Avatar billede kingsarl Nybegynder
08. maj 2002 - 19:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen afsender adr fra Formmail??

Nu giver jeg op :(

Jeg har talt med support fra www.a0.dk og de havde ingen forklaring, men henviste hertil.

Hvorfor giver flg ingen afsender mail:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<form action="http://formmail.andersenit.dk/formmail.pl" method="post">
  <table width="625" border="0">
    <tr>
      <td colspan="2">Sp&oslash;rgsm&aring;l</td>
    </tr>
    <tr>
      <td colspan="2">Her kan du stille sp&oslash;rgsm&aring;l</td>
    </tr>
    <tr>
      <td colspan="2">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Fornavn:</td>
      <td>
        <input type="text" name="Fornavn" size="40" maxlength="50">
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Efternavn:</td>
      <td>
        <input type="text" name="Efternavn" size="40" maxlength="50">
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Email:</td>
      <td>
        <input type="text" name="Email" size="40" maxlength="50">
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>M&aring; dit sp&oslash;rgsm&aring;l offentlig&oslash;res her p&aring;
        hjemmesiden? </td>
      <td>
        <input type="radio" name="Offentligoerelse" value="radiobutton">
        <br>
        <input type="radio" name="Offentligoerelse" value="radiobutton">
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Dit sp&oslash;rgsm&aring;l:</td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
      <td colspan="2">
        <textarea name="Pt_spoergsmaal" cols="60" rows="10"></textarea>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td colspan="2"><input type="submit" style="background-color: #99cccc" value="Send"></td>
    </tr>
  </table>
  <input name="subject" type="hidden" value="test">
<input name="recipient" type="hidden" value="tgsj@mail.dk">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede cdc Novice
08. maj 2002 - 19:59 #1
Jeg mener ike at du kan gøre så meget andet end at sørge for at folk skal indtaste sin email: <input type="hidden" name="required" value="Email">
Hvis det ikke går, er det server udbyderens fejl, da det ligger i selve formail scripetet som de har på serveren
Avatar billede kingsarl Nybegynder
08. maj 2002 - 20:04 #2
Hej,
Det er her det "sjove" kommer.
Jeg har en anden side hvor jeg også bruger formmail (samme domæne, samme udbyder) og her virker det godt nok.
Avatar billede krukken Juniormester
08. maj 2002 - 20:08 #3
der skal stå: mailto:
foran mailadressen!
Avatar billede cdc Novice
08. maj 2002 - 20:19 #4
Jeg vil anbefale dig at flytte denne op i toppen i <form>:
<input name="subject" type="hidden" value="test">
<input name="recipient" type="hidden" value="tgsj@mail.dk">
Lifge oven over denne: <table width="625" border="0">
Avatar billede gobba1975 Nybegynder
08. maj 2002 - 21:19 #5
Har du prøvet at checke www.a0.dk support sider. Nu ved jeg ikke om det er en windows eller Unix server din hjemmeside ligger på ,men hvis det er en Unix har de en test formmail liggende her: http://www.a0.dk/?/support/cgi/formmail/

Prøv at se om ikke den virker. Hvis den virker bør du kunne se dig frem til hvad forskellen mellem din side og denne side er