Avatar billede kalle19 Nybegynder
08. maj 2002 - 13:38 Der er 4 kommentarer

Policy på windows 2000 server

Kan man gøre så almindelige brugere kan skrive i reg. databasen, da nogle af dem bruger autocad 2000i og der kan man ikke gøre mange ting da de ikke har rettigheder til det!!!

På forhånd tak!!!

P.S. Jeg vil gerne skrue meget op for rettighederne men det eneste de ikke må kunne det er og installer programmer, stort set alt andet må de godt, hvis der er nogle der har det gyldne svar skriv hurtigst muligt!!!!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. maj 2002 - 13:41 #1
Bruger du regedt32.exe istedet for regedit.exe kan du sætte brugerrettigheder på de nødvendige registry keys (Security/Permissions).

Det kan ikke gøres via policies.. du er nødt til at browse dig ned til den omhandlende key, og give gruppen rettigheder til den på det niveau der nu engang er nødvendigt.
Avatar billede lykkeb Nybegynder
08. maj 2002 - 13:56 #2
Lav nogle Policies i Poledit (For Win 2K) og lad dem blive loaded hver gang der startes op.
Avatar billede kalle19 Nybegynder
08. maj 2002 - 19:27 #3
OK, jeg har et domæne med 140 brugere skla jeg så gøre det på alle sammen eller kan jeg gøre det fra et centralt sted!!! Er poledit ikke kun til 98/me maskiner!!!!
Avatar billede dmg Nybegynder
10. juli 2002 - 15:02 #4
Hvis der er installeret active directory kan du lave det via group policy