Avatar billede fcs Novice
09. maj 2002 - 21:51 Der er 65 kommentarer og
1 løsning

Klamt 2 oprettet for petersen2 http://www.eksperten.dk/spm/209388

Dette spørgsmål er oprettet som reference til et spørgsmål som petersen2 oprettede (http://www.eksperten.dk/spm/209388)Spørgsmålet indeholdt (ufrivilligt) et link til børneporno og jeg har derfor slettet spørgsmålet. Dette er en eksakt kopi af spørgsmålet - dog har jeg fjernet linket. Jeg håber at det er iorden ;-)

Mvh.

FCS

Her kommer indholdet af spørgsmålet:

KLAMT!

Hej
Jeg har en startside på nu som er 200% uønsket, den er ufattelig KLAM og jeg kan IKKE komme af med den! jeg har aldrig besøgt sådan nogle sider (hvad jeg ved af!) men da jeg bruger forskellige Autohits programmer hvor de helle tiden skifter sider kan det være denne her ulovlige og ulækre side har været i blandt! <Link til børnepornoside> har jeg hele tiden som startside når jeg går op i funktioner > internetindstillinger og så indstiller startsiden dukker den op igen næste gang jeg starter computeren! jeg ved ikke hvad jeg skal gøre jeg er helt ude af den!

Svar fra prodic
09/05-2002 21:02:10    http://www.eksperten.dk/spm/208763 - prøv det.

Svar fra schulze
09/05-2002 21:02:27    http://www.eksperten.dk/spm/206946

Kommentar fra zob
09/05-2002 21:03:36    i skal ik gå ind på den man kan næsten ik lukke vinduerne igen!!
Og det er Børne SeX

Kommentar fra loonz
09/05-2002 21:04:08    Hmm... det er et mere eller mindre et gæt, men prøv at slette alle cookies der ligger på din pc.

/Loonz

Kommentar fra schulze
09/05-2002 21:07:04    zob>Så skal du anmelde det til politiet omgående.

Svar fra kick
09/05-2002 21:10:43    Jeg vil formater min harddisk efter sådan en omgang l*rt

KICK

Kommentar fra petersen2
09/05-2002 21:13:06    Det der link i har givet mig virker ikke, har prøvet at slette cookies, jeg synes det er rigtigt klamt og vil så godt have det væk, jeg har lige formateret ... men måske er det den eneste udvej...

Kommentar fra awbart
09/05-2002 21:15:01    Hvilket OS har du?

Kommentar fra petersen2
09/05-2002 21:16:04    Windows me

Kommentar fra awbart
09/05-2002 21:16:08    Prøv at kør msconfig og se hvad den starter op under punktet start sikkert en fil der gør den side til start side hele tiden.

Kommentar fra kapla0
09/05-2002 21:19:05    Kig på http://www.spywareinfo.com/hijacked.html

Kommentar fra petersen2
09/05-2002 21:21:15    Dig med linket, jeg har kigget på siden men kan ikke helt fatte hvad jeg skal gøre.

Svar fra michaelb
09/05-2002 21:23:04    HEJ!
Efter at have været inde på linket, blev min startside også ændret, men hvis du klikker på Start, væler KØR! Der skriver du regedit.

Så åbner du denne mappe: HKEY_CURRENT_USER går videre til Software og videre til Microsoft - Internet Explorer og markere Main, så kan du højreklikke der hvor der står Start Page og vælge 'rediger' Så kan du skrive den nye adresse!

Det hjalp her!
.::Michael::.

Kommentar fra michaelb
09/05-2002 21:23:37    væler = vælger

Kommentar fra martens
09/05-2002 21:23:49    Gi´r zob ret...

LAD VÆRE !

SKOD ...

Små mænd, med små hjerner besøger sider med små børn !
Vil ikke kommentere om der er andet, der er småt ved dem !

