Avatar billede priis Nybegynder
07. maj 2002 - 22:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

gd

Er der nogen, der har erfaringer med brug af gd-grafikpakken sammen med PHP? Jeg kan umuligt finde ud af, hvordan det installeres, selv om jeg har alle nødvendige filer.

Med venlig hilsen
Poul Riis
Avatar billede sif4ever Nybegynder
07. maj 2002 - 22:46 #1
understøtter din server GD?
Avatar billede sif4ever Nybegynder
07. maj 2002 - 22:46 #2
Hvor er du hostet?
Avatar billede larsen Nybegynder
07. maj 2002 - 22:54 #3
Hvis det er din egen computer skal du bare gå ind i php.ini og ændre linien
;extension=php_gd.dll
til
extension=php_gd.dll
Avatar billede larsen Nybegynder
07. maj 2002 - 22:55 #4
Og sætte
extension_dir = C:\Php4\extensions

Eller hvor du nu har installeret PHP
Avatar billede sif4ever Nybegynder
07. maj 2002 - 22:59 #5
Ellers på en webserver kan du prøve at lave en fil som hedder f.eks. info.php

<?
phpinfo()
?>

Kig under GD Support
Avatar billede priis Nybegynder
07. maj 2002 - 23:38 #6
Til Larsen: Jeg har prøvet extension=php_gd.dll, men det giver en fejlmeddelelse: Procedureudgangspunktet zend_list_find blev ikke fundet i DLL-biblioteket php4ts.dll
og dernæst
unable to load dynamic library './php_gd.dll'

Det er i øvrigt min egen maskine (med windows xp), jeg forsøger at installere på...

Mvh
Poul Riis
Avatar billede larsen Nybegynder
07. maj 2002 - 23:40 #7
Hvilken version af PHP arbejder du med ??
Avatar billede sif4ever Nybegynder
07. maj 2002 - 23:40 #8
hvad siger phpinfo()?
Avatar billede priis Nybegynder
10. maj 2002 - 08:28 #9
Til Larsen:

Jeg bruger version 4.1.1. Jeg synes, jeg har set et eller andet sted, at php_gdd.dll kun virker sammen med en ældre version af php, men kan jeg være sikker på, det virker, hvis bare jeg installerer php i denne ældre version? Jeg vil gerne høre fra nogen, der faktisk har det kørende.
Jeg har også læst, at man skal bruge en C-compiler. Den har jeg også, men det, der er mit store problem er nok, at jeg ikke kan finde ud af, hvad jeg skal bruge den til...

Med venlig hilsen
Poul Riis
Avatar billede larsen Nybegynder
10. maj 2002 - 18:44 #10
Jeg har Apache 2 + Php420 (inkl. php_gd2.dll) + MySql på Win98

Det virker fint :-D

Jeg kan hjælpe dig med installering hvis det er ?
Avatar billede larsen Nybegynder
11. maj 2002 - 15:23 #11
Apache2 virker sk... godt med php420 på WIN
Avatar billede henningf Nybegynder
15. maj 2002 - 16:41 #12
Du skal huske at kopiere gds32.dll filen fra php's dll directory ind i \windows\system32 biblioteket.
Avatar billede larsen Nybegynder
15. maj 2002 - 18:09 #13
Priis>> Har du fundet ud af det ??
Avatar billede priis Nybegynder
16. maj 2002 - 16:46 #14
Til Larsen:

Nej, jeg har ikke fundet ud af det endnu, og selv om det egentlig ikke er en sag, der er særlig vigtig for mig, er jeg typen, der hader at opgive.
Jeg skal lave en IT-opgave, som jeg har valgt at lave i PHP, og så ville jeg gerne supplere med noget grafik, men som sagt er det ikke altafgørende.

Mvh
Poul Riis
poul.riis@skolekom.dk
Avatar billede priis Nybegynder
02. september 2002 - 12:45 #15
Jeg vil forfærdelig gerne i kontakt med dig, Larsen, du skriver jo, gd godt kan virke på en Windows-maskine, og at du vil hjælpe med installationen....

Mvh
Poul Riis
Avatar billede larsen Nybegynder
04. september 2002 - 12:57 #16
Jeps. Det vil jeg da stadig.
Avatar billede priis Nybegynder
05. september 2002 - 13:37 #17
Det lyder pragtfuldt - men kan du ikke maile din E-mail-adresse til mig (se min ovenfor)?

Mvh
Poul Riis