23. juni 1999 - 11:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny harddisk på Novell 3,12 SERVER

Hvis man skal opgradere en Novell 3.12 server med en ny større harddisk, hvordan kopierer man så Novell''s egen partition, samt alle data, over på en ny disk ??
Avatar billede sirius Nybegynder
23. juni 1999 - 17:40 #1
HMmmmmmm

Klip ud / lim ind
(norsk og betyder klip / sæt ind)
Avatar billede arimet Nybegynder
23. juni 1999 - 21:19 #2
Man bruger et mirrorprogram. Jeg er sikker på at Novell selv har et skræddersyet til jobbet....
23. juni 1999 - 22:59 #3
Du kan ikke bare klippe og klistre på em novell partition(MOUNT på Novell sprog)
Arimet's svar er mere rimelig, men der kunne jo være en simplere måde at gøre tingene på.
Avatar billede rune Nybegynder
25. juni 1999 - 01:56 #4
Der skulle ikke være de store problemer hvis du laver en total mirroring i PQ Magic eller et lignende program. Men vil det ikke skabe en mindre partition på den nye disk ? Derefter kan man udvide partitionen med et program som fdisk i Linux. Jeg ved ikke hvad der kan klare det under Win, men LinuxFdisk understøtter ALLE disk formater.
25. juni 1999 - 10:19 #5
Kan man manuelt lave MOUNT'en større i Novell?
Avatar billede cyberfox Nybegynder
25. juni 1999 - 19:56 #6
Du kan muligvis bruge et prog. der hedder GHOST fra symantec (dem med norton). jeg kender ikke meget til novell, men det virker i win98 NT og W2K.
Du kan enten kopierer disk til disk eller partion til partion, jeg bruger det selv, når der går "ged" i win er det bare at ghoste fra den kopi jeg lavede da jeg havde en clean install af win med alle password og de prog der nu en gang skal være der ( icq, mail ,bookmarks, drivere, office, osv)
det tager ca. 5-7 min (700Mb) det er da meget bedre en at starte helt forfra.........
25. juni 1999 - 22:24 #7
Jeg aner ikke om Ghost virker til det, men ok, jeg godtager svaret, da der sikkert ikke kommer en endegyldig løsning på det.
Vi har i vor firma en test PC, og jeg vil lige forsøge mandag, så får i besked...
Jeg har selv brugt GHOST, fedt prg.
Dog har vi aldrig brugt den under Novell.
Vi ser...

og tak ;)
Lars