Avatar billede peter118 Nybegynder
10. maj 2002 - 01:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Langsom Pc

Jeg har en Celeron 300 med en 6,5 gb hd og har nu fået installeret en Maxtor 60 gb ekstra. Problemet er at Pcèn nu er blevet ekstrem laaangsom. Kan det æmdres uden at opgradere?
MVh Cartman
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. maj 2002 - 01:27 #1
Det er der ikke noget endegyldigt svar på. Det kommer jo helt an på hvilke programmer du kører samt resten af din hardwareopsætning.

Har maskinen minimum 64mb ram og kører du Windows 98 vil maskinen køre udmærket. Men du vil ikke kunne spille de nyeste spil og afvikle de nyeste officeprogrammer mv. tilfredsstillende. Det kræver en hardware opgradering.

NanoQ
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. maj 2002 - 01:35 #2
Du vil få din nye HD til at køre noget hurtigere hvis du køber et Promise Ultra DMA/100-kort til Pci for på dit M/B er der nok kun en Ultra DMA/33-ctrl. (De kan købes fra 310kr. og opefter). Så hvis jeg var dig ville jeg nok købe sådan et og så installere Windows på den.
Men det bedste vil selvfølgelig være at købe et nyt/brugt M/B hvor der er en hurtigere ctrl. end der er på dit. Du kan evt. købe et brugt hos Zitech i deres demoshop.  http://www.demoshop.dk/
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. maj 2002 - 01:37 #3
Det var selvfølgelig på den nye HD du skulle installere Windows på og ikke det nye ctrl.-kort som det fejlagtigt kunne forståes af mit andet indlæg.
Avatar billede prut99 Nybegynder
10. maj 2002 - 06:45 #4
Har du aktiveret DMA for disken? Det kunne måske være løsningen.
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. maj 2002 - 09:46 #5
Takker for point'ne.