Avatar billede unraveler Nybegynder
08. maj 2002 - 22:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SSH-server i Red Hat 7.2

Jeg har fra tid til anden behov for at kunne bruge min hjemme-pc fra arbejdet - og kunne godt tænke mig at få den til at fungere med ssh-adgang.

Jeg kører Red Hat 7.2 (linux-newbie!!!) - hvordan sætter jeg ssh op? Har forsøgt at konfigurere min firewall med lokkit til at acceptere ssh-forbindelser, men den ser ikke ud til at gemme oplysningerne...
Forslag til fremgang?

Samtidig, hvad med ftp-adgang - jeg skal vel bare åbne for de nødvendige porte og opsætte ftp for de enkelte brugere på systemet?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. maj 2002 - 20:54 #1
Avatar billede unraveler Nybegynder
29. august 2002 - 21:11 #2
den har jeg set, men ikke den store hjælp. Tager mine point igen.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
29. august 2002 - 23:56 #3
nå, ok...

så er løsningen at finde openssh-server.rpm (den hedder noget i den retning med en masse tal og versioner) på din redhat disk (husk at opdatere bagefter med up2date) og installere den med rpm-systemet

rpm -Uhv filnavn

så skulle den være i vinkel og alt skulle være sat op...