

Ellers kan du sikkert lave det i PHP, det er samme princip.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 12:22 #39
gratis, ja i 30 dage stod der sidst jeg var på siden.
Avatar billede niox Nybegynder
11. maj 2002 - 12:22 #40
Gratis ? hvad skal jeg så gøre nu ?
Avatar billede avlund Nybegynder
11. maj 2002 - 12:24 #41
Så kiggede du det forkerte sted, måske.

http://www.chilisoft.com/chiliasp/devedition.asp
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 12:27 #42
Måske. Det ser ud til at den er fri til windows, men til Linux er den ikke:

Sun Chili!Soft ASP v3.6.2 for Linux, Single Server, Unlimited CPUs:
MSRP US$495.00
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 12:29 #43
Ja fri til at prøve. Der ståpr try it, og ellers står der:

Sun Chili!Soft ASP v3.6.2 for Windows NT/2000, Single Server, Unlimited CPUs:
MSRP US$495.00
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 12:32 #44
og går man ind på try it står dette:
Downloads (Trial Version):

så der er ikke noget der er gratis :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 12:34 #45
Nu fulgte jeg lige denne her:

http://www.chilisoft.com/chiliasp/devedition.asp

som du avlund sendte. Der ser det ud til at du har ret, men den kan jo ikke bruges på et webhotel, da det ikke er privat. Så det er noget skrammel :-)
Avatar billede avlund Nybegynder
11. maj 2002 - 13:04 #46
Nåh ja, hvad fa'en. Jeg er vant til at alle folk har deres egne servere efterhånden :)

Og Chilisoft ASP ER noget skrammel generelt - det er jo klart, det har aldrig været meningen at ASP skulle køre på anden end IIS.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 13:23 #47
Det var da rart at få at vide det er noget skrammel. Så gider jeg ikke engang prøve for at se hvad det er  :-) Tak.
Avatar billede niox Nybegynder
28. maj 2002 - 15:48 #48
Så nu har jeg flyttet vores domæne over til Wannafind.dk ( luksus suite ) MED ASP ! Hvordan kan jeg så STARTE på en indkøbskurv ? nu lader vi som om at jeg INGEN TING VED ( Det gør jeg NÆSTEN heller ikke ) :D