Avatar billede sif4ever Nybegynder
07. maj 2002 - 23:10 Der er 33 kommentarer og
3 løsninger

Dkdebat.dk

Hvad synes I om denne side?

http://www.dkdebat.dk

Har I nogle nye ideer til videre udvikling?
Avatar billede hotcut Nybegynder
07. maj 2002 - 23:12 #1
Det vigtigste ved en hjemmeside, er det første indtryk... og hvis jeg skal være ærlig, er det ikke for impornerende :(
Den grå og blå er nem at læse... men ret kedelig :(
Prøv nogle lidt lysere, og friskere farver.
Avatar billede popsy Novice
07. maj 2002 - 23:14 #2
Første indtryk.: Ser meget gammeldags ud, er nok ikke blevet opdateret i flere år, jeg surfer videre......

Bare min mening :)

popsy
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2002 - 23:15 #3
Den var meget fed hvis den var lavet i 1994
Avatar billede sif4ever Nybegynder
07. maj 2002 - 23:17 #4
Hvad skal der laves om?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
07. maj 2002 - 23:19 #5
Selv i en opløsning på 1280*960 px bliver jeg bange for den voldsomme blå skrift.

DEN skal være mindre.

Alt i alt, så har jeg det li'som popsy.
Ikke løgn når jeg siger at vinduet var lukket efter 5 sekunder.
Avatar billede sif4ever Nybegynder
07. maj 2002 - 23:22 #6
Hvilken blå farve er det I er så utilfreds med? Link-farven?

Hvad med selve indholdet af siden?
Avatar billede popsy Novice
07. maj 2002 - 23:23 #7
Ok, har nu kigget videre, og har fået et lidt andet indtryk.: Siden fungerer utroligt godt, alle tryk virker, der er tænkt på modembrugerne, med en statusbar der viser at indlægget er ved at blive indlæst, mange muligheder for en farvestrålende debat m. smileys osv, jeg er ved at blive lidt småimponeret!

Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor designet erså gammeldags, er det m. vilje for at opnå hurtige loadtider, eller blot dit yndlingsdesign?

Hvis jeg skulle foreslå en videre udvikling, så find et andet grundlæggende design, men behold den gode funktionalitet, jeg er sikker på der er en mellemvej!  Runde knapper, spændende fonts, knap så neutrale farver.

Jeg er ikke ude på at rakke siden ned, for den fungerer som den skal, men pak den lidt pænere ind! :)

popsy
Avatar billede hotcut Nybegynder
07. maj 2002 - 23:24 #8
indholdet er som sådan fint nok... men designet skal have en ORDENTLIG overhaling!
Avatar billede capra Nybegynder
07. maj 2002 - 23:27 #9
Jeg mener du skal trække de nyeste spørgsmål/kommentarer helt ud på forsiden. Det burde være mere tydeligt hvilke debatter der er "røre" i. Jeg skal virkelig inspireres til at kigge nærmere på en ny debatside, da der er så utalligt mange af dem på nettet.

Siderne virker hurtige og nemt tilgængelige og det er nemt at få overblik når man først har bevæget sig lidt rundt. Bevar et simpelt og brugervenligt design, men pift det lidt op i farverne og drop de enorme overskrifter, de skæmmer lidt (skræmmer er nok lidt overdrevet :)

Jeg kunne evt. også foreslå at trække nogle højaktuelle debatemner, uafhængige af kategori, ud på forsiden som appetitvækkere.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2002 - 23:27 #10
Nu er selve forummet jo også det fra www.phorum.org så indholdet vil jeg ikke kommentere.
Avatar billede d.e Nybegynder
07. maj 2002 - 23:31 #11
Ik specielt godt designet og den brune farve skal væk....evt. erstat med lysere grå?? Den blå farve skal nedtones lidt....... Til gengæld ser det meget seriøst ud og der er mange "pudsige" indlæg...Nemt og overskueligt.. :o)
Avatar billede sif4ever Nybegynder
07. maj 2002 - 23:35 #12
Tak for responsen.

Man kan nu sagtens lave noget flottere grafisk matriale på siden, men det fylder. Men skrifttypen kan også nemt ændres, men jeg synes faktisk verdana er en flot skrifttype. Hvilken skifttype vil i anbefale?

Hvilke farver?

--- Målene med siden er selvfølgelig:
--- Hurtig load-tider sågar på 28KB modemer.
--- En god debat, hvor der er mange brugere online.
--- En meget overskuelig debat opdelt i 5-10 foraer.

Disse mål synes jeg p.t. siden opfylder.
Avatar billede capra Nybegynder
07. maj 2002 - 23:36 #13
er du forøvrigt ikke lidt nærrig med dine point i dette spgs. i betragtning af din kapital :)

- Jeg syntes forøvrigt det er et rigtig godt koncept. Jeg gemmer  da lige linket, da jeg selv er en af dem som godt kan li' at blande mig i dagsdebatten.... Indholdet er ganske O.K. og der er gode funktioner for brugerne. Smart at man kan se hvor online-brugerne befinder sig.

Må jeg i forbifarten spørge hvad sådan et forum mon koster?
Avatar billede sif4ever Nybegynder
07. maj 2002 - 23:36 #14
"pudsige" indlæg`? Uddyb venligst :o))))
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2002 - 23:37 #15
Jamen så fat dog at han ikke selv har lavet det! Det er det gratis forum fra www.phorum.org der er brugt! Det koster ikke noget!

