Avatar billede axel_ibsen Nybegynder
07. maj 2002 - 20:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan man få Windows 98 ICS til at forwarde porte.

Hej jeg har 2 pc'er som er forbundet i netværk. Den ene har adgang til adsl internet. Jeg har konfigureret Win98 så begge pc'ere kan være på nettet samtidigt i netværket.

Mit spørgsmål er nu om man kan få Windows 98 ICS til at forwarde porte.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
07. maj 2002 - 21:03 #1
ja i telnet? hvilken router har du?
Avatar billede axel_ibsen Nybegynder
07. maj 2002 - 21:10 #2
Jeg har ingen router min pc er forbundet til et modem via et ATM kort i PC1. PC1 og PC2 er så forbundet med netværkskort og et krydset kabel. Jeg bruger så ICS som er indbygget i WIN98 SE til at dele internetforbindelsen. Men jeg har problemer med direkte forbindelser til andre pc'ere på internettet. Feks Messenger, Icq, edonkey.
Jeg har fået at vide at man skal forwarde nogle porte. Jeg ved ikke hvad det betyder, men håber der sidder et geni herinde som har forstand på det.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
07. maj 2002 - 23:34 #3
det kan du ikke i win98 ics... det bedste, du kan gøre, er nok at købe en hardware-router... en d-link 84 (tror jeg den hedder) burde være rigeligt til dit behov... den koster ca 1500kr...
Avatar billede sekh Nybegynder
10. maj 2002 - 19:40 #4
du kan så vidt jeg husker godt i 98... det involverer at oprette nogle regler i registrerings databasen :) (der er garanteret også nogle automatiske programmer til det :) ) Jeg ser lige om jeg kan huske hvordan
Avatar billede sekh Nybegynder
10. maj 2002 - 20:05 #5
jeg kan sgu ikke lige finde det link jeg havde originalt til at sætte det op, og jeg har ikke ICS installeret nu så de ting er ikke i min registrerings database. Hvis du selv har lidt erfaring med regedit kan du jo prøve at åbne registrerings databasen og lede efter ICS. En af mine venner fandt det ved en søgning på "quake" fordi der lå en template derinde til noget forwarding af porte til quake 1. så evt kan du også have held med søgning på quake (i donno).
Ps. lige en advarsel, hvis du ikke har erfaring med regedit så PAS PÅ! hvis du nosser i noget vigtigt derinde kan man ikke lave UNDO og du risikerer at fucke din windows godt og grundigt op. Det kan anbefales at tage en backup af registrerings databasen før du går i gang med at pille :) Håber det hjælper
Avatar billede sekh Nybegynder
10. maj 2002 - 20:13 #6
Nøj hvor jeg spammer nu :)
Jeg fandt lige den her http://www.practicallynetworked.com/sharing/ics/icsconfiguration.htm
Et lille program der gerne skulle kunne hjælpe dig lidt (det skal lige nævnes at jeg ikke selv har prøvet det, så jeg kan ikke garantere at det virker eller er "sikkert") :)
Sig til hvis det hjælper... jeg vil gerne tjene mine første point :P
Avatar billede sekh Nybegynder
13. maj 2002 - 22:53 #7
axel_ibsen, hjalp mine tips? og i så fald kan jeg få lidt point? :)
Avatar billede axel_ibsen Nybegynder
14. maj 2002 - 10:20 #8
Hej sekh
Jeg har holdt lang weekend, så jeg har først prøvet dit tips idag tirsdag. Programmet virkede, men jeg kunne dog ikke få Edonkey til at virke selvom jeg åbnede de porte der skulle åbnes.
Avatar billede sekh Nybegynder
15. maj 2002 - 00:48 #9
takker for point :)