Avatar billede quiztheman Nybegynder
08. maj 2002 - 11:26 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

vpn tundel

Jeg skal lave en vpn tundel mellem min maskine hjemme og vores server på arbejdet !

men jeg ved ikke hvilken porte jeg skal åbne på vores firewall
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. maj 2002 - 11:27 #1
Det kommer jo helt an på hvilken VPN løsning du vælger...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. maj 2002 - 11:28 #2
1701/UDP - L2TP

Layer 2 Tunneling Protocol (L2TP) er en metode for at indkapsle standard Point-to-Point Protocol (PPP).  Denne protokol bruges også til at indkapsle PPP ved hjælp af UDP data pakker.

1723/UDP - PPTP

Point-to-Point Tunneling Protocol (PPTP) er en Internet protokol som tit bruges af VPN produkter

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. maj 2002 - 11:28 #3
Avatar billede quiztheman Nybegynder
08. maj 2002 - 11:34 #4
jeg vil bruge den der høre med i en win2k adv server! ved i hvilken port den køre på ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. maj 2002 - 11:37 #5