Avatar billede 2mmy Nybegynder
12. juli 2000 - 16:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netværks Problem

Hej!
Jeg har et problem, mig og min far har netværk imellem hinandens compuetere, vi har begge det samme
netkort det hedder D-Link DE 582CT. Hvis vi begge genstarter computerne og jeg først går ind på
Andre Computere, så kan jeg godt finde min egen og hans, men ikke omvendt. Alle vores indstillinger er rigtige
ifølge diverse "nørder" på DALnet

Håber nogle kan hjælpe.....

Hvis nogle har et svar så send venligst svaret til denne email: 2mmy@stepsite.dk eller bare svar normalt her i forumet.
Mvh
Tommy Mærsk
2mmy@stepsite.dk
http://stepsite.dk
http://2mmy.dk
Avatar billede renis Nybegynder
12. juli 2000 - 17:45 #1
Har i delt drevene på begge computere
Renis
Avatar billede firefox Nybegynder
12. juli 2000 - 19:16 #2
Og har I husket at aktivere NetBIOS via IPX/SPX? Har I husket at afkrydse feltet med "Andre brugere skal have adgang til mine filer og printere" ?

Det er højst sandsynligt din fars maskine, hvor I mangler at aktivere NetBIOS via IPX/SPX eller NetBIOS via TCP/IP (hvis det er det I bruger)
Avatar billede manon Nybegynder
12. juli 2000 - 19:43 #3
Hvis i bruger RJ45 kabler - så husk at kablet skal være krydset når i forbinder 2 netkort direkte med hinanden.
Avatar billede lrj Nybegynder
13. juli 2000 - 15:36 #4
Bruger I ikke tcp/ip?

Husk at have forskellige ipadresser, men ens netmasker.

et eks. kunne være:

10.10.10.1 til den ene computer (ip)
10.10.10.2 til den anden
255.255.255.0 netmaske til begge.

Og ellers kan det være en god idé at fjerne og tilføje protokollerne i netværksoversigten, da de til tider bliver installeret "skævt" :o)

Husk desuden at køre med de originale drivere..
Avatar billede ranger Nybegynder
13. juli 2000 - 16:31 #5
lrj,

Hvis man installerer Windows risikerer man selv at blive skæv selv! ;-)

/El Ranger
Avatar billede lrj Nybegynder
13. juli 2000 - 17:01 #6
Oh yearh ;o)