Avatar billede td Nybegynder
12. juli 2000 - 17:53 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Se min fine nye chat :)

Tjek lige min nye chat på:
http://www.he-computers.dk/megachat
Avatar billede prodic Mester
12. juli 2000 - 18:05 #1
hmm, nu ved jeg sku ikke så meget om chat, at det gør noget.

Men det virker lidt underligt at kalde et sted for Killer-chatten og der så kun er plads til 5-10 personer. Med det navn havde jeg da forventet noget andet.

Men det ser nogenlunde ud, der er ikke for meget unødvendigt pjat...faktisk nærmere det sig lidt ingenting, hvilket heller ikke er godt.

Men farverne passer meget godt sammen med det rum man nu går ind i..men pas lige på at farverne ikke bliver for dominerende og hidsige.

og så er der i rummene noget der blinker, mener det er de personer der står ud for ens navn, de blinker ikke hele tiden, men ret ofte.

Og når man så har skrevet noget, så hænder det at der kommer en hvid kasse istedet for indholdet....det ser ikke godt ud.

Men det fungere fint nok, men der er lang vej igen til de helt store chat-rooms.

karakter : 7@13

p.s TD : find lige ud af hvilket køn du er..
Avatar billede td Nybegynder
12. juli 2000 - 18:13 #2
Jeg kan sige at de små mænd blinker fordi siden opdaterer engang imellem.
Ellers ville listen med brugere jo ikke være noget værd :)

PS prodic: Jeg er Dreng hele vejen igennem :)
Avatar billede prodic Mester
12. juli 2000 - 18:19 #3
ja men jeg blev bare irreteret over at de blinkede...det var alt, ved godt at det er for at opdatere...men det ser bare mystisk ud
Avatar billede phylox2 Nybegynder
12. juli 2000 - 18:20 #4
Den har du jo ikke lavet selv ... den hedder SimpelCHAT og kan downloades hos http://www.netcoders.dk - men ellers så ser det find ud :)
Avatar billede prodic Mester
12. juli 2000 - 18:28 #5
---cut----
Killer Chatten
Kategori : Online chat systemer
Source type : ASP
Udviklet af : Thomas Dippel  (td@vejen-net.dk)
Oprettet : 06-07-2000 11:38

--------------------------------------------------------------------------------
Denne chat er en udvikling af Morten Bruuns geniale chat.

Der er blevet rettet et par småfejl og der er blevet tilføjet nye funktioner. TJEK DET!!!
---cut---

så mon ikke han har lavet bare lidt om selv?
Avatar billede td Nybegynder
12. juli 2000 - 18:43 #6
Jo jeg har faktisk lavet lidt om.
Her er de største ting der er lavet om:

Mortens chat understøttede kun ét chatrum. Den er nu omprogrammeret til at understøtte flere rum.

Administrator funktionerne i Mortens chat var ikke specielt sikre.
Det er nu omprogrammeret.

Desuden er der blevet tilføjet grafik til de forskellige funktioner.

Men jo, det er godtnok Morten der har lavet selve det grundlæggende i denne chat.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2000 - 20:08 #7
Hvis man skal måle det det Højhuset så er din chat ikke noget specielt. Den ligener alle andre simple Chatrum man ser andre steder. Den er kedlig i farverne og der er ikke noget i de små tændstik mænd du bruger.

Så kan jeg godt nævne en meget mere avanceret chat, hvor du både kan tale samme og skrive sammen. Hvor du kan chatte lokalt eller international. Hvor man kan aftale kode på et chatrum, hvis man er nogle stykker, som ønkser at samles uden andres indblanden. Du kan lave et chatrum selv hvor du er ordstyre, og har mulighed for at smide forstyrende elementer ud. Kik engang på FireTalk.

Karakter 6 @ 13
Avatar billede void Nybegynder
13. juli 2000 - 18:01 #8
kharder--> Den chat du omtaler til sidst er da ikke forskellig fra chatten.dk eller coolchat.dk, så vidt jeg kan høre!

td-< Jeg kan rigtig godt lidt din chat :-) Jeg hader grafiske chatte som højhuset, det er FOR fake...!

the VoiD
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2000 - 23:08 #9
Den chat jeg taler om kan man både tale og skrive sammen ;o)

Jeg kan ikke se noget fint i td chat. Den ligner mange andre småchat, som efterhånden findes på utallige hjemmesider. Her er der blot kommet nogle små mænd med, som optræder i en gyselig farve. Ikke en Chat, som man vil kunne holde ud at se på ret længe. TD glemmer  at brugerne skal kunne holde ud at kikke på skærmen ved tekst/grafik Chat. Talechat behøver man ikke altid at kikke på skærmen. FireTalk er forresten også lavet i en farve, som er til at holde ud, samt tekstchat er hel neutral i baggrunden.

