Avatar billede honey Nybegynder
09. maj 2002 - 22:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan jeg finde dem ??

Jeg skal have lagt win2000 ind istedetfor win98, men har ikke nogen af mine cd'er til mine driver.. Hvor kan jeg få fat i dem ??? Den eneste jeg rigtig ved hvad er er : NVIDIA GeForce MX/MX 400. Og Hvordan "bytter" jeg om på win98 til win2000 ???
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. maj 2002 - 22:35 #1
Driver: http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000

Jeg vil anbefale at du formatere (sletter) din harddisk, og installere Windows 2000 helt på ny.
Avatar billede honey Nybegynder
09. maj 2002 - 22:40 #2
Kan jeg godt formatere min harddisk ( jeg har kun drev : A, C og D ) installere win 2000 ( uden jeg har mine driver installeret ) og så gå ind og hente driveren ??? Og er det kun den driver (altså en driver til computeren ) jeg skal bruge ??
Avatar billede honey Nybegynder
09. maj 2002 - 23:10 #3
Der står :
Primary Download Site og                                    Download Site 1
Download Site 2
Download Site 3
Der er forskellige Versioner, Størrelser OG Udgivelse-Datoer.
Hvilken en skal det være ?? Skal jeg gå efter V, S el. U-D????
Avatar billede honey Nybegynder
10. maj 2002 - 01:21 #4
jeg kan altså ikke finde ud af det bare ud fra det d har givet mig der, har brug for mere hjælp.......
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. maj 2002 - 06:36 #5
Driver: Du skal download "Detonator XP Driver (Video Cards)" - det er lige meget om du vælger Primary Download Site eller Download Site 1, 2 og 3... de er det samme.

Installation: Du kan sagtens installere Windows 2000 uden denne driver. Faktisk kan du ikke installere driveren, før Windows er installeret. Windows 2000 vil bare bruge en standard driver, indtil at du får installeret den rigtige.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. maj 2002 - 07:50 #6
Det bør også tilføjes at windows 2000 er meget dygtig til selv at finde drivere til alle enheder i computeren. Lige præcis grafikkortet er nok for nyt til at den kan finde en driver til det, men praktisk taget alt andet vil blive genkendt og der vil blive installeret en driver der får enheden til at virke. Du kan derefter downloade den korrekte driver og installere den.
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. maj 2002 - 13:04 #7
Og lige en anden ting - når du får installeret Windows 2000 færdigt - så husk at køre Windows update og installere alle opdateringer!
Avatar billede honey Nybegynder
10. maj 2002 - 21:15 #8
Mange tak for hjælpen. Jeg kan desværre ikke finde ud af om jeg har forstået alt det rigigt før om et par dage, da jeg lige skal have fat på installationscd'en.. Men er næsten sikker på at jeg har fået fat i det... :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. maj 2002 - 21:23 #9
1. Du formatere din computer
2. Du installere Windows 2000
3. Du downloader driveren til dit grafikkort. (Kan også komme før punkt 1.)
4. Du installere video driveren.

Sådan, fail proof plan! :-)

Tak for point.
Avatar billede honey Nybegynder
10. maj 2002 - 21:52 #10
videodriveren?? Hvis jeg skal bruge cd til den også hvad så ??? Jeg er hvis bare uheldig hva' ???
Og det var da så lidt.. ;0)
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. maj 2002 - 22:21 #11
Hvis du downloader driveren fra nettet af, så skal du ikke bruge CD.
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. maj 2002 - 22:22 #12
Nvidia er grafikkortet! Det er dertil du skal bruge videodriver. :)
Avatar billede honey Nybegynder
10. maj 2002 - 22:24 #13
ok så det hele gælder faktisk kun NVIDIA som jeg kan hente og resten "ordner" sig automatisk.. Altså ikke lige bogstavligt talt, hvis du forstår.. :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. maj 2002 - 22:26 #14
Ja, netop!

Hvilken CPU og hvilket bundkort har du?
Avatar billede honey Nybegynder
10. maj 2002 - 22:28 #15
Jeg mener mit bundkort hedder et eller andet med ASUS !!! Og CPU aner jeg sq ikke hvad er ??? :-/
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. maj 2002 - 23:47 #16
Hehe ... du er vist ny i denne verden.

CPU = Processor - den som har alle de der "MHz"... AMD eller Intel.. :)