Avatar billede staz Nybegynder
07. maj 2002 - 11:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde internet sider

Hejsa

Jeg har lige invisteret i NetExpress ADSL fra opasia. Vi har sat det op på to computere via en switch, og en delt internet forbindelse.

Mit problem er at min ikke kan komme ind på sider som www.uretonline.dk og www.dvdbasen.dk... Lige hvorfor netop disse sider og ikke nogle andre ved jeg ikke. Men der er en række sider som jeg er stødt på som den ikke kan komme ind på.

Nu tænker i det sikkert er servern der er nede, men på den anden computer som er koblet op med den præcis samme forbindelse kan man godt komme ind på siderne.

På den ene com. er der windows Me (EI 5.5) og på den anden XP (EI 6.0).

Håber i kan hjælpe mig.

---- Staz ----
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
07. maj 2002 - 12:22 #1
hmm jeg gætter bare men kan det ikke ha noget med dine indstilinger i "Beskyttelse af personlige oplysninger"
der kan man vælge hvilken hjemmesider der skal være blokket..
Avatar billede thomashove Nybegynder
07. maj 2002 - 12:33 #2
hvilken af computerne er det der har problemer (ME eller XP)
Avatar billede staz Nybegynder
07. maj 2002 - 20:24 #3
Cpu-seth >> Det er ikke noget med beskyttelse at gøre... desværre.

Thomashove >> Det er XP
Avatar billede bluex Nybegynder
08. maj 2002 - 13:56 #4
hej

en mulighed er firewall kan internet kom gennem din firewall

vis du selv har sad en firewall op skal du tænkt på windows xp

også har ene indbygget som skal sættet op rigtigt eller helt slå fra

nogel firewalls kan helt stop url i at bliv hente hjemme på pc

eller lave en mass fejl på side man vil ser

held og lykke :)
Avatar billede staz Nybegynder
08. maj 2002 - 21:40 #5
bluex >> Hmm... Jeg har ikke selv sat nogle firewall fordi jeg fik at vide XP selv gjorde det, og det siger du jo også.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2002 - 10:16 #6
Jeg kender en med præcist samme problem. Vedkommende kan pinge www.webkurs.dk f.eks. men IE melder bare: "Søge siden kan ikke åbnes" hvis hun prøver at gå ind på www.webkurs.dk via browseren. Underligt.

Operativsystem Windows ME
Avatar billede staz Nybegynder
11. maj 2002 - 12:03 #7
Jeg kan heller ikke gå ind på www.webkurs.dk...
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 12:05 #8
Kan du pinge adressen?
Avatar billede staz Nybegynder
21. maj 2002 - 15:43 #9
schulze... jeg er total newbie i alt der hedder server osv. Derfor ved jeg ikke hvordan man pinger. Men jeg lukker...