Avatar billede nicki Nybegynder
07. maj 2002 - 18:17 Der er 8 kommentarer

HASTER: Vis udskrift = ???

Halløjsa!

Jo mit problem er at jeg ikke kan få et ordentligt resultat. Hvis jeg trykker "vis udskrift" i excel, så ser jeg ikke resultatet men bare en masse "koks". TIl gengæld har jeg ikke problemer med at printe et ark ud.

En vigtig detalje er at jeg har samme problem, men med et helt andet program.

Derfor må det vel nødvendigvis være en fejl i windows. Er det en "common dialog" fejl, beskadigede filer, eller hva' ?

På forhånd tak

//NHJ
Avatar billede woolbox Nybegynder
07. maj 2002 - 18:59 #1
Prøv at reinstallere din printerdriver - evt. med nyere version fra producentens hjemmeside.

Husk at slette printeren efter afinstallering af driver, det er ikke altid driveren gør det nemlig! :o)
Avatar billede woolbox Nybegynder
07. maj 2002 - 18:59 #2
Printer fabrikat og model? Operativ system? :o)
Avatar billede nicki Nybegynder
07. maj 2002 - 19:52 #3
Først og fremmest vil jeg lige udrede noget: Det er ikke mig der har problemet, jeg fandt det bare hurtige at skrive, som om det var >:)

Hvad angår printer: AcuLaser C2000 (eller af samme serie) fra Epson.
Operativ system: win ME

Og ja, han skulle angiveligt ha' opdateret driverne (jeg ved dog ikke om det er gjort ordentlig) eftersom han ikke er nogen haj til edb (uden at nedgøre ham). Det regner jeg dog med. Især også fordi han har haft en tekniker ude sååååå.
Avatar billede nicki Nybegynder
07. maj 2002 - 22:10 #4
Lige en ting til:
Jeg sad og funderede lidt over det, og så tænkte jeg på hvorfor du mistænker driveren?
Kan man ikke formode at udskriften så også ville være fuld af fejl?
Avatar billede tofferman Nybegynder
09. maj 2002 - 02:56 #5
For mig at se er der følgende muligheder:

1. Printerdriveren er ikke lavet til WinME.
2. Printerdriveren er ikke lavet til den pågældende printer.
3. Obskur sprogindstilling i programmet, som printerdriveren ikke kan gengive korrekt.
Avatar billede nicki Nybegynder
09. maj 2002 - 09:49 #6
Jeg må sige at det bestemt også er de bedste muligheder. Men ville det så være muligt at få en perfekt udskrift?
Avatar billede nicki Nybegynder
09. maj 2002 - 09:50 #7
Hvis man f.eks. laver noget i excel og vælger vis udskrift, så er det som om det hele bliver "lagt oven i hinanden".
Avatar billede nicki Nybegynder
09. maj 2002 - 09:56 #8
Jeg er ikke helt færdig endnu: Ham der har problemet, siger at det har været sådan lige siden han fik computeren. Da var det eneste program han havde lagt ind, et regnskabsprogram som en eller anden programmør havde skrevet. Altså så vidt jeg ved ikke noget med nogen store softwarehuses' løsning.
Kan det være at hans program har overskrevet eller nedgraderet "et-eller-andet".