Avatar billede enl Nybegynder
09. maj 2002 - 14:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Log on problem på lokal netværk OS 2000

Vi vil forbinde to computer til hinanden ved via en switch begge computere kan godt gå på internettet men når vi vil ind i hinandens delte mapper får vi et problem med log on - fejl meddelsen er: forkert adgangskode eller ukendt bruger. hvad kan vi gøre?
Avatar billede makse Nybegynder
09. maj 2002 - 14:56 #1
Prøv først at sætte den op, så brugeren skal indtaste et password.
Avatar billede makse Nybegynder
09. maj 2002 - 14:57 #2
Prøv at løbe igennem følgende løsningsforslag.

Kører maskinerne i samme Arbejdsgruppe?
- H-klik på Denne Computer > Egenskaber.
- Vælg fanen Netværks Identifikation.
- Tryk på 'Egenskaber'
Her skal du angive et arbejdsgruppe navn. Navnet skal være det samme på begge PC'er-
- Tryk på 'OK' > 'OK'

Har I oprettet de brugere, der skal havde adgang til computerne?
- H-klik på Denne Computer > Administrer.
- Vælg Lokale Brugere og Grupper > Brugere.
- H-klik i ruden til højre > Vælg Ny bruger
- Bruger Navn skal så være det navn, som den anden Windows 2000 maskine har. (F.eks. Maskine1 eller Børge)
- Hvis brugeren skal angive et Password, indskrives dette to gange.
- Du kan sætte yderligere regler, nederst i dette vindue.
- Når alle brugere er oprettet, trykker du på Luk.

Vedr. deling af drev, så prøv følgende.
- D-klik på Denne Computer
- H-klik på den enhed du vil dele > Vælg Deling.
- Vælg punktet 'Del denne enhed'
- Tryk på 'Ny deling'
- Giv den det navn, som skal figurere på netværket. (F.eks. W2K-C-Drev)
- Tryk på 'Tilladelser'
- Tryk på 'Tilføj'
- Find de brugere i rullemenuen, som skal havde adgang til drevet. (Maskine1/Børge)
- Tryk på 'Tilføj' for hver bruger.
- Tryk på 'OK'
Du kan nu tildele hvilke rettigheder, de forskellige brugere skal havde til drevet.
- Tryk på 'OK' > 'OK' og vælg 'W2K-C-Drev' i feltet Delt navn.
- Tryk på 'OK'
Gentag processen for alle de drev, der skal deles.
Avatar billede enl Nybegynder
14. maj 2002 - 20:40 #3
Mange tak for hjælpen
Avatar billede makse Nybegynder
14. maj 2002 - 20:44 #4
Np. Takker for point. :)