Kommentar fra oz1cbk
09/05-2002 21:24:18    Jeg kom ind på siden før jeg læste længere nede. Siden er møjbefængt med virus, så pas på, hvis I ikke har virus checker på.

Kommentar fra rs2000
09/05-2002 21:27:58    Jeg skulle også lige prøve linket,men jeg fik ikke ændret startside.
Jeg fik til gengæld en virus.
Norton antivirus stoppede den med det samme,men den kan ikke reparere,lægge den i karantine eller slette den.
Den skrev den vil lade være med at åbne den.
Virusen hedder JS.Exception.Exploit

Kommentar fra michaelb
09/05-2002 21:28:04    Jeg tror heldigvis at jeg slap :P

Kommentar fra petersen2
09/05-2002 21:29:48    Undskyld, jeg havde ingen anelse om at siden havde virus!
Jeg har anmeldt siden til red barnet, så de måske gør noget ved det.

Jeg prøver tingene, tak for alt jeres hjælp!

Kommentar fra oz1cbk
09/05-2002 21:29:49    Dem der ingen viruschecker har på tror jeg ikke skal regne med at slippe. Check din computer for virus. Det er dumt at tro den ikke er inficeret.

Kommentar fra michaelb
09/05-2002 21:31:42    UDFYLD DENNE FORMULAR: http://www.anmeldelse.politi.dk/page1.html?complaint_type=child_porn

Kommentar fra rs2000
09/05-2002 21:31:43    Nu kørte jeg lige en scanning for viruser.
Så var der lige en "Backdoor Trojan"

Kommentar fra michaelb
09/05-2002 21:32:28    oz1cbk> Hvordan gør jeg det?

Kommentar fra oz1cbk
09/05-2002 21:34:17    Henter en viruschecker, eller bruger en fra nettet direkte. Jeg kan ikke huske en adresse lige her, måske en af de andre kan. Viruserne er nogen gange så lumske at de ødelægger viruscheckeren, så er link til en scanner vil måske være en go' idee til at begynde med. Any one ?

Kommentar fra rs2000
09/05-2002 21:34:20    Hvem udfylder den????
eller skal vi alle sammen gøre det??

Kommentar fra avlund
09/05-2002 21:34:40    Ad-Aware kan måske fjerne det.

www.lavasoft.de

Kommentar fra schulze
09/05-2002 21:35:23    rs2000>Lad vær med at formatere din pc. Kontakt politiet og forklar dem situationen.
Måske har en CM hacket sig ind på din pc og derfra hentet BP.

Politiet bør undersøge din pc.

Kommentar fra el_barto
09/05-2002 21:36:49    WHOIS:

Registrant:
Chapman, Vic (OKSXJPMBYD)
  110 Lincoln Street
  Harrisburg, PA 17112
  US

  Domain Name: <FJERNET>
  Administrative Contact:
      Chapman, Vic  (CYRCWSMSNI)        chapman@hotmail.com

      110 Lincoln Street
      Harrisburg, PA  17112
      US
  Technical Contact:
      VeriSign, Inc.  (HOST-ORG)        namehost@WORLDNIC.NET
      VeriSign, Inc.
      21355 Ridgetop Circle
      Dulles, VA 20166
      US
      Fax- - namehost@worldnic.net

  Record expires on 03-Mar-2003.
  Record created on 03-Mar-2002.
  Database last updated on 9-May-2002 15:36:17 EDT.

  Domain servers in listed order:

  NS27.WORLDNIC.COM            216.168.225.157
  NS28.WORLDNIC.COM            216.168.225.158

Send ham en mail og forklar ham at han er et klamt svin...

Kommentar fra oz1cbk
09/05-2002 21:37:07    Ad-aware er ikke en virus scanner. Men jeg har lige kørt den for en sikkerhedsskyld og der var ikke noget. Derimod fjerne Ad-watch hele tiden en doubbleclik cookie fra experten utalige gange om dagen :-)

Kommentar fra rs2000
09/05-2002 21:38:49    Jeg har ikke noget i min PC.
Mit virus program fik vist stoppet i tide.
Den har ikke ændret min startside,eller noget.
er lige ved at scanne igen for virus.

