Avatar billede ryokan Nybegynder
08. maj 2002 - 08:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tekst formatering og formater MAC til PC. Hvordan?

Jeg har fornyeligt fået etableret en netværksforbindelse mellem min MAC og PC.
Nu står jeg blot i den situation at skulle konvertere et stort antal Nisus Writer filer (ver. 4) til et passende Windows format men har indtil videre ikke harft megen held dermed.

Jeg har hørt at man skal bruge et tekst konveteringsprogram og gemme filerne i RTF format, dog har dette vist sig at skade tekstformateringen.

Er der nogen som har et bud på et produkt, der kan gøre det relativt smertefrit uden data tab?

MVH:
Ryokan
Avatar billede lykkeb Nybegynder
08. maj 2002 - 08:52 #1
og du kan ikke bare lægge filerne på en diskette, og overføre dem, og derefter åbne dem på PC'en?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. maj 2002 - 08:52 #2
Kan Nisus Writer eksportere til eller gemme som "Tabulator Sepereret" -så er dette den bedste transportform.

Hvilket program vil du gerne have dem flyttet til  i Windows ?

Hvilken Windows-version bruger du ?
Avatar billede styxx Nybegynder
08. maj 2002 - 10:17 #3
Hvis du skal have konverteret dine Nisus Writer filer til et andet format uden tab af formatering, kan jeg kun anbefale "DataViz - Maclinkplus" www.dataviz.com. Programmet kan konvertere fra et væld af formater til et andet, fra mac til windows, incl. Nisus Writer 4. Det skal siges at det ikke er helt billigt.
Du skal være opmærksom på at eventuelt manglende fonte, vil blive erstattet af et, det "nye" tekstbehandlingsprogram syntes "ligner", med deraf følgende ændringer i layout. Så hvis du har brugt en font der kun eksisterer til mac, vil du uanset hvor godt et konverteringsprogram du finder altid få ændringer i layout.
Hvad er i øvrigt et passende windows format?
Avatar billede spe Nybegynder
09. maj 2002 - 00:01 #4
Hvis du blot skal kunne læse dem på PC kan du lave dem til pdf-er kan ske på adobes hjemmeside http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?14@@.ee7a400 du skal blot registrere dig som bruger.
Avatar billede ryokan Nybegynder
13. maj 2002 - 11:38 #5
Jeg har just undersøgt Dataviz MaclinkPlus og må desvære nævne at de ikke har et brugbart produkt.
MAClinkPlus kærver MAC OS 8.1 eller højere og min mac er en Macintosh Quadra 840 AV med MAC OS 7/System 7.

Den fornyeligt indkøbte PC kører med Windows XP Pro DK.

Det hele er forbundet i et Cross-Cable-Network med PC-MACLAN på PCen.
(den del kører fint)
Avatar billede aktivdata Nybegynder
17. maj 2002 - 09:19 #6
Læg filen på diskette, eller send den gennem netværk til windows skrivebordet. dobbeltklik på den, og hvis den ikke åbnes i et tekstbehandlingsprogram sf sig selv, kommer der en dialog boks frem, her kan du vælge et simpelt tekstprogram, og klikke ok (Husk at fjerne fluebenet i det lille felt, hvor der står noget i retning af "åbn altid filer af denne slags med dette program", ellers får du ballade senere, hvis du vil prøve i et andet program.
Avatar billede ryokan Nybegynder
28. juni 2002 - 16:32 #7
Datavizs Conversions plus og nisus export funktion virkede efter en manuel konvertering fra nisus writer 4 format til word 4 (mac) format.
Herefter var det bare at bruge CP til at konvertere dokumenterne til word 2000 format.
En langsom proces men den eneste løsning da nisus writer conversions suport ikke vil blive en del af CP.
tak til alle for jeres indput.