Avatar billede lafemme Nybegynder
11. juli 2000 - 12:08 Der er 6 kommentarer

BMP filer uønsket i IE. Hjælp

IE foretrækker tilsyneladende at gemme jpg-filer og især gif-filer som bmp.
Det kan jeg ikke bruge til noget hvis jeg skal bruge en animeret gif. Hvor får jeg IE til at holde op med at foreslå bmp?
Jeg kan ikke vælge andet.
Avatar billede sonne Nybegynder
11. juli 2000 - 13:36 #1
hvis jeg her højre-klikker på Ekspertenlogoet og vælger "Gem billede som..." så får jeg mulighed for at gemme billedet i to formater:
1  det format som billedet ligger i, nemlig GIF (http://www.eksperten.dk/img/elogo.gif)
og
2 i BMP-formatet.
Jeg bruger IE5.0 og wk2

/vh
Aksel
Avatar billede lafemme Nybegynder
12. juli 2000 - 10:31 #2
Du er heldig. Jeg bruger også WK2 og Explorer 5 men jeg har kun EN mulighed.
Samtidig kan jeg heller ikke altid højreklikke og få "view source" til at virke.
Mærkeligt!
Avatar billede sonne Nybegynder
12. juli 2000 - 14:16 #3
Din browser må så være installeret med en defekt- ominstaller eller gem billeder ned i BMP og konverter dem til GIF med f.eks. PaintShopPro

/vh
Aksel
Avatar billede move Nybegynder
17. juni 2001 - 23:21 #4
Jeg har samme problem, for min IE 5.5 er pludselig begyndt at gemme billeder som .BMP med navnet \"ikke-navngivet\", på trods af, at billederne ligger som .jpg-filer, og alle navngivne. Jeg har en mistanke om, at det er sket på¨én eller anden hjemmeside, men når den kan ændre Explorers instillinger, kan jeg vel ændre dem tilbage. Men hvordan? Hjælp søges. De kommentarer som indtil nu ligger her, mener jeg ikke dækker over den rette problemstilling/løsning. Måske skal vi igen i registreringsdatabasen??!?
Mvh, Move
Avatar billede double-g Juniormester
17. juni 2001 - 23:25 #5

Prøv at slette alle midlertidige internetfiler. Det hjælper sommetider.

Avatar billede move Nybegynder
18. juni 2001 - 00:10 #6
Tak double-g. Du har ret. Jeg havde en cache på 1,5 GB, fordi jeg tidligere havde et ISDN-modem. Da jeg slettede alle midlertidige internetfiler, kom den gode gamle instilling tilbage. Så nu har jeg sat cachen ned til 200 MB.
Mvh
Move