Avatar billede aspbegynder Nybegynder
09. maj 2002 - 17:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Søger post-submit fejl-kode

Hej

Jeg har en side, hvorpå der er en "post-submit" form, som sender nogle indtastede værdier over til en anden side.

Problemet med "post" fremfor "get" er, at hvis den side, der submittes til, af en eller anden grund ikke virker, så bliver brugeren bare smidt tilbage til den side, hvor formen findes på, uden en fejl-meddelelse.

Jeg har derfor brug for noget kode, som kan gribe en eventuel fejl-meddelelse, og vise den for brugeren. Har du sådan noget kode?
Avatar billede =maddog= Nybegynder
09. maj 2002 - 18:47 #1
forkert kategori. det er et ASP spørgsmål. kan man ikke få en StackTrace i ASP og anbringe den i en errorpage
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. maj 2002 - 20:27 #2
Du kan bare lave formularen på asp-siden, og linke direkte til den. Når man submitter skal form actionen så bare være samme side en gang til, med POST. Hvis så din asp-side ikke virker, ser man aldrig formularen...
Avatar billede =maddog= Nybegynder
10. maj 2002 - 20:30 #3
legende> jeg tror han mener om man kan kalde en errorpage hvis asp-siden kaster en fejl under fortolkning.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. maj 2002 - 20:34 #4
Det kommer der da automatisk.

Når man prøver at kode asp, er det heldigt at internet exploreren skriver hvor der er noget galt i koden !!!

Det er svært at lave en kode, der skal afvikles, hvis siden ikke duer (o; . onError=window.location="hovsa.html" (just kidding)..
Avatar billede aspbegynder Nybegynder
10. maj 2002 - 20:39 #5
>>onError=window.location="hovsa.html"
Er det en reel kode, eller var det bare en joke?
Avatar billede =maddog= Nybegynder
10. maj 2002 - 20:42 #6
jeg tror at det var en joke. men der kunne jo godt være en pendant til <%@ page errorpage="stacktrace.jsp"%>
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. maj 2002 - 20:43 #7
Bare en joke...

Som sagt synes jeg du skal lægge formularen direkte på asp-siden, det virker glimrende.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. maj 2002 - 20:45 #8
Det er en legitim html kode... onError. Men jeg tror ikke du kan bruge den her, da du ikke søger en fejl i html/javascript, men i dit asp script.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
10. maj 2002 - 20:45 #9
legende> hvordan er error-handling i ASP (af nysgerrighed)? kaster den en undtagelse? eller hvordan?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. maj 2002 - 20:48 #10
Aner det ikke !!! Jeg plejer at køre siderne lokalt, og rette i dem indtil der ikke er flere fejlmeddelser i browseren.

IE siger direkte at der er en fejl i ens VB script i linie 47, hvor den forventede en %> eller en then eller noget andet
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. maj 2002 - 20:52 #11
Hvis du vil prøve onError koden skal du lægge den i:
<body onError=window.location="http://fejl.html">
på asp.siden (efter dit script)
-Men jeg tvivler som sagt meget på at den fatter fejlen...
Avatar billede =maddog= Nybegynder
10. maj 2002 - 20:54 #12
/me er som sagt JSP'er og fejl håndteres ÅBENLYST ikke på samme vis. så jeg holder klappen og triller videre :)
Avatar billede aspbegynder Nybegynder
10. maj 2002 - 20:58 #13
Ses skøre hund... :D
Avatar billede aspbegynder Nybegynder
13. maj 2002 - 20:52 #14
Jeg må nok heller huske at lukke spørgsmålet.