Avatar billede frozty Nybegynder
06. maj 2002 - 23:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Photoshop - svarer ikke!

Mit photoshop "crasher" og windows sir det ik svarer, men hvis jeg venter 30sek-1min kan jeg bruge det et par muse klik igen så skal jeg vente....

hvis jeg skifter mellem fx IE og PS så gør den det samme...

jeg bruger win2000, har lige skiftet alt hardware så kan ik være det...havde os problemet et gang imellem før...har brugt ps hele wekenden, og nu pludselig fucker det, plz help!!!
Avatar billede backside Nybegynder
06. maj 2002 - 23:46 #1
Har du styr på din scrach disk?
Avatar billede backside Nybegynder
06. maj 2002 - 23:47 #2
Har du pillet ved antallet af "Recent file list"?
Det kan få den til at hænge.
Avatar billede frozty Nybegynder
06. maj 2002 - 23:49 #3
scrach disk?

recent file list, hvor finder du den?
Avatar billede Jman Praktikant
06. maj 2002 - 23:56 #4
Du kan sætte Scratch disk under edit/preferences
Hvis du har Photoshop 6.0 (på win) bør du også hente opgraderingen til 6.01, da 6.0 har et problem med hukommelsen
-Din scratch disk er den "ekstra" hukommelse Photoshop bruger, hvis du arbejder med noget kompliceret (da kan duy sætte din(e) scratch-disk(e) til flere partitioner og på den måde udnytte hukommelsen bedre
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. maj 2002 - 23:59 #5
Du kunne forsøge at give den lidt mere ram at arbejde med, hvis det er problemet det finder du under  edit -> pereference  og så den der hedder image og memory cash  min står til 50% og har 256 ram  og det kører okay.
Der er også den mulighed hvis du bruger version 6 at opdatere den til 6.1 da der hvist nok var nogle problemer med at 6eren brugte en masse systemressourcer  måske det er mig der husker forkert :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. maj 2002 - 00:00 #6
for langsom :( sorry
Avatar billede Jman Praktikant
07. maj 2002 - 00:02 #7
:0)
Avatar billede frozty Nybegynder
07. maj 2002 - 00:16 #8
intet af det virker...hvergang jeg åbner det, eller skifter fra fx IE til det, sir win at det ik svarer....
Avatar billede spe Nybegynder
07. maj 2002 - 00:27 #9
Prøve at lukke Photoshop, smide photoshops preference fil ud og starte programmet igen.Preference-filen vil jeg tro ligger i Photoshops program mappe og hedder noget med ...Prefs men præcist hvor og hvad den hedder i Windows er jeg ikke 100% sikker på da jeg selv arbejder på mac.
Avatar billede frozty Nybegynder
07. maj 2002 - 00:32 #10
kan sq ik lige finde den fil....

fuck det er noget møj når jeg skal ha lavet noget arbejde
Avatar billede spe Nybegynder
07. maj 2002 - 00:41 #11
Sidder med en "gammel" manual nemmelig den til Photoshop 5 og til Photoshop 5 hedder preference-filen Adobe Photoshop 5 Prefs.psp og ligger i  Photoshop\Adobe Photoshop Settings directory.
Måske hedder den blot Prefs.psp
Avatar billede frozty Nybegynder
07. maj 2002 - 01:31 #12
drev:\Documents and Settings\Min Bruger\Application Data\Adobe\Photoshop\6.0\Adobe Photoshop 6 Settings\

der ligger filen, jeg slettede den og vupti nu virker det...

mange tak for hjælpen :)
Avatar billede sujas Praktikant
21. august 2005 - 17:29 #13
Jeg havde også pludselig problemer med at åbne Photoshop, men fulgte rådet herover om at slette pref.filen og voilá så fungerede det igen...tusind tak...
Avatar billede backside Nybegynder
21. august 2005 - 21:09 #14
He he.
Glimrende eksempel på brug at søgefunktionen.
Avatar billede sujas Praktikant
22. august 2005 - 01:16 #15
Ja jeg har da i hvert fald fundet ud af, at det er et godt sted at søge her, hvis man støder ind i problemer man ikke sådan lige kan klare, herligt.