Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 15:18 Der er 63 kommentarer og
2 løsninger

Nulstilning af Cisco 677

Hej med jer!

Jeg har en Cisco 677 router, som jeg ikke kan huske passwordet til. Jeg ændrede det for lang tid siden, og nu har jeg altså glemt det...

Hvordan får jeg routeren nulstillet, så jeg kan komme ind og omkonfigurere routeren?  Jeg har fundet et program hos Tiscali som de kalder reconfig, kan det bruges selvom routeren ikke er fra Tiscali?  Der står bare, at den indstiller alt til default...?

Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig

Med venlig hilsen

Thomas Rosgaard
Avatar billede lykkeb Nybegynder
07. maj 2002 - 15:26 #1
Jeg ved ikke om du kan resette dens password, men resten kan du i hvert fald!
Avatar billede rebecca Novice
07. maj 2002 - 15:32 #2
Har du ikke en manual til routeren, der står vel hvordan man gør
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 15:36 #3
jeg har en diskette fra Cyber City jeg kan sende dig pr. mail, den indlæser standardværdier.
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 15:36 #4
Problemet er, at jeg ikke kan huske passwordet til at komme ind i routeren. Hvis jeg først kan komme ind i den, er det ikke noget problem at nulstille den...
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 15:37 #5
der er også en konfigurationsfil i word med.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. maj 2002 - 15:37 #6
har du prøvet std passwordne

cisco

eller

dummy

MC
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 15:37 #7
retaxes >>  det må du meget gerne, men hvad er cybercity's standard instillinger angående password til routeren?

Mvh.
Thomas Rosgaard
Rosgaard@mail.dk
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. maj 2002 - 15:37 #8
eller intet
MC
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 15:38 #9
jeg har fået den fra Cyber City en dag da jeg var i samme situation som dig ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 15:39 #10
ok, pakker den lige i zip format, kan du læse en wordfil?
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 15:40 #11
retaxes >> ja, jeg kan godt læse word filer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 15:43 #12
den er på vej
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 15:44 #13
retaxes >> tak.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 15:46 #14
så er det bare om det får den ønskede virkning ;o)
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 15:55 #15
retaxes >> Programmet skriver bare Incorrect passwords i cirka 3 minutter, og afslutter så...

Ærgerligt..
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 15:56 #16
mc.lucifer >> jeg har prøvet standard passwordene, men jeg ændrede det selv for lang tid siden.
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 15:57 #17
Er der nogen der erfaring med Tiscali's program ReConfig? Den skulle også kunne bruges til at nulstille Cisco 677 routere med...?
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 15:57 #18
det er bare ærgerligt ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 15:59 #19
bruger du den blå ledning fra com1 og et komunikationsprogram?
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 16:01 #20
retaxes >> ja, jeg bruger det blå kabel, og hyperterminal.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 16:02 #21
i dat-filen står der;

en
set ppp wan0-0 ipcp 0.0.0.0
set in wan0 down
set in wan0-0 close
set in wan0-0 vpi 0
set in wan0-0 vci 35
set in wan0-0 open
set in wan0 up
set pass exec cisco
set pass enable cisco
set dhcp server enable
set ppp wan0 login dummy
set ppp wan0 pass dummy
set dhcp server pool 0 dns 212.242.40.3
set dhcp server pool 0 sdns 212.242.40.51
set nat timeout udp 3600
set nat timeout icmp 3600
set nat enable
write
reboot
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 16:03 #22
retaxes >> ja.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 16:04 #23
datfilen hedder conf.dat og der er en der hedder slet.dat, her står der;

set nvram erase
write
reboot
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 16:04 #24
den sidste burde slette nwrammen
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 16:06 #25
retaxes >> hvordan får man den så til at bruge slet.dat?
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 16:06 #26
du burde kunne bruge dat-filerne inde i Hyperterminal
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. maj 2002 - 16:07 #27
Hvorfor ringer du ikke til CC de kan fjern adminstrere din router, og rette fejlen

Privat 33339496
Eherv 33338496

MC
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 16:08 #28
retaxes >> hvordan det? jeg kender jo som sagt ikke passwordet til routeren.. er det så muligt at bruge kommandoerne på den?
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 16:08 #29
hvis du har ciscoen fra Cyber City kan du ringe til supporteren på 33983398
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 16:09 #30
mc.lucifer >> jeg har ikke abonnement hos CC, men hos TDC. Men jeg har selv købt en router. Og denne router yder TDC ikke support på...
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 16:09 #31
hvis du bruger slet-filen så slettes alt i Cisco, så ring til supporten inden du gør det!
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 16:11 #32
retaxes >> hvordan benytter jeg slet filen?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. maj 2002 - 16:16 #33
thomas>>> Hvad er dit IP kunne godt lige tænke mig at prøve
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 16:18 #34
Husk det blå kabel inden du går i hyperterminal!

