Avatar billede ingemunk Nybegynder
13. juli 2000 - 10:47 Der er 11 kommentarer

Kan sende men ikke modtage filer på ICQ

Nu har jeg slettet mine to gamle ICQ'ere fordi jeg ikke kunne modtage filer på dem. Kan oplyse at jeg slettede de to ICQ' er jeg havde totalt, beholdt dog markeringen i min mappe med down-load hvor det stod markeret med ikon icq2000a.exe og ICQMessageArc.
Og for pokker, det kan jeg heller ikke på den nye jeg har fået ned.
Jeg har Stofanet som supporter. Men de siger de ikke har lavet noget så det skulle være umuligt at modtage filer, og min datter har da heller ikke nogen problemer, selvom hun har stofanet.
Nå, men når folk sender en fil, så kommer ICQ'en godt nok og siger at der er en fil på vej, jeg dobbeltklikker på den og frem kommer den fine boks hvor jeg kan vælge enten save as eller blot save. Forskellen er ens. *G* Når jeg prøver at sige save as, finder jeg fx min down-load mappe og siger ok til gem der med det navn der står nederst i filen.
Hvorefter jeg får boksen frem hvori der står fil navn osv. og også tidsforløb. Og her plejer der jo så at ske det, at i løbet af kort tid, så begynder ICQ'en at lave små blå fine firkanter, flere og flere, indtil filen er kommet, men her er det at der INTET sker over-hovedet.
INTET. tiden går og der sker aldrig en disse.
Ang. firewall så har jeg den store Norton pakke på men har haft en ven til at montere den  og ved derfor ikke hvor jeg skal kikke efter firewall. på icq'en står der low security level  og på Connections, Server, er der prik i not using firewall, kan det være der problemet opstår, fordi det kolliderer med Nortons ????????
Eller kan der være lagt en firewall på andet steds??
og hvis ja. så hvor.

Hvad er der galt?
Hvad er forkert??
Tror snart jeg har prøvet det meste i alle de bokse der findes under ICQ-mærket og andre steder og stadig kan jeg ikke modtage de pokkers filer.
HJÆLP en stakkels pige i nød.
Tak på forhånd og den der kan løse problemet for mig, får da helt klart MAXIMUM POINT......
Avatar billede hojben Novice
13. juli 2000 - 11:18 #1
det er da vist ikke max.... du kan jo selv definere antal point du vil gi..
Avatar billede manon Nybegynder
13. juli 2000 - 11:31 #2
hojben > du kan kun give over 60 point hvis du er "ekspert", dvs at du har svaret og fået accepteret et spm. ;-)
Avatar billede hojben Novice
13. juli 2000 - 11:35 #3
ahhh Upz zorry
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. juli 2000 - 12:47 #4
ICQ og firewall er stadig ikke god specielt med filoverførsel... Jeg har også problemer med det, selv med 2000a...

Det går fint med Yahoo Messenger der connecter med HTTP, så jeg tror det er et generelt ICQ problem.
Avatar billede ingemunk Nybegynder
15. juli 2000 - 09:43 #5
vil lige definere at det er Norton Commandor jeg har på. Har hørt at det ikke kan lade sig gøre at modtage filer over ICQ, og har også haft problemer med at modtage filer/Billeder sendt over Chatline.
Det er godt nok træls.
Avatar billede beanworld Nybegynder
05. august 2000 - 22:14 #6
Hej - Jeg har selv det samme problem!

Det skyldes at du ikke har et publick IP - Men at du har et der kun virker på LAN - Snak med din internet udbyder om det, hvem har du egentlig?
Avatar billede ingemunk Nybegynder
15. august 2000 - 09:47 #7
beanworld
Jeg har stofanet som udbyder, og har netop ringet til dem. De har lovet at en tekniker ringer tilbage til mig. Så håber jeg han kan forklare om det er derfor, men jeg tvivler, da jeg jo har en datter der også har stofanet og hun har ingen problemer.
Avatar billede ingemunk Nybegynder
15. august 2000 - 14:48 #8
beanworld.
har nu snakket med stofanet. og der er publick IP på mit program. så det er altså heller ikke derfor.
Avatar billede dust Nybegynder
13. oktober 2000 - 05:01 #9
Jeg har ADSL og ingen firewall, men det samme problem opstår når jeg skal modtage. (Havde jeg også med alm. modem hos en anden udbyder.) Jeg vil gætte på at det er ICQ´en og ik din forbindelse/firewall.
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
10. april 2001 - 08:57 #10
Det lyder som om dit NETKORT der ikke kan sende og modtage!
Det er da forsøget værd at skifte det!
Avatar billede kongen Nybegynder
16. maj 2001 - 13:42 #11
Hmm...når man kører via kabel eller adsl, er det højst sansynligt et problem på enten firewall eller router. Du kan evt. kontakte din isp, og fortælle dem om det, efter du har kontaktet icq for at få at vide hvilke porte de bruger.

ICQ er faktisk rimelig hurtige i deres support afdeling, når du sender emails.