Kommentar fra martens
09/05-2002 21:40:04    Bare et godt A N T I  - V I R U S  Link  : http://housecall.antivirus.com/

mvh martens

Kommentar fra henrik27
09/05-2002 21:40:07    var det ikke en ide at få det link fjærnet da det vel er ulovligt, at spræde pørneporno og det er vel det man er i godt gang med...
mvh Henrik

Kommentar fra oz1cbk
09/05-2002 21:40:08    Min fangede to. Og den ene kunne cleanes og den anden kunne ikke slettes, men excludes, og så er det jo godt at vide hvor den ligger henne, øv.

Kommentar fra martens
09/05-2002 21:40:30    ONLINE :o)

Kommentar fra schulze
09/05-2002 21:42:08    Øh er det dette i snakker om der linker til BP:

Kommentar fra kapla0
09/05-2002 21:19:05    Kig på http://www.spywareinfo.com/hijacked.html
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. maj 2002 - 21:53 #1
Hvad så???
Hvordan kommer vi videre??
Avatar billede kick Nybegynder
09. maj 2002 - 21:54 #2
fint nok at vi har det link mere.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 21:55 #3
fcs>Du kan umuligt være sikker på at du ikke har haft en hacker inde på din pc. Hvorfor jeg stadig anbefaler at kontakte politiet og overdrage dem din pc til videre efterforskning.
Avatar billede fcs Novice
09. maj 2002 - 21:56 #4
Kick>> Jeg går ud fra at du mener "fint nok at vi IKKE har det link mere." ;-)
Avatar billede michaelb Nybegynder
09. maj 2002 - 21:57 #5
Siden skulle være anmeldt nu!
Vil gerne lige opdatere mit svar ;D

Efter at have været inde på linket, blev min startside også ændret, men hvis du klikker på Start, væler KØR! Der skriver du regedit.

Så åbner du denne mappe: HKEY_CURRENT_USER går videre til Software og videre til Microsoft - Internet Explorer og markere Main, så kan du højreklikke der hvor der står Start Page og vælge 'rediger' Så kan du skrive den nye adresse!

Det hjalp her!