nu har jeg talt med en supporter, og han sagde at du inde i hyperterminal skal skrive:

set nvram erase
write
reboot

så skal du bagefter bruge den fil der hedder;

cisco677.exe - så skulle det køre
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 16:19 #35
du skal altså ikke bruge conf.dat inde fra hyperterminal, netop fordi nwrammen er slettet.
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 16:20 #36
retaxes >> inde i hyperterminal spørger routeren om et password, før jeg kan komme til at skrive kommandoerne til den. Det er det password jeg ikke har!!  Så det kan jeg ikke gøre...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. maj 2002 - 16:21 #37
du kan også maile mig det thomas, jeg lover ikke noget

rl@pbj.dk

eller ICQ 7435375

MC
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 16:23 #38
mc.lucifer >> Cisco routeren er ikke online på internettet, fordi den ikke kan konfigureres rigtigt endnu... Der er i stedet opsat en elendig Speedstream 2601
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. maj 2002 - 16:24 #39
Hmmmm prøv at tabe din router ned fra 5 sal måske det løser det, Ej vent lige et sek
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 16:24 #40
hmm, så må vi håbe at mclucifer's forslag hjælper, får vi fremgangsmåden bagefter?
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 16:26 #41
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 16:27 #42
Nu har jeg lige snakket med tiscali... de siger at der på cisco soho77 og 827 er bagveje til at omgå passwordet, og der nok også er eet på 677'eren.. men jeg skal selv prøve at finde det på cisco's hjemmeside...
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 16:27 #43
prøver lige at finde noget om ciscoen
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 16:28 #44
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 16:29 #45
http://www.dailyrush.dk/quake3/boards/1/topics/7478/

noget om password fix, måske er det løsningen
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. maj 2002 - 16:29 #46
har lige talt med teknik afdelingen

Prøv følgende password

6 eller 9 0´er

000000

eller

MC
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 16:30 #47
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. maj 2002 - 16:32 #48
har fri nu, kigger videre i aften
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 16:36 #49
mc.lucifer >> foreløblig tak for hjælpen...
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 18:23 #50
Nu har jeg mailet til Cisco, men venter på svar....    Håber stadigvæk at nogen kan hjælpe mig...
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 19:08 #51
jeg skulle såmænd gerne hjælpe dig, men jeg har ikke lyst til at eventyre min Cisco.

har du set på nogle af de link jeg kom med?
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
07. maj 2002 - 19:51 #52
retaxes >> jo tak retaxes, jeg har skam set på de links du postede før... men der var desværre ikke noget jeg kunne bruge...  Der var et løsningsforslag fra cisco's hjemmeside til 67x serien, men det virker kun på routere med en "meget" gammel firmware, og jeg kan ikke få det til at virke på min...

Men du skal da have mange tak for din indsats...

Og hvis der ikke kommer et andet brugbart løsningsforslag inden i morgen fra en eller anden, vil jeg da give mc.lucifer og dig pointene...

Med venlig hilsen

Thomas Rosgaard
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 20:15 #53
Det er da også irriterende at det pw skal være i vejen, tror lige jeg prøver om der skulle være noget på nettet, dem jeg har søgt på var mere eller mindre danske!
Avatar billede makse Nybegynder
07. maj 2002 - 21:27 #54
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. maj 2002 - 21:57 #55
makse> ser ud til at være en fornuftig løsning, så den har jeg gemt nu ;o)
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
08. maj 2002 - 12:15 #56
makse > jeg har snakket med tiscali om deres program reconfig... men de siger at routeren bliver indstillet til deres standardpassword, som de IKKE vil give ud, da dette er hemmeligt...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. maj 2002 - 12:37 #57
Vi kan jo være extremt smart.....

Du kan sende mig routeren, så smider jeg den på min ADSL fra CC og henter deres STD sofware ind, der er passwordet jo TOMT

MC
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
08. maj 2002 - 13:22 #58
mc.lucifer >> kan det lade sig gøre, uden på forhånd at have koden?  Og hvordan vil du komme på internettet igennem min router, uden den er rigtigt konfigureret...?

Mén kan det lade sig gøre, så kan jeg jo også få min nabo til at gøre det... han har også en cisco 677 fra CyberCity?  Er der nogle specielle programmer der skal downloades??
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. maj 2002 - 13:30 #59
Arrrrrrrrr bliver sindsyg over experten, Anden gang den siger siden kunne ikke vises når jeg trykker udfør

få din nabo til at gå ind på adsl.cybercity.dk og gør klar til at få sendt router softwaren fra CC nå i så er klar så bytter i dem om "Lige som den gamle flahs bios måde"

Du kan vel godt komme på nette med den ikke

MC
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
08. maj 2002 - 13:40 #60
mc.lucifer > problemet er, at han har CyberCity abonnement, og jeg har TDC...  Jeg har i sin tid konfigureret routeren til TDC, men der skal nu ændres nogle vigtige ting, bl.a. IP-nummeret, før jeg kan komme på nettet igen med den...  derfor tror jeg ikke den virker på en CyberCity opkobling..!    Det jeg helst vil have, er en ny software til routeren, som så kan uploades via. det blå konsol-kabel, så jeg på den måde kan få routeren nulstillet... Jeg ved Tiscali har en løsning til dette, men den software der uploades, er beskyttet med en kode, som kun er kendt af Tiscali, og som de IKKE vil give væk... (jeg har spurgt dem..)
Avatar billede maelms Nybegynder
28. maj 2002 - 15:34 #61
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
28. maj 2002 - 23:17 #62
Til Retaxes & Makse ->> Vil I ikke være venlige at oprette et svar, så I kan få point!  Ved jeres hjælp, og nogle timers snak med en klog Cisco Certificeret mand, har jeg fået løst problemet, og slettet og nyinstalleret firmwaren i min Router!!! HURRAAAA!!!

Med venlig hilsen

Thomas Rosgaard
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2002 - 23:26 #63
joda, men hvordan skal man så bære sig ad med det PW, det kunne tænkes at der kom andre med samme problemstilling.
Avatar billede makse Nybegynder
28. maj 2002 - 23:34 #64
Så får du et lille svar.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. maj 2002 - 11:36 #65