Avatar billede xiii Nybegynder
12. juli 2000 - 15:25 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Asus K7V eller A7V

Hvad skal jeg vælge, hvad er bedst?
Jeg skal have en ny PC og havde egentlig besluttet mig til at købe et K7V, men nu er der jo kommet et nyt bundkort: A7V og nu er jeg ikke helt sikker på hvad jeg skal vælge...!
Avatar billede chruker Nybegynder
12. juli 2000 - 17:42 #1
Jeg går selv i opgraderings tanker. Mandag aften var jeg helt lun på at bestille et Asus A7V + en 700 MHz Thunderbird processor, men har indtil videre givet mig selv en uge til at bestemme mig.

Umiddelbart syntes jeg at der er nogle fordele ved A7V som gør den til det foretrukne:
- Nyere chipset
- Sokkel A i stedet for slot A
- Mulighed for at indstille FSB i fine intervaller
- 4 IDE kontrollere

Endelig er der nogle ting som får mig kraftig til at overveje købet:
- Nvidias Geforce drivere og de problemer den har med Athlon processorer
- Windows mangel på gode drivere til Via chipsettene.
Avatar billede tlbdk Nybegynder
12. juli 2000 - 20:07 #2
Hvis jeg var dig ville jeg købe KT7 eller KA7-100 fra abit. ABIT boardene har stortset de samme spec's som asus, men de includere også SoftMenu(Jumper fri cpu indstilling), jeg har selv et BH6 og et BE6-2, og har ikke haft nogen problemer, desuden har jeg løbende kunne opgradere til max. hastigheden på bundkortet fra 450 til 800 mzh.(SOFTMENU)

Men kig selv på deres side:
http://www.abit.nl/english/product/index.htm

Hilsen Troels
Avatar billede chruker Nybegynder
12. juli 2000 - 20:57 #3
Asus A7V har nu også JumperFree indstillinger. Max. hastighed er i hvert fald 1 GHz.
Avatar billede xiii Nybegynder
13. juli 2000 - 11:11 #4
På sitet www.tomshardware.com, har man testet 12 Athlon motherboards, og udfra dette kan man se at Asus K7V, stort set er det bedste Athlon bundkort man kan få, det slår Abit's KA7 flere gange...!