Prøv i øvrigt lige at gå ind på http://www.pandasoftware.com og klik i menuen til højre på (Free Virus Tjeck)
.::Michael::.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. maj 2002 - 21:58 #6
(Meget ros til hurtigt og fornuftig reaktion fra en coadmin - flot!)
Avatar billede fcs Novice
09. maj 2002 - 21:58 #7
Erikjacobsen>> Takker - det er jo det vi er her for ;-)
Avatar billede petersen2 Nybegynder
09. maj 2002 - 22:03 #8
Tak fordi du fjernede linket, jeg skrev det kun fordi - Hvis jeg ikke skrev det ville alle spørge hvilken side det drejede sig om.
Avatar billede loonz Nybegynder
09. maj 2002 - 22:03 #9
Hej,
Jeg tror jeg var én af de første der trykkede på det link der nu er fjernet. jeg nåede ikke at se Zob's indlæg, hvilket nu har fået konsekvenser for mig. Jeg brugte det online virus program som Martens refererede til, og har nu set, at jeg har fået 2 vira. "REG STARTPAGE.A" og "JS WINDOWBOMB.E". Disse kan af programmet Housecall IKKE fjernes. Nogen der kan give mig noget feedback?
Avatar billede loonz Nybegynder
09. maj 2002 - 22:05 #10
Weeee, den bliver ved med at finde guf på min PC....Nu er der også dukket 2 trojanske heste op...
Avatar billede kick Nybegynder
09. maj 2002 - 22:05 #11
Ja da det var en skrive fejl.
Avatar billede fcs Novice
09. maj 2002 - 22:05 #12
Loonz>> Prøv www.pandasoftware.com - de har en fremragende onlinescanner. Klik på det animerede ikon i højre side af deres hjemmeside
Avatar billede e.p. Nybegynder
09. maj 2002 - 22:08 #13
loonz.......slet.....det er en trojan....kig her: http://vil.nai.com/vil/content/v_98753.htm
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. maj 2002 - 22:15 #14
jeg har også 5 inficerede filer med "backdoor trojan"
Den startede med at hedde JS.Exception.Exploit.
Jeg kan ikke slette dem:-(
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 22:17 #15
Min McAfee fangede de to da jeg gik på siden. Jeg har derefter scannet harddisken og der fandt den ikke noget. Nu har jeg så Pandasoftware til at lave en scan også. Man kan jo ikke være for forsigtig.
Avatar billede loonz Nybegynder
09. maj 2002 - 22:18 #16
>>e.p. jeg kiggede på dit link, men de skriver jo ikke noget om at man kan slette filen...
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 22:19 #17
Nej og er det ikke uhyggeligt ?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. maj 2002 - 22:19 #18
hver gang man rører de inficerede filer kommer min norton med alarm.
hvordan f. kan jeg så komme til at slette dem?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 22:20 #19
Kan du ikke slette dem i Norton, eller exclude dem ?
Avatar billede prodic Mester
09. maj 2002 - 22:20 #20
rs2000->Slet dine midlertidige I-net filer og genstart.
Virussen er nok i blandt de kære filer.
Avatar billede e.p. Nybegynder
09. maj 2002 - 22:21 #21
bob.....hvad har man eksperten til...opret et spørgsmål :-)
Jeg ved ikke lige hvordan, men jeg fatter ganske enkelt ikke folk der ike har et virus program på deres computer
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 22:21 #22
og windows\temp hvis det er der.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. maj 2002 - 22:22 #23
den ligger i c:\_restore\temp
Jeg har slettet alle mine cookies og temp filer i windows bib.
Avatar billede prodic Mester
09. maj 2002 - 22:23 #24
rs2000->
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/js.exception.exploit.html

e.p.->Man kan nu godt undvære - man skal bare sørge for at have lidt omtanke samt opdateringerne i orden. :)
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. maj 2002 - 22:23 #25
E.P.:jeg har norton antivirus og det var opdateret i formiddags:-)
Avatar billede prodic Mester
09. maj 2002 - 22:25 #26
rs2000->Så disable lige din automatisk gendannelses-ting du kører med. For filen er i blandt de "back-up"-filer den funktion bruger.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. maj 2002 - 22:26 #27
hvor gør jeg det?
Avatar billede michaelb Nybegynder
09. maj 2002 - 22:30 #28
JEG HAVDE EN VIRUS, MEN PANDA SOFTWARE FJERNEDE DEN!
Avatar billede loonz Nybegynder
09. maj 2002 - 22:33 #29
Jeg synes ikke rigtigt at Panda ActiveScan finder alle vira...
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 22:33 #30
Brug forskellige scannere for at være mere sikker.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. maj 2002 - 22:34 #31
kan man  gå i dos og skrive format c:\_restore\temp osv.og så slette de enkelte filer som jeg ved hvad hedder?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 22:35 #32
Det tror jeg ikke du skal prøve :-)
Avatar billede zob Nybegynder
09. maj 2002 - 22:35 #33
Det er ik smart at trykke på det grimme ånsvage link!!!!
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. maj 2002 - 22:36 #34
det var jo bare en mulighed;-)
ellers hedder den snart bare format c:
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 22:37 #35
Hvis du ikke kan slette den så er det nok eneste løsning. Kan del i dos ikke slette den ?
Men husk så at fdisk harddisken inden du formaterer og SLUK så computeren. Og boot på en virusfri diskette eller cd-rom, ellers rissikerer di at virusen overlever i ram.
Avatar billede loonz Nybegynder
09. maj 2002 - 22:39 #36
Er formatering virkelig den eneste løsning...?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 22:40 #37
Hvis ikke du kan komme af med filerne, hvad skal man så gøre ?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. maj 2002 - 22:40 #38
Jeg skal lige prøve at start i fejl sikret tilstand og så scanne igen.
Det læste jeg lige på http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.trojan.html
Så det gør jeg lige først
Avatar billede loonz Nybegynder
09. maj 2002 - 22:43 #39
>> e.p. : jeg har nu set på symantecs hjemmeside, at de her anbefaler at slette den, når man har kørt NortonAntivirus på sin pc.

