Avatar billede cathallo Nybegynder
08. maj 2002 - 12:13 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Åbne en kodelåst mobiltelefon(motorola)

Jeg fik for et par år siden en motorola med taletidskort fra debitel. Efter at have brugt den et stykke tid, fandt jeg ud af at taletidskort er for dyrt (dahhaaa).
Jeg har bare haft telefonen liggene i skuffen siden, men nu har jeg lige fået telmore, og da jeg satte det nye simkort i telefonen bedte den mig indtaste en specialkode. Jeg ringede til debitel, og ifølge dem skal de bruge mit kontonummer for at kunne spore telefonen (Det skal teledk dog ikke, de skal bare bruge i-mai nummeret bag på telefonen). Det kundenummer har jeg smidt ud for lang tid siden, da jeg ikke troede jeg skulle bruge papirerne mere. D.v.s. at ifølge debitel kan jeg ikke gøre andet end at smide telefonen ud!!!

Er der virkelig ikke noget at gøre, jeg sidder med et nyt abonnement fra telmore, men uden telefon, og hvis jeg skal ud og købe en ny telefon uden abonnement vil det koste "en formue", alle vil jo have guld for deres mobiler.
Der må være nogle generelle koder for mobilerne??

Mobilen er:
Motorola d520
Avatar billede cathallo Nybegynder
08. maj 2002 - 12:14 #1
Nummeret debitel skal bruge er ikke mit kontonummer, men kundenummer selfølgelig.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2002 - 12:15 #2
Man skal sgu da aldrig smide papirene ud!!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. maj 2002 - 12:16 #3
Avatar billede cathallo Nybegynder
08. maj 2002 - 12:20 #4
Nej det har jeg jo fundet ud af :(
Avatar billede mcfrede Nybegynder
08. maj 2002 - 12:24 #5
Se her:
www.mobilunlock.dk
de kan låse din telefon op for 100,-
Bare rolig, det er fuldt lovligt.
Avatar billede praetorian Nybegynder
08. maj 2002 - 12:24 #6
Cathallo;

Det lyder da som en omgang gylde, alle udbydere bruger Imei nummer til at bestemme din Simlås kode fra og gør Debiltel ikke det så leder de op til navnet DEBILTEL.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
08. maj 2002 - 12:25 #7
De skriver at de kan låse alle Motorola-telefoner op pånær et par modeller, og din er ikke en af dem (der ikke kan låses op)!
Avatar billede praetorian Nybegynder
08. maj 2002 - 12:26 #8
eller så kik på http://www.simlock.dk/
Avatar billede cathallo Nybegynder
08. maj 2002 - 12:34 #9
praetorian -> DEBILTEL (hehe)sagde at den eneste måde de kunne finde min telfon på, var ved hjælp af mit kundenummer, jeg var også tæt på at blive uvenner på camilla fra support, da jeg da mente at det er hamrende dårligt at deres database var bygget så åndsvagt op.
Avatar billede praetorian Nybegynder
08. maj 2002 - 12:37 #10
Cathallo:

Prøv at tage kontakt med www.simlock.dk, godtnok står der ingen motorolaer på deres side, men et skader jo ikke at skrive og spørge. Men hvad der undrer mig er at Debiltel ikke kan gå ind og finde dit kundenummer ved at søge på dit navn eller mobil nummer.
Avatar billede cathallo Nybegynder
08. maj 2002 - 12:47 #11
Da telefonen har været lukket i et år, har de ikke længere informationer om telefonnummeret liggende.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
08. maj 2002 - 12:51 #12
hvorfor simlock, når www.mobilunlock.dk netop skriver at de kan låse hans mobil op, og simlock ikke gør det?
Avatar billede cm16 Nybegynder
08. maj 2002 - 12:52 #13
Jeg har hørt: at man kan få det ordnet i jyland, og der er lige kommet nye tekniker, hvor det ikke tar flere timer, men ca. et min.
Avatar billede praetorian Nybegynder
08. maj 2002 - 12:54 #14
mcfrede:

Har ALDRIG sagt at simlock.dk ikke har kunnet låse hans telefon op. Sagde bare at den ikke stod på siden på grund af at den del ikke lige er lavet færdig på det gundlag at de fleste af deres kunder har Nokia og Ericcson mobiler.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
08. maj 2002 - 13:00 #15
Jeg har heller ikke sagt at de ikke kan låse den op, bare at han hos mobilunlock kan være sikker på at de kan (da det jo NETOP står på deres side)!
Avatar billede cathallo Nybegynder
14. maj 2002 - 13:39 #16
Jeg har skrevet til www.simlock.dk, de kan ikke unlocke min model!!
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. maj 2002 - 13:48 #17
Cathallo:

Oki så kom det da i det mindste på det rene.
Avatar billede cathallo Nybegynder
27. maj 2002 - 23:35 #18
Så smider jeg den ud!!!