;)
Avatar billede sif4ever Nybegynder
07. maj 2002 - 23:38 #16
Forummet koster ikke alverden. Det kan downloades på phorum.org og videreudvikles derfra.

Jeg har cirka brugt 500 timer på at designe og lave dkdebat.dk serveren klar til brug.
Avatar billede sif4ever Nybegynder
07. maj 2002 - 23:39 #17
Flere point?? Så får I flere point :o)))
Avatar billede capra Nybegynder
07. maj 2002 - 23:41 #18
Jeg syntes du skal flytte de store link over i en venstre-menu og ændre baggrunden til noget lysere. Jeg syntes ikke blåt på gråt er særlig indbydende. Store skrifttyper er naturligvis en brugervenlighed for folk som er svagtseende - men mon ikke de har garderet sig v.h.a. hjælpemidler i windows? Flyt evt også lidt af din statistik ud på forsiden? - det virker i alt fald godt her på E..
Avatar billede capra Nybegynder
07. maj 2002 - 23:44 #19
okay - det med pointene var nu ikke ment så bogstaveligt :)
Avatar billede sif4ever Nybegynder
07. maj 2002 - 23:45 #20
Capra>

skal flytte de store link over i en venstre-menu ? Det forstår jeg ikke rigtigt? De links der hedder "byråd og politik" m. fl.?
Avatar billede sif4ever Nybegynder
07. maj 2002 - 23:46 #21
Hvad nu med linksene på forsiden er det bedre?

http://www.jjnet.dk/debat/
Avatar billede taskmgr Nybegynder
07. maj 2002 - 23:47 #22
- undskylder hvis min kommentar virkede nedladende.

Det var ikke meningen :) Heller ikke at rakke ned.
Men jeg har gjort det til en vane, at skrive hvad jeg mener.
Kan godt se det ikke var så konstruktivt.
Avatar billede sif4ever Nybegynder
07. maj 2002 - 23:49 #23
taskmgr>> Jeg respekter din mening/holdning. Jeg gider heller ikke at høre.....

Neejjj IIHHH det er flot.. fordi så bliver designet jo aldrig flottere/bedre?
Avatar billede taskmgr Nybegynder
07. maj 2002 - 23:52 #24
:)
My point too
Avatar billede capra Nybegynder
08. maj 2002 - 00:00 #25
Ja, det ser bedre ud efter min smag - men syntes nu ikke rigtig at dine farver matcher. Jeg vil stadig foreslå en menu med forumskift i venstre side og bruge pladsen i hovedvinduet til andet formål. Forslag til det kunne være en daglig slags leder eller oplæg til en aktuel problemstilling (hvis du har tid til det) eller bare din liste over nye indlæg..

Er det forøvrigt din side som smider en forsinket reklamepopup på min skærm? - hvis, så skulle du fjerne den :)
Avatar billede sif4ever Nybegynder
08. maj 2002 - 00:00 #26
Hvad synes I nu om skrifttype størrelsen på forsiden?
Avatar billede capra Nybegynder
08. maj 2002 - 00:02 #27
>>skal flytte de store link over i en venstre-menu ? Det forstår jeg ikke rigtigt? De links der hedder "byråd og politik" m. fl.?<<

ja, det var dem jeg mente - du har god plads, så det ville lette "arbejdet" med at gennemse indlæggene for den aktive bruger hvis han kunne løbe gennem dem i en venstremenu
Avatar billede sif4ever Nybegynder
08. maj 2002 - 00:03 #28
Nope, vi har p.t. INGEN reklamer på Dkdebat.dk

Joo lige en reklame nederst på siden, hvor der står: "Udviklet af JJnet.dk", men det er ikke noget med popup :o) Det er blot et simpelt tekst-link.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2002 - 00:06 #29
Øhm...forstår ikke hvordu du hele tiden fortsætter svaret på dit eget spørgsmål ?!?
Avatar billede capra Nybegynder
08. maj 2002 - 00:07 #30
okay - jeg skal tidligt op, så jeg lukker ned. Laver lige et svar hvis du skulle mene jeg har fortjent lidt af pointerne :)

- ellers kigger jeg på din side i morgen og ser hvad det endte med..

god nat
Avatar billede sif4ever Nybegynder
08. maj 2002 - 02:44 #31
Nå, nu har jeg i hvert fald får ændret et par små ting, så nu synes jeg designet er blevet bedre, hvad synes I?
Avatar billede popsy Novice
08. maj 2002 - 02:48 #32
Bedre skriftstørrelse!

Godnat, sov godt!

popsy
Avatar billede sif4ever Nybegynder
08. maj 2002 - 02:53 #33
ILM
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2002 - 12:32 #34
spørgsmål flyttet til design: generelt.

john_stigers - coadmin
Avatar billede sif4ever Nybegynder
17. maj 2002 - 22:09 #35
Har I flere ideer? Eller er i løbet tør for ideer?
Avatar billede dumdum Nybegynder
17. maj 2002 - 22:43 #36
Det er nok ved at være lukketid...

www.fotx.net/dumdum