Avatar billede hybriz Nybegynder
07. maj 2002 - 00:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ind/ud gående trafik på 2 netkort

Jeg har i troen på at jeg kunne bundle 2 netkort (2x100 mbit) i windows købt et ekstra netkort.
Det har jeg imidlertid fundet ud af at jeg ikke kan, (nedtur!) men kan man så ikke konfigure dem således at det ene tager indgående trafik og det andet udgående???

1. netkort: Intel Pro/100+ management adapter
2. netkort: Realtek RTL8139
OS: Windows Xp Prof. DK
Avatar billede woolbox Nybegynder
07. maj 2002 - 01:18 #1
Hvorfor? - Alle nyere netkort kører da med 100 mbit fullduplex? - Hvad vil du opnå? :o)
Avatar billede x-gate.dk Nybegynder
07. maj 2002 - 07:33 #2
farten vil jo være den samme
Avatar billede konex Nybegynder
07. maj 2002 - 09:04 #3
det kan du ikke, denne mulighed er du opbart den eneste der har behov for, har man brug for mere hastighed er der jo aldtid lysleder, men hvad skal man med dette som privat person?
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. maj 2002 - 13:39 #4
konex> Man kan godt, men så skal det være 2 netkort, som er beregnet til dette - og den switch du forbinder dig til skal undersøttet det og være sat op til at køre en forbindelse over to porte.

Vi bruger det på arbejdet på vores Backup server, da den tager backup til 3 forskellige backup stationerne på én gang. Det kan let være mere end 100 Mbit!
Avatar billede hybriz Nybegynder
07. maj 2002 - 14:33 #5
Jeg ved godt at der ikke er den store forskel på om jeg kører 100 ud 100 ind og om jeg kører Full Duplex! Det var bare for at prøve det...
Avatar billede Dribble Nybegynder
07. maj 2002 - 16:43 #6
yeah right....indrøm nu at du har lavet en tanke-torsk :D

den slags sker jo

lige som dengang jeg ringede og brokkede mig for vildt til TDC fordi deres forbindelse var nede........gutter spørg mig så "har du sat stikket i" og jeg fløj starks i flint, og råbte....jeg er fandme ikke en jubel-idiot, selvføleglige har..............ups........klik

så havde jeg fandme glemt at proppe stikke i igen.
Avatar billede woolbox Nybegynder
07. maj 2002 - 17:04 #7
*LOL* Psycho-Psykerz! ;o)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
07. maj 2002 - 18:24 #8
SÅ vidt jeg ved kan det sagtens lade sig gøre at bundle to netkort til en forbindelse!

Gå ind i netværkssteder og markere begge dine LAN-forbindleser, højreklik og vælg broforbindelser!

Så kommer der vist en guide frem...
Avatar billede hybriz Nybegynder
08. maj 2002 - 13:34 #9
HAHA jaja Psykerz... så skidt da!  ;D

<jdaugaard> Det har ikke noget som helst at gøre med at bundle to forbindelser, det er noget med at forbinde frskellige netværks segmenter!
Avatar billede itbjarne Nybegynder
23. juni 2002 - 01:44 #10
Du kan ikke gøre dette hvis ikke du ikke har en hub hvor dette understøttes. Du kan muligvis bundle de to porte i computeren, men vil ikke kunne udnytte dette - kun som backup funktion hvis det aktive netværkskort går ned.
Hvis du kunne få det til at køre, kan du ikke sige at det ene kort skal sende og det andet modtage.
Hvad du KAN gøre er at definere to forskellige IP adresser/hostnavne til de to kort og dermed udnytte at remote maskiner kan for forbindelse til computeren via to mulige forbindelser og så lave en form for load balancing, men du skal være opmærksom på at der kan være problemer hvis de to netkort kører inden for samme subnet.