Jeg kan nu ikke forstå at jeg ikke skulle have point, for at have givet en kretik, men ok den går td imod. Her var så lige en lille uddybning af kretikken, og husk til en anden gang, at dele point ud til alle ,som har ofret tid på dit arbejde td, også selv om det er kretik som går dig imod. Det er sådan kretik man bliver bedre af.
Avatar billede denboj Nybegynder
14. juli 2000 - 05:14 #10
Det er fandeme ellers en fed chat
Avatar billede void Nybegynder
14. juli 2000 - 18:17 #11
kharder-> Du er så negativ... KrItik...!
Avatar billede td Nybegynder
15. juli 2000 - 15:40 #12
Faktisk er det jo egentlig ikke kun det ydre der tæller.
Denne chat er meget meget mere avanceret bag facaden end den er på facaden.

Tag fx. administrator delen. Denne er en af de mest avancerede administrator dele du finder i en dk-udviklet chat.
Jeg har godtnok ikke set Opasias eller Højhusets admin-funktioner. Men jeg tør vædde på at de ikke engang nærmer sig killer chattens admin-funktioner!!!

Og til kharder. Jeg er 15 år gammel. Tror du jeg bare sådan ville kunne gå igang med at lave en talechat???
En talechat kræver lang tids udvikling af server software og protokoller.
Grunden til at jeg lavede denne chat, var fordi jeg kunne.
Jeg ville gerne se dig lave noget der bare nærmer sig teknologien i denne chat!!!
Avatar billede td Nybegynder
15. juli 2000 - 15:44 #13
-> Kharder.
Du nævner at den ligner de mange små-chatte der ligger rundt omkring på folks hjemmesider.
Nu skal du jo lige huske at de fleste af disse chatte har folk ikke selv udviklet!!!
De har fundet dem på sider med gratis ting på internettet.
Nogle af dem ligger ikke engang på deres egen hjemmeside, men bliver hostet af dem som har udviklet chatten.
Avatar billede td Nybegynder
15. juli 2000 - 15:46 #14
Og som en sidste ting kan jeg da nævne at jeg ér igang med at udvikle en funktion der lader brugere oprette et privat rum!
Avatar billede void Nybegynder
15. juli 2000 - 17:42 #15
td-> Højhuset har kun én administrator og ingen på deres tekstchat...

the VoiD
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2000 - 20:38 #16
Jeg taler om bynetsider m.v. Ikke private.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2000 - 20:40 #17
Vi kan ikke se administrationdelen af din chat. Jeg har vuderet den ud fra en SuperSurfers synspunkt.
Avatar billede td Nybegynder
17. juli 2000 - 20:58 #18
Jeg kan sige at administrator delen indeholder bl.a. følgende ting:

- Mulighed for at smide en bruger af chatten.
- Mulighed for at smide alle af chatten.
- Mulighed for at nulstille chatten.
- Mulighed for at sende en pop-up advarsel til en bruger.
- Mulighed for at oprette og ændre små reklame beskedder i toppen af chatten.
- Mulighed for at få tilsendt en e-mail eller sms når nogen logger på chatten.

Der er meget mere i administrator delen.
Og der bliver stadigvæk lavet nye funktioner.
Hvis chatten får stor succes regner vi med at udvikle et file-transfer system ligesom i ICQ.
I øjeblikket bliver der arbejdet på handlinger. altså specielle kommandoer der starter med "/".
Der bliver også arbejdet på at et system der lader folk oprette gratis hostede chatrum til deres hjemmeside.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2000 - 23:20 #19
<;o) Fortsæt du blot med det, jeg kan som bruge af chaten jo ikke bruge administarionsdelen vel, så jeg foretrækker chat hvor det er muligt at være administrator, hvis det skulle vise sig nødvendigt. Det bliver også den form for værktøj der kommer til at vinde indpas i danske chatrum, så du må igang med viderudviklingen.
Avatar billede td Nybegynder
18. juli 2000 - 23:05 #20
Hvad skulle du få ud af at være admin på fx. min chat.
Er det bare fordi du vil sidde og smide alle af chatten hele tiden eller hva'
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2000 - 00:39 #21
Intet td, for din simple  chat er ikke egnet som konferencechat, det er den ikke avanceret nok til.
Avatar billede killerviruz Nybegynder
23. juli 2000 - 14:49 #22
Jeg er nu gået igang med at lave chatten helt om.
Hvad synes i om det nye design.

I kan se det på: http://www.he-computers.dk/megachat/beta
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2000 - 23:59 #23
Ikke så tosset FrontPage, men det er jo også selve designet i chatrummet, som skal være oki ikke
Avatar billede killerviruz Nybegynder
24. juli 2000 - 08:10 #24
Det skal lige siges at jeg har lavet designet helt fra bunden, ved hjælp af tabeller.
Jeg bruger aldrig færdiglavede Frontpage Skebeloner :)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2000 - 10:04 #25
FrontPage = Indgangssiden