Avatar billede vimple Nybegynder
07. maj 2002 - 13:01 Der er 13 kommentarer

lille netværk

Jeg vil forbinde to pce'ere således at
begge kan gå på nettet uden at den anden er tændt. Hvad kræver det af kabler og kort alt i alt, og hvad er prisen for det hele ???
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
07. maj 2002 - 13:07 #1
du kan købe en swith 8-ports til ca 800kr og så skal du ellers bare ha 2 netkort og kabler..
Avatar billede riversen Nybegynder
07. maj 2002 - 13:08 #2
og en router
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
07. maj 2002 - 13:11 #3
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684857891

her er et link.
så skal du bare sætte dit ADSL kabel til oplink stikket på switchen og de 2 computere til en af de andre 7 og så er det stort set det.
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
07. maj 2002 - 13:12 #4
man plejere at få en router med nå man har ASDL !!
Avatar billede tgm Nybegynder
07. maj 2002 - 13:14 #5
ingen router med TDC bredbånd :-\
Avatar billede riversen Nybegynder
07. maj 2002 - 13:15 #6
cpu-seth: man plejer også at have et netkort og kabler når man har adsl ;-)
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
07. maj 2002 - 13:19 #7
ja det har du ret i! og vis man havde router er der ved de fleste 4 porte så man ikke har brug for en Switch !
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. maj 2002 - 13:50 #8
Vi skal vide nogle ting:

1. Hvilken tilslutning har du til Internettet?
2. Hvilken forbindelse er der imellem Internet "kassen" og din computer hos dig?
3. Hvordan er det sat op nu?

:)
Avatar billede vimple Nybegynder
07. maj 2002 - 14:42 #9
jeg har isdn, og jeg har ikke netværk nu .
Avatar billede mc_carlsberg Nybegynder
07. maj 2002 - 16:03 #10
Så skal du bruge switch metoden, som cpu-seth har beskrevet...
Avatar billede fjorbak Seniormester
07. maj 2002 - 20:01 #11
For at lave et netværk skal du købe et lille sæt til omkring 500,00 kr. der er kabler og netkort, lad være med at købe noget der er forbilligt med hensyn til netkort, de skal køre 10/100 Mbits og køb en swits den koster ca 400-600,00 den skal også være 10/100 Mbits. Dit sytresystem på dine PCér skal være min win 98 SE, så er du fri for ekstra software, på en ISDN forbindelse skal du undersøge om du KAN anvende en router så spørg din udbyder. Det du skal gøre først er at få dit lokalenetværk (LAN) op og køre og derefter ISDN forbindelsen, på en ISDN forbindelse som nu er WAN forbindelsen skal du have en fast TCP/IP adresse af din udbyder.
Jan Fjorbak
Avatar billede fjorbak Seniormester
21. maj 2002 - 23:10 #12
Hvordan går det med netværket

Jan Fjorbak
Avatar billede hvorfor1900 Nybegynder
14. juni 2002 - 19:12 #13
Ja og hvis du køber en 10/100 Mb. Switch, så vil jeg råde dig til at sætte fuld speed (100 fuld duplex) på dine netkort, det er det værd.

Og til "cpu-seth", ved de fleste switches, er det ligemeget hvilken port du bruger til uplink/link, det finder den snildt ud af selv.