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/js.exception.exploit.html

Så det viser sig at du havde ret alligevel.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. maj 2002 - 22:53 #40
Jeg startede med at have denne virus:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/js.exception.exploit.html
Den fik jeg slettet,men nu har jeg 5 filer der er inficeret med denne:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.trojan.html

Dem kan jeg ikke slette.
Jeg har lige prøvet i fejlsikret tilstand,men der kan de heller ikke slettes:-(((
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 22:57 #41
Det ladet til at jeg gik fri. Jeg trykkede også ALT F4 lige så hurtigt jeg kunne efter at være kommet forbi viruscheckeren. Det vil sige jeg forsøgte at lukke det første vindue på normal vis, men så popper der jo et andet op og selvom jeg trykkede rimelig hurtigt nåede den da at åbne mere end 3 tror jeg det var, så fik jeg oså alle andre browservinduer lukket, så det skulle gå stærkt. To virus scanner fandt ingen, pyha..
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 22:58 #42
rs2000 hvis du starter op i DOS vindue kan du så ikke slette dem ? med del filnavn
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. maj 2002 - 23:00 #43
Når nu jheg kører Win ME kan jeg ikke starte i dos.
kan jeg starte fra en start disk osv?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 23:01 #44
Ja, har du f. eks. en win98 bootdisk så brug den.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. maj 2002 - 23:02 #45
det prøver jeg lige
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. maj 2002 - 23:13 #46
Det kan jeg sq ikke finde ud af.
Hvad skal jeg skrive i dos'en
bib. den ligger i hedder c:\_restore\temp.osv(fil navnet)
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 23:14 #47
del c:\_restore\temp\filnavn.ext  og er der mellemrum i filnavnene skal der være " omkring.
Avatar billede loonz Nybegynder
09. maj 2002 - 23:15 #48
Jeg tillod mig at åbne én af de filer, som HouseCall fandt, med Notesblok, og deri stod der følgende:

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer]
"SearchURL"="http://www.allcybersearch.com/ie/"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Default_Search_URL"="http://www.allcybersearch.com/ie/"
"Search Page"="http://www.allcybersearch.com/ie/"
"Search Bar"="http://www.allcybersearch.com/ie/"
"SearchURL"="http://www.allcybersearch.com/ie/"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search]
"SearchAssistant"="http://www.allcybersearch.com/ie/"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search]
"SearchAssistant"="http://www.allcybersearch.com/ie/"
[HKEY_USERS\.Default\Software\Microsoft\Internet Explorer]
"SearchURL"="http://www.allcybersearch.com/ie/"
[HKEY_USERS\.Default\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Search Page"="http://www.allcybersearch.com/ie/"
"Default_Search_URL"="http://www.allcybersearch.com/ie/"
"Search Bar"="http://www.allcybersearch.com/ie/"
[HKEY_USERS\.Default\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search]
"SearchAssistant"="http://www.allcybersearch.com/ie/"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]

