Avatar billede locutuz Nybegynder
09. maj 2002 - 14:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Skærmstørrelsen på tv

Når jeg skifter over til Tv mode (tv out), er afstanden fra tv'ets ydrekanter til selve billedet meget stort. Og jeg kan ikke finde ud af hvordan man får billedet helt ud til kanterne, ligesom man kan med sin minitor med size knapperne. Jeg bruger Nvidias 28,20 drivere til mit geeforce 2 GTS kort. Og væler tv i advancerede instillinger.
(har prøvet TVtool er et godt program men man skal købe det for at få lov til at bruge det mere end 5-10 min ad gangen)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. maj 2002 - 14:56 #1
O.S?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. maj 2002 - 14:56 #2
lad mig gætte på du kører med xp...
Avatar billede locutuz Nybegynder
09. maj 2002 - 15:00 #3
Ja og hvad så???????
Avatar billede f-l-j Nybegynder
09. maj 2002 - 15:31 #4
Jeg bruger et lille program der hedder Tv set, jeg downloadede det for et år siden, men siden hvor jeg hentede det findes ikke mere og jeg har ikke kunnet finde det siden.
Det er et freeware program.
Men hvis du smider din e-mail kan jeg sende det til dig.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
09. maj 2002 - 15:36 #5
hvis du bruger asus' drivere er der en funktion der hedder overscan (hvis det altså er et asus kort du har)
Avatar billede locutuz Nybegynder
09. maj 2002 - 15:45 #6
Locutuz@mail.dk
Og til Rune ellers tak, men Nvidias drivere er altså meget bedre. (3Dmark 2001)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. maj 2002 - 16:36 #7
jeg har samme problem med nvidias detonators - og har ikke fået løst det i xp - i ME får jeg kanten væk, men xp - nope :0(
og jeg har været alle drivere igennem..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. maj 2002 - 16:38 #8
prøv at sæt din skærm opløsning ned til 800*600
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. maj 2002 - 18:03 #9
f-l-j => løsninger givet på eksperten, skal være tilgængelig for ALLE!
Avatar billede f-l-j Nybegynder
09. maj 2002 - 19:03 #10
Hvis du kikker på mit svar er det et program jeg kan sende ham, ikke en løsning.
Hvis der er andre der kan finde  programmet Tvset, kan de jo linke til det her, jeg kan ikke finde det mere.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. maj 2002 - 19:11 #11
f-l-j => det er også mere HVIS det er løsningen ;o)
Avatar billede f-l-j Nybegynder
09. maj 2002 - 19:27 #12
Jeg kender godt til reglerne herinde.
Og hvis jeg kunne linke til programmet gjorde jeg det da også 8-)
Avatar billede punker Nybegynder
09. maj 2002 - 20:10 #13
min gik også iorden da jeg satte skærmopløsning til 800*600
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. maj 2002 - 20:12 #14
jeg har selv samme probz nemlig.. jeg køre 1400*1050, og det er en anelse for stort til TV..

så den eneste måde at komme til alm. størrelse er ved at nedsætte ens opløsning til 800*600 (hvilket er MAX hvad et TV kan vise)
Avatar billede locutuz Nybegynder
09. maj 2002 - 20:33 #15
Jeg vil lige sige at det program fra f-l-j gjorde tricket. SÅ DETTE var løsningen.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. maj 2002 - 21:10 #16
f-i-j => vil du sende mig det program?
mail admin@krogh-hansen.dk
Avatar billede punker Nybegynder
09. maj 2002 - 21:21 #17
tjaaa ... jeg vil altså stadig mene at det er at sætte opløsningen ned til 800*600 der er den optimale løsning ...da det kan ordne det intent i maskinen,fremfor for at dl et extra program (medmindre det selvfølgelig ik virkede for dig-skriver du ik noget om  :0 )  men det er vel os lidt smag og behag ......du fik det iorden det er nr.1  ;))    øhhhh  rkhdk ---da jeg kørte ME, skulle den da stå til 768*1024 og det virkede da oxo fint .. det passer da ik med de der 800*600 ???????
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. juni 2002 - 14:19 #18
F-L-J => ville du sende det program???