Jeg fralægger mig med det samme et hvert ansvar for folk der trykker på evt. links der er i ovenstående. Jeg har ikke selv tjekket linket, men vil for en sikkerheds skyld heller ikke gøre det. Filen jeg åbnede hedder SP.DLL .  Er det noget der udgør en sikkerhedsrisiko?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. maj 2002 - 23:16 #49
det der ".ext" ???
filen slutter med ".CPY"
er det lige meget med store og små bogstaver?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 23:17 #50
Skriv det rigtige filnavn. Jeg skrev ext = extension. så er det .cpy og skriv de store bogstaver hvor de står, bare for en sikkerhedsskyld. Det er vistnok ligemeget. Men det er virus det her.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. maj 2002 - 23:18 #51
ok prøver igen
Avatar billede loonz Nybegynder
09. maj 2002 - 23:20 #52
Det lader til at jeg har klaret ovenstående problem selv. en .REG fil kan hentes fra hjemmesiden http://www.cexx.org/adware.htm , som gendanner disse indstillinger.
Avatar billede michaelb Nybegynder
09. maj 2002 - 23:28 #53
Både Panda Software og Housecall fandt ingen vira på min computer, men Startsiden bliver ved med at ændres til den ulovlige adresse! Hvorfor?
Avatar billede avlund Nybegynder
09. maj 2002 - 23:30 #54
Fordi det sikkert ikke er en virus, men et ActiveX objekt som har lavet en engangsændring. Det er, som nogle siger, nok noget med at hive fat i Google og Regedit.
Avatar billede michaelb Nybegynder
09. maj 2002 - 23:36 #55
avlund> Hvad mener du med hive fat i Google og Regedit?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
09. maj 2002 - 23:40 #56
oz1cbk->når jeg skriver del c:\_restore\temp.filnavn
kan den ikke finde filen uanset hvad jeg skriver.
men den kan godt slette c:\_restore\temp
sker der noget ved det når nu det er en temp.mappe??????????
Avatar billede avlund Nybegynder
10. maj 2002 - 01:57 #57
Google for at søge på de keywords du evt. allerede har (f.eks. domænenavnet) og dermed se om du kan finde noget mere information. Det er tit at der er andre som har samme problem som dig, og så har spurgt for sig ude på diverse message boards som kan findes via google. Af og til er der også nogen der har svaret med en løsning.

Og i dit tilfælde vil jeg tro at den løsning indbefatter regedit.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 07:45 #58
Nej det tror jeg ikke der sjer noget med da det er en temp. Du kan jo oprette den efter du har slettet den og alt indholdet.
mkdir temp  og den skulle oprette et temp dir igen.
Avatar billede rs2000 Nybegynder
10. maj 2002 - 09:56 #59
Nu har jeg slettet alle temp filerne,og det ser ud til at alt stadig virker:-)
Og jeg har ingen inficerede filer længere.
Jeg op retter lige et sp.mål med nogle point til dig "oz1cbk".
Du har været en kæmpe hjælp for mig
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 09:57 #60
Det behøver du ikke. Virus er noget lort og vi skal bare have det væk :-)
Avatar billede rs2000 Nybegynder
10. maj 2002 - 10:00 #61
det er gjort:-)
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 10:01 #62
Jamen så tak for det, hvis jeg finder det :-) Nå det gør jeg :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 10:03 #63
Je ghar fundet det og det er ALT for mange. Højst 30. Punktum.
Avatar billede michaelb Nybegynder
10. maj 2002 - 10:07 #64
Hvordan klarer vi nu det med at svare!?
Det er vel fcs og petersen2 der skal ordne dette!
Avatar billede michaelb Nybegynder
10. maj 2002 - 10:08 #65
For en god ordens skyld, http://www.eksperten.dk/spm/209529 ! Så er der også lidt sammenhæng ;D
Avatar billede fcs Novice
14. maj 2002 - 11:27 #66
Petersen2>> Du udlovede oprindeligt 30 point for det spørgsmål du stillede. Det ville være pænt af dig at oprette et nyt og dele lidt point ud hvis der altså er nogen du mener fortjener dem ;-) Jeg lukker dette spørgsmål.